Record Details

FACTORS OF DEVELOPMENT OF CREATIVE THINKING OF PERSONALITY IN UNIVERSITY ENVIRONMENT (ON THE EXAMPLE OF OUTSTANDING SCIENTISTS)

Наукові журнали Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title FACTORS OF DEVELOPMENT OF CREATIVE THINKING OF PERSONALITY IN UNIVERSITY ENVIRONMENT (ON THE EXAMPLE OF OUTSTANDING SCIENTISTS)
ЧИННИКИ РОЗВИТКУ ТВОРЧОГО МИСЛЕННЯ ОСОБИСТОСТІ В УМОВАХ УНІВЕРСИТЕТСЬКОГО СЕРЕДОВИЩА (НА ПРИКЛАДІ ВИДАТНИХ НАУКОВЦІВ)
 
Creator Виноградова, Вікторія Євгенівна
 
Subject V. Vernadsky; I. Mechnykov; K. Ushynsky; personality; developing environment; creative thinking, university education

В. Вернадський; І. Мечников; К. Ушинський; особистість; розвиваюче середовище; творче мислення, університетська освіта
159.954 – 043.86:[929:001]
 
Description The article reveals the complex process of formation and development of future scientists’ creative personality. The main purpose of the article is to study the main factors of formation and development of creative thinking of V. Vernadsky, I. Mechnykov and K. Ushynsky in the process of their studies at university. Theoretical and biographical were methods used in the article. The main factors of outstanding scientists’ creative thinking formation have been analysed. The research focuses on university environment of the scientists. Attention was paid to the microenvironments of V. Vernadsky, I. Mechnykov and K. Ushynsky. The educational conditions, which can become efficient in the formation of a personality’s creative thinking have been analysed. The directions for the development of scientific thinking of students as creative persons have been provided. As a result, the main factors influencing the development of a personality’s creative thinking during his or her studies at university have been specified. The factors affecting the formation of scientific talent in the conditions of ordinary life of V. Vernadsky, I. Mechnykov and K. Ushynsky have been considered.  The main factors that influenced the development of creative thinking of the outstanding scientists are the following: a high level of general abilities which is manifested in learning abilities; the influence of prominent scientists of that time who taught at university; a high level of motivation and constant self-development of the future scientists; the ability to choose one’s own trajectory and pace of learning independently. In the article attention is paid to the subject-value approach in the development of a personality’s creative thinking. Psychological and pedagogical principles for the implementation of the concept of creative abilities development have been indicated, the conditions for the organization of a developing environment, creation of favourable conditions for the development of creativity in scientific activity have been considered. So, micro- and macroenvironments are inherent in the reality where the development of a personality’s creative thinking takes place. The formation of a personality’s creative thinking is influenced by the close university environment and other systems of the macroenvironment. However, self-development and a high level of motivation towards professional determination and realization are extremely important
У статті розкривається складний процес формування та розвитку творчої особистості майбутніх науковців. Основна мета статті – дослідити основні чинники формування творчого мислення В. Вернадського, І. Мечникова та К. Ушинського в процесі їх навчання в університеті. У статті використано теоретичні та біографічний методи. Проаналізовано основні чинники формування творчого мислення видатних науковців. Дослідницький фокус спрямовано на університетське середовище вчених. Приділена увага мікросередовищам В. Вернадського, І. Мечникова та К. Ушинського. Проаналізовано освітні умови, які можуть бути дієвими щодо формування творчого мислення особистості. Надаються напрямки розвитку наукового мислення студентів як творчої особистості. У результаті з’ясовано основні фактори, що впливають на розвиток творчого мислення особистості під час навчання в університеті. Досліджуються чинники, що впливають на формування наукового таланту в умовах звичайного життя В. Вернадського, І. Мечникова та К. Ушинського. До основних факторів, що вплинули на розвиток творчого мислення видатних науковців було віднесено такі: високий рівень загальних здібностей, який проявлявся у здібностях до навчання; вплив видатних науковців того часу, які викладали в університеті; високий рівень мотивації та постійний саморозвиток майбутніх науковців; можливість самостійно обирати власну траєкторію та темп навчання. У статті приділяється увага суб’єктно-ціннісному підходу у розвитку творчого мислення особистості. Зазначені психолого-педагогічні принципи реалізації концепції розвитку творчих здібностей, розглянуті умови організації розвиваючого середовища, створення сприятливих умов для розвитку творчості у науковій діяльності. Приділено увагу психологічним аспектам активізації та оптимізації творчого процесу в університетській освіті. Отже, мікро- та макросередовище є важливим фактором, в умовах якого відбувається розвиток творчого мислення індивіда. На формування творчого мислення особистості впливає близьке університетське оточення та інші системи макросередовища. Однак, надважливим є саморозвиток та високий рівень мотивації на шляху до професійного визначення та реалізації
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor

 
Date 2020-06-01
 
Type Рецензована стаття
 
Format application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPP/article/view/14693
10.18372/2411-264X.16.14693
 
Source Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка, Психологія; № 16 (2020); 156-163
Вестник Национального авиационного университета. Серия: Педагогика, Психология; № 16 (2020); 156-163
Proceedings of the National Aviation University. Series: Pedagogy, Psychology; № 16 (2020); 156-163
 
Language uk
 
Rights Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через 6 місяців з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ