ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ВДОСКОНАЛЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ВДОСКОНАЛЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ
PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL CONDITIONS FOR IMPROVING THE PROFESSIONAL TRAINING OF FUTURE ENGINEERS IN THE EDUCATIONAL PROCESS OF THE INSTITUTION OF HIGHER TECHNOLOGY |
|
Creator |
Кокарєва, Анжеліка Миколаївна
|
|
Subject |
заклад вищої технічної освіти; освітньо-професійна програма; підготовка майбутніх інженерів, психолого-педагогічні умови; система фахових компетенцій; суперечності освітнього процесу
378.147:[378.4:62](045) institution of higher technical education; training of future engineers; educational and professional program; system of professional competencies; contradictions of the educational process; psychological and pedagogical conditions — |
|
Description |
Автор статті доводить важливість врахування психолого-педагогічних умов для якісного здійснення професійної підготовки майбутніх інженерів у закладах вищої освіти. На основі висвітлення окремих засад та суперечностей розглянуто психолого-педагогічні умови вдосконалення підготовки студентів інженерних спеціальностей у технічних університетах. Основними тенденціями підготовки інженерів в умовах технічного університету виступають визначальні соціальні орієнтири, зумовлені сучасними процесами глобалізації та інформатизації. У підготовці освітніх програм українські університети можуть враховувати «маркетинговий комплекс» К. Kalyanam та ін., структура якого подається автором статті. Визначено внутрішні і зовнішні суперечності у підготовці майбутніх інженерів. Вплив суперечностей у процесі надання послуг якісної освіти майбутнім інженерам може простежуватися протягом всього навчального періоду. Автором статті проаналізовано основні психолого-педагогічні умови вдосконалення процесу підготовки інженерів у закладі вищої технічної освіти, зокрема: 1) психолого-педагогічна готовність учасників освітнього процесу університету якісно здійснювати діяльність; 2) активізація дуальної системи освіти та творчої взаємодії студентів й викладачів, зорієнтованих на розвиток позитивної професійної спрямованості майбутнього фахівця; 3) формування мотиваційної готовності студентів до інженерної спеціальності; 4) позитивна оцінка студентом та викладачем власної діяльності; емоційне ставлення до професійної діяльності викладача університету; 5) самостійність, рефлексія, здатність регулювати психологічний стан, віра у власні можливості, оптимізм студента у правильному виборі професії та активному здобутті освіти
The author of the article proves the importance of taking into account the psychological and pedagogical conditions for the quality professional training of future engineers in higher education institutions. Based on the coverage of certain principles and contradictions, the psychological and pedagogical conditions for improving the training of engineering students in technical universities are considered. The main trends in the training of engineers in the technical university are the defining social guidelines, due to modern processes of globalization and informatization. In preparing educational programs, Ukrainian universities can take into account the "marketing complex" of K. Kalyanam and others, the structure is presented by the author of the article. Internal and external contradictions in the training of future engineers are defined. The impact of inconsistencies in the process of providing quality education services to future engineers can be traced throughout the period of education. The author of the article analyzes the main psychological and pedagogical conditions for improving the process of training engineers in higher technical education, in particular: 1) psychological and pedagogical readiness of participants in the educational process of the university to carry out quality activities; 2) activation of the dual system of education and creative interaction of students and teachers, focused on the development of a positive professional orientation of the future specialist; 3) formation of students motivational readiness for engineering specialty; 4) positive assessment of the student and teacher of their own activities; emotional attitude to the professional activity of a university teacher; 5) self-sufficiency, reflection, ability to regulate the psychological state, belief in their own abilities, optimism of the student in the right choice of profession and active education. |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2020-12-24
|
|
Type |
Рецензована стаття
|
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPP/article/view/15019
10.18372/2411-264X.2(17).15019 |
|
Source |
Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка, Психологія; № 17 (2020); 18-27
Вестник Национального авиационного университета. Серия: Педагогика, Психология; № 17 (2020); 18-27 Proceedings of the National Aviation University. Series: Pedagogy, Psychology; № 17 (2020); 18-27 |
|
Language |
uk
|
|
Rights |
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через 6 місяців з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
|
|