ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
FORMATION OF READYNESS OF FUTURE TEACHERS OF INFORMATICS FOR PROFESSIONAL ACTIVITY |
|
Creator |
Павлова, Наталія Степанівна
|
|
Subject |
готовність до професійної діяльності; компетентний вчитель; майбутній вчитель інформатики
378.016:[373.5.011.3-051:004] competent teacher; future computer science teacher; readiness for professional activity — |
|
Description |
У статті обґрунтовано, що готовність майбутнього вчителя інформатики до професійної діяльності є складними утворенням, внутрішнім потенціалом і визначається інтересом до інформатичної освітньої галузі, а також є результатом здобуття кваліфікації, що проявляється в здатності компетентно виконувати посадові завдання та обов’язки, гнучко адаптуватися до динамічних умов праці, розв’язувати складні спеціалізовані задачі й практичні проблеми в закладах загальної середньої освіти. В описах здатності маємо на увазі «здатності до дії», як уміння ефективно використовувати сформовані компетентності під час проектування і відтворення професійних дій вчителя та навчально-пізнавальної діяльності учнів як на репродуктивному так і на творчому рівнях. Акцентовано увагу на поєднанні компетентнісно-орієнтованої освіти із діяльнісним, особистісним та іншими науковими підходами, орієнтуючи професійну підготовку майбутніх учителів інформатики на результати навчання за відповідною освітньою програмою. Іншими умовами формування професійної готовності є: фундаменталізація освіти і її поєднання з практичною підготовкою; переосмислення змісту освіти на користь міжпредметної інтеграції знань; усвідомлення готовності і як передумови виконання професійної діяльності, і як результату цієї діяльності. З’ясовано зміст мотиваційного, когнітивного, операційного, особистісного, рефлексивного компонентів готовності студентів до педагогічної діяльності на мотиваційно-орієнтаційному, когнітивно-діяльнісному, практико- рефлексивному етапах. Наведено аналіз результатів опитування студентів щодо визначення власного рівня готовності до професійної діяльності, що свідчить про доцільність акцентування уваги на даному феномені у закладах вищої освіти і особливо під час вивчення дисциплін професійного циклу
The article substantiates that the readiness of future computer science teachers for professional activities is a complex formation, internal potential and is determined by interest in the field of computer science education, and is the result of qualification, manifested in the ability to competently perform tasks and responsibilities, flexibly adapt to dynamic working conditions, to solve complex specialized problems and practical problems in general secondary education institutions. In the descriptions of ability we mean «ability to act», as the ability to effectively use the formed competencies in the design and reproduction of professional actions of teachers and educational and cognitive activities of students at both reproductive and creative levels. Emphasis is placed on combining competency-oriented education with activity, personal and other scientific approaches, focusing the training of future computer science teachers on the learning outcomes of the relevant educational program. Other conditions for the formation of professional readiness are: the fundamentalization of education and its combination with practical training; rethinking the content of education in favor of interdisciplinary integration of knowledge; awareness of readiness both as a prerequisite for professional activity and as a result of this activity. The content of motivational, cognitive, operational, personal, reflexive components of students’ readiness for pedagogical activity at the motivational-orientational, cognitive-activity, practical-reflexive stages is clarified. An analysis of the results of a survey of students to determine their own level of readiness for professional activity, which indicates the feasibility of focusing on this phenomenon in higher education and especially when studying the disciplines of the professional cycle. |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2020-12-24
|
|
Type |
Рецензована стаття
|
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPP/article/view/15024
10.18372/2411-264X.2(17).15024 |
|
Source |
Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка, Психологія; № 17 (2020); 54-61
Вестник Национального авиационного университета. Серия: Педагогика, Психология; № 17 (2020); 54-61 Proceedings of the National Aviation University. Series: Pedagogy, Psychology; № 17 (2020); 54-61 |
|
Language |
uk
|
|
Rights |
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через 6 місяців з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
|
|