TRUTHFULNESS AS A SYSTEMATIC PERSONAL QUALITY OF A SOCIAL WORKER AND SOCIAL EDUCATOR
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
TRUTHFULNESS AS A SYSTEMATIC PERSONAL QUALITY OF A SOCIAL WORKER AND SOCIAL EDUCATOR
ПРАВДИВІСТЬ ЯК ПРОВІДНА ОСОБИСТІСНА ЯКІСТЬ СОЦІАЛЬНОГО ПРАЦІВНИКА І СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА |
|
Creator |
Опалюк, Тетяна Леонідівна
|
|
Subject |
competence; social worker; social educator; values; morality; trust; truthfulness; personal qualities
— довіра; компетентність; мораль; особистісні якості; правдивість; соціальний працівник, соціальний педагог, цінності 177.3:005.322:37.091.12:36-051 |
|
Description |
In this article the problems of social worker’s, social educator’s values, moral characteristics in the context of their professional training, further self-development, and personal self-actualization are substantiated. It is determined by modern approaches to improve the effectiveness of social work in accordance with the requirements of time, determined by the need to intensify the interactive activity of all levels, which is based on interpersonal interaction, subject-subject relationships. It is also substantiated the necessity of understanding by future specialist the theoretical and practical bases of social worker’s personal characteristics formation, their basis – truthfulness, honesty in relations with all subjects of social work. Such research methods as theoretical and methodological analysis of the problem were used to find out the essence of personal qualities in the structure of vocational training, professional activity of social worker, social teacher; methods of interpretation and formalization were used to specify the content of " truthfulness", axiomatic method – for the investigation of leading values in the context of interpersonal relationships, project methods – for forming the prospects for the development of the investigated quality. It’s investigated the essence of personal qualities importance, related to trust, the client's belief in the sincerity of intentions to help, as well as alternative ones – related to the most common forms of a social worker’s professional lie manifestation. It is argued that the integrity of the social teacher's personality is ensured by the integration of the social, educational, professional spaces of the social worker on the basis of "I-concept", coincidence of the dominant priorities of personal development. It is proved that the status of self creative basis determines the purposeful orientation in forming a social worker. The analysis of the types of professional lies of the social educator was classified as a significant factor of personal development within the framework of professional formation and further self-development. Their understanding gives an opportunity to interpret rather typical displays of unprofessional social worker, social educator, related to personal disabilities, disintegration of professional and living spaces, actualizing the mechanisms of professional, personal and socio-professional reflection
У статті обґрунтовано проблеми ціннісних, моральних характеристик соціального працівника/педагога, зокрема правдивості, у контексті їх професійної підготовки, подальшого саморозвитку, особистісної самоактуалізації. Зазначене зумовлено сучасними підходами до підвищення ефективності соціальної роботи відповідно до вимог часу, детерміновано необхідністю інтенсифікації інтерактивної діяльності всіх рівнів, в основі якої – міжособистісна взаємодія, суб’єкт-суб’єктні взаємовідносини. Обґрунтовано необхідність осмислення фахівцем теоретико-практичних основ формування особистісних характеристик майбутнього соціального працівника, їх основи – правдивості, чесності у взаємовідносинах зі всіма суб’єктами соціальної роботи. Використано такі методи дослідження, як теоретико-методологічний аналіз проблеми для з’ясування сутності особистісних якостей у структурі професійної підготовки, професійної діяльності соціального працівника, соціального педагога, методи інтерпретації та формалізації для конкретизації змісту поняття «правдивість», аксіоматичний метод для дослідження провідних цінностей у контексті міжособистісних відносин, проектні методи для розробки перспектив розвитку досліджуваної якості, змістово-технологічного забезпечення оптимізації її формування в умовах професійного навчання. Досліджено сутність та значення особистісних якостей, пов’язаних з довірою, тобто вірою клієнта у щирість намірів допомогти, а також альтернативних – пов’язаних з найбільш типовими формами прояву професійної брехні соціального працівника. Аргументовано, що цілісність особистості соціального педагога забезпечується інтеграцією соціального, освітнього, професійного просторів соціального працівника на основі «Я-концепції», співпадіння пріоритетів особистісного розвитку. Доведено, що статус провідної особистісної якості зумовлює цільову спрямованість професійного розвитку фахівця соціальної сфери. Аналіз типів професійної брехні соціального педагога дав можливість трактувати досить типові прояви непрофесіоналізму соціального працівника, соціального педагога, пов’язані з особистісними вадами, дезінтеграцією професійного та життєвого просторів, актуалізуючи механізми професійної, особистісної та соціально-професійної рефлексії |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2020-06-01
|
|
Type |
Рецензована стаття
|
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPP/article/view/14687
10.18372/2411-264X.16.14687 |
|
Source |
Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка, Психологія; № 16 (2020); 116-123
Вестник Национального авиационного университета. Серия: Педагогика, Психология; № 16 (2020); 116-123 Proceedings of the National Aviation University. Series: Pedagogy, Psychology; № 16 (2020); 116-123 |
|
Language |
uk
|
|
Rights |
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через 6 місяців з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
|
|