Record Details

NOOSPHERIC PERSONAL DEVELOPMENT IN CONDITIONS OF TRANSITION PERIOD

Наукові журнали Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title NOOSPHERIC PERSONAL DEVELOPMENT IN CONDITIONS OF TRANSITION PERIOD
НООСФЕРНИЙ РОЗВИТОК ОСОБИСТОСТІ В УМОВАХ ПЕРЕХІДНОГО ПЕРІОДУ
 
Creator Саєнко, Тетяна Василівна
 
Subject ecological education; the Code of the New Civilization; noosphere upbringing; noospherogenesis; rehabilitation; rejuvenation

екологічна освіта; кодекс нової цивілізації; ноосферне виховання; ноосферогенез; оздоровлення; омолодження
378.14: 504 (043)
 
Description The article substantiates psychological and pedagogical means of constructing personal plans, goals, full, happy creative life. It was found out that in the conditions of technical universities the main attention is paid to narrow professional training, and in the same period students have the most auspicious time for formation of the dream goal, own well-being, construction of the theory of successful being, strategy of the new person of the XXI century in the transitional conditions of our society and all mankind. The latter is characterized by the recognition of life, human health, environmental benefits as priority universal values, the preservation of which is possible under the change of anthropocentric thinking to eco-centric, the transition to a noosphere system of education and upbringing. Methods of system-structural modeling and eniological diagnostics of efficiency of human self-organization, use of subtle energies for own harmonious development, disclosure of spirituality in interpretation of the world, its challenges are applied, because the worldview reflects the degree of our adequacy to the surrounding reality, and it is rapidly degrading today, which is an indicator of inadequate worldview, reduced moral and ethical potential, the disappearance of the concepts of honor, conscience, responsibility, weakening the influence of education, science and culture. Modern scientific approaches to worldview, conditions of current ecological safety are characterized. First, people should be aware of their actions and processes around to understand their role on the planet, the movement of their energy flows. They should to have an idea of the patterns that operate in the body to consciously manage them to heal, rejuvenate, prolong life. The moral principles and factors of ecological culture, which form the internal basis of ecological safety, noospherogenesis, and sustainable noosphere development in general, are determined. An algorithm for changing the old model of behavior to understand the new one, which includes personal integrity, decency, control, is proposed. The expediency of transforming the system of upbringing, education, thinking of people, especially young people, to anticipate and predict the future has been experimentally proved; confirmed the role of environmental education, noosphere education for the conscious implementation of the provisions of the Code of New Civilization, where it is essential to understand the ecology of the soul and the inner world of man
У статті обґрунтовуються психолого-педагогічні засоби конструювання особистісних планів, цілей, повноцінного, щасливого творчого життя. З’ясовано, що в умовах технічних університетів основна увага приділяється вузько професійному навчанню, у цей же період студенти мають найбільш сприятливий час для формування омріяної мети, власного благополуччя, побудови теорії успішного буття, стратегії нової людини ХХІ ст. у перехідних умовах нашого суспільства та всього людства. Останньому характерні визнання життя, здоров’я людини, екологічних благ пріоритетними загальнолюдськими цінностями, збереження яких можливе за умови зміни антропоцентричного мислення на екологоцентричне, на перехід до ноосферної системи освіти і виховання. Застосовано методи системно-структурного моделювання та еніологічної діагностики ефективності самоорганізації людини, використання нею тонких енергій для власного гармонійного розвитку, розкриття духовності в інтерпретації світу, його викликів, оскільки світогляд відображає ступінь нашої адекватності навколишній дійсності, а вона на сьогодні стрімко деградує, що є показником неадекватного світобачення, зниження морально-етичного потенціалу, зникнення понять честі, совісті, відповідальності, послаблення впливу освіти, науки, культури. Схарактеризовано сучасні наукові підходи до світорозуміння, умов нинішньої екологічної безпеки. Перш за все, людина має бути обізнаною у своїх діях та процесах навколо для розуміння власної ролі на планеті, руху її енергетичних потоків, мати уяву про закономірності, що діють в організмі для свідомого управління ними з метою оздоровлення, омолодження, подовження терміну життя. Визначено моральні принципи і фактори екологічної культури, які складають внутрішню основу екологічної безпеки, ноосферогенезу, загалом сталого ноосферного розвитку. Запропоновано алгоритм зміни старої моделі поведінки для усвідомлення нової, що включає особисту доброчесність, порядність, контроль. Експериментально доведено доцільність трансформації системи виховання, освіти, мислення людей, особливо молоді, на випередження та передбачення майбутнього; підтверджена роль екологічної освіти, ноосферного виховання задля свідомого виконання положень Кодексу нової цивілізації, де вкрай необхідне усвідомлення екології душі та внутрішнього світу людини.
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor

 
Date 2020-06-01
 
Type Рецензована стаття
 
Format application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPP/article/view/14688
10.18372/2411-264X.16.14688
 
Source Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка, Психологія; № 16 (2020); 123-129
Вестник Национального авиационного университета. Серия: Педагогика, Психология; № 16 (2020); 123-129
Proceedings of the National Aviation University. Series: Pedagogy, Psychology; № 16 (2020); 123-129
 
Language uk
 
Rights Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через 6 місяців з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ