PSYCHOLOGICAL WELL-BEING OF FUTURE PSYCHOLOGISTS WITH DIFFERENT TYPES OF ACHIEVING MOTIVATION
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
PSYCHOLOGICAL WELL-BEING OF FUTURE PSYCHOLOGISTS WITH DIFFERENT TYPES OF ACHIEVING MOTIVATION
ПСИХОЛОГІЧНЕ БЛАГОПОЛУЧЧЯ МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ З РІЗНИМИ ТИПАМИ МОТИВАЦІЇ ДОСЯГНЕНЬ |
|
Creator |
Ігумнова, Ольга Борисівна
Джигун, Людмила Миколаївна Руденок, Алла Іванівна |
|
Subject |
motivation; achievement motivation; motivation for success; motivation for avoiding failures; psychological well-being; components of psychological well-being; future psychologists
— мотивація; мотивація досягнень; мотивація до успіху; мотивація до уникнення невдач; психологічне благополуччя; складові психологічного благополуччя; майбутні психологи 159.922.2 |
|
Description |
The purpose of the article is to investigate the components of psychological well-being of future psychologists with different types of achievement motivation. To study the motivation of students' achievements were used "Methods of diagnosis of personality motivation to success" and "Methods of diagnosis for motivation to avoid failures" of T. Ehlers and method "Scales of Рsychological Well-being" K. Riff in the adaptation of T. Shevelenkova and T. Fesenko. The problem of motivation of achievements and psychological well-being of future psychologists is investigated in the article. Taking into account the levels of two methods of motivation research, four groups of students with different types of achievement motivation were identified and psychological characteristics of future psychologists by types of achievement motivation were characterized. It has been determined that for the future psychologists there is an average level of motivation for success and a high level of motivation for avoiding failures. The major components of psychological well-being are found in students with the second type of achievement motivation, characterized by high and too high levels of motivation for success and low and medium levels of motivation for avoiding failure. The second type of achievement motivation is characterized by high levels of expression of almost all components of psychological well-being. Next in level of development of the components of subjective well-being are psychology students with the first (with high and very high level of motivation for success and motivation to avoid failure) and the fourth type of achievement motivation (with low and medium level of motivation for avoidance of failure and motivation for success), but most of the components of psychological well-being in group four are at the lower end of the median level of manifestation. The least well-developed components of psychological well-being in students with the third type of achievement motivation (with high, too high levels of motivation to avoid failure, and low and medium levels of motivation to succeed) that have low levels of development in almost all components of psychological well-being. The current direction of further research is to study the mechanisms and patterns of the influence of achievement motivation on self-efficacy in the professional training of future psychologists
Мета статті полягає у дослідженні складових психологічного благополуччя майбутніх психологів з різними типами мотивації досягнень. Для дослідження мотивації досягнень студентів були використані «Методика діагностики особистості на мотивацію до успіху» та «Методика діагностики на мотивацію до уникнення невдач» Т. Элерса та методика «Шкали психологічного благополуччя» К. Ріффа у адаптації Т.Д. Шевеленкової та Т.П. Фесенко. Досліджено проблема мотивації досягнень та психологічного благополуччя майбутніх психологів. Враховуючи рівні одночасно двох методик дослідження мотивації, було виокремлено чотири групи студентів з різними типами мотивації досягнень та охарактеризовані психологічні особливості майбутніх психологів за типами мотивації досягнень. Визначено, що для майбутніх психологів притаманно середній рівень мотивації до успіху та високий рівень мотивації до уникнення невдач. Найбільшого рівня розвитку основні складові психологічного благополуччя виявлено у студентів з другим типом мотивації досягнень, що характеризуються високим і занадто високим рівнем мотивації до успіху та низьким і середнім рівнем мотивації до уникнення невдач. Студентам другого типу мотивації досягнень притаманно високі рівні прояву майже усіх складових психологічного благополуччя. Наступними за рівнем розвитку складових суб’єктивного благополуччя є студенти-психологи з першим (з високим і дуже високим рівнем мотивації до успіху та мотивації до уникнення невдач) та четвертим типом мотивації досягнень (з низьким і середнім рівнем мотивації до уникнення невдач та мотивації до успіху), але більшість складових психологічного благополуччя у четвертій групі знаходяться на нижній межі середнього рівня прояву. Найменш розвинуті основні складові психологічного благополуччя у студентів з третім типом мотивації досягнень (з високим, занадто високим рівнем мотивації до уникнення невдач та низьким і середнім рівнем мотивації до успіху) у яких виявлений низький рівень розвитку майже усіх складових психологічного благополуччя. Актуальним напрямком подальших досліджень є вивчення механізмів та закономірностей впливу мотивації досягнень на самоефективність у процесі професійної підготовки майбутніх психологів |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2020-06-01
|
|
Type |
Рецензована стаття
|
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPP/article/view/14694
10.18372/2411-264X.16.14694 |
|
Source |
Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка, Психологія; № 16 (2020); 164-172
Вестник Национального авиационного университета. Серия: Педагогика, Психология; № 16 (2020); 164-172 Proceedings of the National Aviation University. Series: Pedagogy, Psychology; № 16 (2020); 164-172 |
|
Language |
uk
|
|
Rights |
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через 6 місяців з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
|
|