SEMANTIC DIFFERENTIATION OF THE WORLD OF THE PROFESSION BY FUTURE PHILOLOGISTS
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
SEMANTIC DIFFERENTIATION OF THE WORLD OF THE PROFESSION BY FUTURE PHILOLOGISTS
СЕМАНТИЧНА ДИФЕРЕНЦІАЦІЯ СВІТУ ПРОФЕСІЇ МАЙБУТНІМИ ФІЛОЛОГАМИ |
|
Creator |
Пустовий, Анатолійович Сергій
|
|
Subject |
professional consciousness; professional image of the world; philologists; psychosemantics; semantic differential
— професійна свідомість; професійна картина світу; психосемантика; семантичний диференціал; філолог 159.923.2: 922 |
|
Description |
Аn empirical study was performed to reveal the essence of the image of the world of philology in the professional consciousness of students. A psychosemantic approach was selected as the methodological basis of the study, allowing to reconstruct several implicit structures of the image of the world of the philological profession in the consciousness of philology students. Specifics of professional consciousness of junior and senior bachelor's courses were compared using the results of the application of semantic differential. We created an 18-scale semantic differential, balanced according to the parameters of evaluation, strength and activity. By comparing the characteristics of the world of philology of undergraduate students of the first and fourth year of studies, we can state the following. Students generally perceive the world of philology as important, big, active and fast, joyful, safe, emotional, good, true, colorful and new. The characteristics of safety and softness, pleasantness and colorfulness, simplicity and relaxedness, activity and speed are closely related in content within semantic structure of the world of philology. For the fourth-year students, the professional world of philology is more defined, and at the same time, they are characterized by special connections: the bad and the false, ugliness, truth and simplicity. It was concluded that age-related dynamics of development of professional consciousness of students of philological specialties are present. The world of philology is interesting, fascinating, cheerful, necessary and bright for the freshmen, while senior students see curiosity, variety, greatness, responsibility and complexity in it. The observed trends are closely related to the age of the subjects
З метою психосемантичної реконструкції образу світу філології у професійній свідомості студентів було виконано емпіричне дослідження. Методологічною базою дослідження обрано психосемантичний підхід, який дозволяє реконструювати імпліцитні структури картини світу філологічної професії у свідомості студентів-філологів. Метод. Порівняння специфіки професійної свідомості молодших та старших курсів бакалаврату здійснювалося на результатах застосування семантичного диференціала. Нами було створено 18-шкальний семантичний диференціал, врівноважений за показниками оцінки, сили та активності. Результати. Порівнюючи характеристики світу філології студентів першого та четвертого курсу бакалаврату можемо констатувати наступні факти. Світ філології в цілому сприймається студентами як важливий, великий, активний та швидкий, радісний, безпечний, емоційний, хороший, правдивий, барвистий та новий. У семантичній структурі світу філології тісно пов’язані за змістом характеристики безпечності та м’якості, приємності та барвистості, простоти та розслабленості, активності та швидкості. Відтак, загалом для обох груп студентів характерна тенденція позитивного сприйняття світу філології. Значною мірою безпечність світу філології пов’язана з кінестетичною м’якістю, а приємність – з різнобарвністю, простота – з розслабленістю, а швидкість – з активністю. В обох досліджуваних групах спостерігається внутрішня неузгодженість характеристик свіу філології, відзначається певна хаотичність та неповнота світу філології. Для студентів першого курсу характерна семантична близькість індикаторів безпеки та новизни, радісності та активності, а також поганості та розслабленості. Для четвертокурсників професійний світ філології більш певний, поряд з тим, їм характерні особливі зв’язки: поганості та хибності, гидкості, правдивості та простоти. Зроблено висновок про динаміку розвитку професійної свідомості студентів філологічних спеціальностей у процесі їх професіоналізації. Якщо для першокурсників світ філології цікавий, захоплюючій, веселий, потрібний та яскравий, то студенти старших курсів вбачають у ньому цікавість, різноманітність, велич, відповідальність і складність |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2020-12-24
|
|
Type |
Рецензована стаття
|
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPP/article/view/15036
10.18372/2411-264X.2(17).15036 |
|
Source |
Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка, Психологія; № 17 (2020); 157-168
Вестник Национального авиационного университета. Серия: Педагогика, Психология; № 17 (2020); 157-168 Proceedings of the National Aviation University. Series: Pedagogy, Psychology; № 17 (2020); 157-168 |
|
Language |
uk
|
|
Rights |
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через 6 місяців з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
|
|