SEMANTIC GUIDELINES FOR TEACHING STUDENT COURSE "METHODICAL AND THEORETICAL PROBLEMS OF DEPTH PSYCHOLOGY"
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
SEMANTIC GUIDELINES FOR TEACHING STUDENT COURSE "METHODICAL AND THEORETICAL PROBLEMS OF DEPTH PSYCHOLOGY"
СМИСЛОВІ ОРІЄНТИРИ ВИКЛАДАННЯ НАВЧАЛЬНОГО ПРЕДМЕТУ «МЕТОДИЧНІ ТА ТЕОРЕТИЧНІ ПРОБЛЕМИ ГЛИБИННОЇ ПСИХОЛОГІЇ» |
|
Creator |
Семиченко, Валентина Анатоліївна
|
|
Subject |
psychoanalysis; leading educational paradigms; main problems of depth psychology; semantic guidelines of teaching; teaching methodology; specificity of depth psychology as a subject of teaching
— психоаналіз; провідні освітні парадигми; основні проблеми глибинної психології; смислові орієнтири викладання; методика викладання; специфіка глибинної психології як предмету викладання 159.964:378.14(045) |
|
Description |
The subject "Methodical and Theoretical Problems of Depth Psychology" (MTPDP) is included in the curriculum for the training of practical psychologists. Experience shows that in the process of teaching it, the teacher faces a number of difficulties. Therefore, it is important to find those semantic guidelines that allow one to structure the educational material, to select world-view and professionally important points in it. The purpose of the study is to identify those guidelines that should be considered in the course of teaching the subject "Methodical and Theoretical Problems of Depth Psychology". Research objectives are the following: conducting theoretical analysis of the works in the field of depth psychology; generalization of the teaching experience of the MTPDP course; selection of the main semantic guidelines for teaching the MTPDP course and organization of the educational process based on them; determining the effectiveness of working with students. Research methods are the following: analysis of scientific literature; logical and structural modeling; pedagogical observation; analysis of products of students' activity; questionnaire for students; pedagogical experiment. In the course of the research, the following semantic guidelines were identified: definition of a methodological platform for teaching the MTPDP course based on the integration of basic educational paradigms; specification of starting positions to work on the content of the course (purpose, objectives, expected results); identification of the degree of familiarization of students with the material, which will be considered in the course of studying, in order to avoid repetition; definition of the normative content of the course, its structural and logical ordering; expansion of the problematic field of the discipline by optimizing students' independent work; inclusion of the comparison of events of the life path of prominent representatives of depth psychology with their theoretical views in the process of discussion. The organization of the educational process on the basis of the defined semantic guidelines allowed to involve students in the definition of actual problems of depth psychology, reflection of their own views, formation of critical attitude to individual psychological theories, concretization of individual implicit theories about the structure of the psyche and the factors of mental development, detection of manifestations of the unconscious in one's own life.
Предмет «Методичні та теоретичні проблеми глибинної психології» (МТПГП) входить до навчального плану підготовки практичних психологів. Досвід засвідчує, що у процесі її викладання перед викладачем виникає ряд труднощів. Тому актуальним є пошук тих смислових орієнтирів, які дозволяють структурувати навчальний матеріал, виділити в ньому світоглядно і професійно важливі моменти. Мета дослідження – визначення тих орієнтирів, які слід враховувати у процесі викладання предмету «Методичні та теоретичні проблеми глибинної психології». Завдання дослідження: проведення теоретичного аналізу робіт у галузі глибинної психології; узагальнення досвіду викладання курсу МТПГП; виділення основних смислових орієнтирів викладання курсу МТПГП і організація на їх основі навчального процесу; визначення ефективності роботи зі студентами. Методи дослідження: аналіз наукової літератури; логіко-структурне моделювання; включене педагогічне спостереження; аналіз продуктів діяльності студентів; анкетування студентів; педагогічний експеримент. У процесі дослідження було виділено такі смислові орієнтири: визначення методологічної платформи викладання курсу МТПГП на засадах інтеграції основних освітніх парадигм; конкретизація вихідних позицій для роботи над змістом курсу (мета, завдання, очікувані результати); виявлення ступеня ознайомленості студентів з матеріалом, розгляд якого буде відбуватись у процесі навчання, з метою уникнення повторів; визначення нормативного змісту курсу, його структурно-логічне впорядкування; розширення проблемного поля дисципліни за рахунок оптимізації самостійної роботи студентів; включення у процес обговорення співставлення подій життєвого шляху видатних представників глибинної психології з їх теоретичними поглядами. Організація освітнього процесу на основі визначених смислових орієнтирів дозволила залучити студентів до визначення актуальних проблем глибинної психології, рефлексії власних поглядів, формування критичного ставлення до окремих психологічних теорій, конкретизації індивідуальних імпліцитних теорій щодо структури психіки і чинників психічного розвитку, виявлення проявів несвідомого у власній життєдіяльності |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2020-06-01
|
|
Type |
Рецензована стаття
|
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPP/article/view/14697
10.18372/2411-264X.16.14697 |
|
Source |
Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка, Психологія; № 16 (2020); 187-196
Вестник Национального авиационного университета. Серия: Педагогика, Психология; № 16 (2020); 187-196 Proceedings of the National Aviation University. Series: Pedagogy, Psychology; № 16 (2020); 187-196 |
|
Language |
uk
|
|
Rights |
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через 6 місяців з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
|
|