MODELS OF PROFESSIONAL AND PEDAGOGICAL TRAINING IN HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS IN UKRAINE
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
MODELS OF PROFESSIONAL AND PEDAGOGICAL TRAINING IN HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS IN UKRAINE
МОДЕЛІ ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ |
|
Creator |
Артюшина, Марина Віталіївна
|
|
Subject |
model of professional and pedagogical training; continuous professional and pedagogical training; training of teachers of vocational training; professional and pedagogical education; professional and pedagogical training; degree of professional and pedago
— модель професійно-педагогічної підготовки; неперервна професійно-педагогічна підготовка; підготовка педагогів професійного навчання; професійно-педагогічна освіта; професійно-педагогічна підготовка; ступневість професійно-педагогічної підготовки УДК 378:371.13:377 |
|
Description |
The article presents the results of theoretical analysis of the content of professional and pedagogical training at different levels of higher education. The purpose of the study is to substantiate the requirements for the modern content of professional and pedagogical training at different levels of educational activity. The analysis of the concepts "professional and pedagogical training" and "professional and pedagogical education" is carried out. It is shown that vocational education today should be understood not only as a special kind of pedagogical education aimed at training teachers for vocational education, but more broadly as preparation for vocational education in formal and non-formal vocational education. Engineering and pedagogical education is a component of professional and pedagogical education. The analysis of existing models of professional and pedagogical training is carried out. It is shown that holistic models of continuous professional and pedagogical training, which would provide a holistic, continuous process of formation of a modern innovative teacher, a subject of professional and pedagogical activity, are still missing. The existing models are characterized by locality, aimed at the development of certain professional competencies or training of teachers of vocational training in certain specializations. Levels of education are separated from each other. Most developments relate to pedagogical or engineering-pedagogical education, while the training of teachers of vocational training - the presented models of training are clearly insufficient. Definitely General requirements for the content of vocational education should include a focus on broad training for vocational education in formal and non-formal vocational education, the implementation of vocational training on the basis of humanistic, personal, competence, technological and acmeological approaches, ensuring gradualness, flexibility , variability and practical orientation of training at different stages of educational activity.
У статті представлено результати теоретичного аналізу змісту професійно-педагогічної підготовки на різних рівнях вищої освіти. Мета дослідження полягає в обґрунтуванні вимог до сучасного змісту професійно-педагогічної підготовки на різних рівнях освітньої діяльності. Здійснено аналіз понять «професійно-педагогічна підготовка» та «професійно-педагогічна освіта». Показано, що професійно-педагогічна освіта сьогодні має розумітися не лише як особливий різновид педагогічної освіти, спрямованої на підготовку педагогічних працівників для закладів професійної освіти, а й більш широко, як підготовка до професійно-педагогічної діяльності у формальній та неформальній професійній освіті. Інженерно-педагогічна освіта – є складовою професійно-педагогічної освіти. Здійснено аналіз існуючих моделей професійно-педагогічної підготовки. Показано, що цілісні моделі безперервної професійно-педагогічної підготовки, які б забезпечували цілісний, безперервний процес формування сучасного інноваційного педагога, суб’єкта професійно-педагогічної діяльності, поки що відсутні. Наявні моделі характеризуються локальністю, спрямовані на розвиток окремих професійних компетентностей чи підготовку педагогів професійного навчання за окремими спеціалізаціями. Рівні освіти – відірвані один від одного. Найбільш напрацювань стосуються педагогічної чи інженерно-педагогічної освіти, стосовно ж підготовки педагога професійного навчання – представлених моделей підготовки явно недостатньо. Визначено Загальні вимоги до змісту професійно-педагогічної освіти мають включати орієнтацію на широку підготовку до професійно-педагогічної діяльності у формальній та неформальній професійній освіті, реалізацію професійно-педагогічної підготовки на засадах гуманістичного, особистісно-діяльнісного, компетентнісного, технологічного та акмеологічного підходів, забезпечення ступневості, гнучкості, варіативності та практичної спрямованості підготовки на різних етапах освітньої діяльності. |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2020-12-24
|
|
Type |
Рецензована стаття
|
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPP/article/view/15018
10.18372/2411-264X.2(17).15018 |
|
Source |
Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка, Психологія; № 17 (2020); 10-18
Вестник Национального авиационного университета. Серия: Педагогика, Психология; № 17 (2020); 10-18 Proceedings of the National Aviation University. Series: Pedagogy, Psychology; № 17 (2020); 10-18 |
|
Language |
uk
|
|
Rights |
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через 6 місяців з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
|
|