Record Details

ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ РОЗВИТКУ МЕДІАГРАМОТНОСТІ РІЗНИХ КАТЕГОРІЙ НАСЕЛЕННЯ США ТА КАНАДИ

Наукові журнали Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ РОЗВИТКУ МЕДІАГРАМОТНОСТІ РІЗНИХ КАТЕГОРІЙ НАСЕЛЕННЯ США ТА КАНАДИ
TEACHING TECHNOLOGIES FOR MEDIA LITERACY DEVELOPMENT OF DIFFERENT SEGMENTS OF POPULATION IN THE USA AND CANADA
 
Creator Головченко, Гліб Олександрович
 
Subject медіаграмотність; ефективні педагогічні технології; навички критичного мислення; формальна та неформальна освіта; США; Канада
378.22:37.013.42-051
media literacy; effective teaching technologies; skills of critical thinking; formal and non formal education,; the USA & Canada

 
Description У статті розглянуто роль педагогічних технологій, які використовуються з метою розвитку цифрової та медіакомпетентності учня, студента, дорослого у формальній та неформальній/інформальній освіті в США і Канаді. Проаналізовано найбільш ефективні педагогічні медіаосвітні технології (ведення щоденника медіакористувача, дискусія, медіаперехресне порівняння, мультимедійне виробництво, деконструкція медіа повідомлення). Застосовано теоретичні методи дослідження: аналіз, синтез, узагальнення, вивчення наукової, навчально-методичної літератури з метою виявлення особливостей застосування педагогічних технологій у США і Канаді для виховання медіакомпетентності в різних категорій населення, порівняння наукових поглядів з досліджуваної проблеми; структурно-функціональний метод, що уможливив об’єктивний аналіз дидактичних засад медіапідготовки; компаративістський – для виявлення особливостей медіанавчання в США і Канаді. Висвітлено переваги найбільш ефективних методів навчання з розвитку цифрової та медіакомпетентностей, що використовуються в закладах освіти США і Канади (можливість застосування у різних ситуаціях, для різних цільових аудиторій та під час вивчення різних тем з різних дисциплін, універсальність для формального і неформального освітнього середовища). Виявлено й обґрунтовано методи, які є вартими уваги та запозичення в українську педагогічну практику (ігрові методи, методи симуляції, завдяки яким у студентів розвиваються уява, креативність, навички самостійного прийняття рішень, підтримується практика рефлексивного обдумування щодо правильності зробленого вибору та отриманих наслідків). Увагу приділено методу, що сприяє розвитку навичок критичного мислення учнів (деконструкція медіа повідомлення). Зазначено, що всі ефективні педагогічні технології розвитку цифрової та медіакомпетентностей об’єднані єдиною метою – розвиток медіаосвітніх знань, умінь та навичок різних категорій населення та мають подібну структура, за якою провадиться медіаосвітня діяльність
The importance of teaching technologies used for digital and media competences development of students and adults in formal and non formal education in the USA and Canada has been considered in the article. The most effective teaching technologies (keeping a media user’s journal, discussion, cross media comparison, multimedia production, media deconstruction) have been analyzed. The following theoretical research methods were used: analysis, syntethis, generalization, scientific and methodological literature analysis to determine the peculiarity of teaching technologies in the USA and Canada for media competences development of different segments of population, comparison of scientific approaches to the issue; structural and functional method, which enabled objective analysis of media education didactic basis; comparative method for determining peculiarities of media education in the USA and Canada. The advantages of the most effective teaching technologies in digital media competences development engaged in educational establishments in the USA and Canada have been found out. They are: possibility to use them in different situations, for various target groups and topics in different subjects, for formal and non formal education. The author distinguished and substantiated methods worth our attention and implementing into the practice of Ukrainian education (gaming, simulation enhancing the development of students’ imagination, creative thinking, skills of independent decision making, reflective thinking). The attention is paid to the method that encourages the skills of critical thinking (deconstruction of media messages). It is stressed that all effective teaching technologies of digital and media competences development have common aim (the development of media education knowledge) and structure according to which media education is delivered.
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor

 
Date 2020-06-01
 
Type Рецензована стаття
 
Format application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPP/article/view/14677
10.18372/2411-264X.16.14677
 
Source Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка, Психологія; № 16 (2020); 35-43
Вестник Национального авиационного университета. Серия: Педагогика, Психология; № 16 (2020); 35-43
Proceedings of the National Aviation University. Series: Pedagogy, Psychology; № 16 (2020); 35-43
 
Language uk
 
Rights Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через 6 місяців з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ