Record Details

МЕТАКОГНІТИВНИЙ МОНІТОРИНГ В ПАРАДИГМІ САМОРЕГУЛЬОВАНОГО НАВЧАННЯ

Наукові журнали Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title МЕТАКОГНІТИВНИЙ МОНІТОРИНГ В ПАРАДИГМІ САМОРЕГУЛЬОВАНОГО НАВЧАННЯ
METACOGNITIVE MONITORING IN THE SELF-REGULATED LEARNING PARADIGM
 
Creator Августюк, Міря Миколаївна
 
Subject метакогнітивний моніторинг; метапізнання; навчальна діяльність; саморегульоване навчання; студенти
159.955; 159.953
learning activity; metacognition; metacognitive monitoring; self-regulated learning, students

 
Description Стаття зосереджена на теоретичному аналізі деяких теоретичних та методологічних аспектів визначення ролі та значення метакогнітивного моніторингу в саморегульованій парадигмі навчання студентів. Зокрема, ми виділяємо деякі підходи до співвідношення між метакогнітивним моніторингом та саморегуляцією студентів, розкриваємо різноманітні підходи до визначення метакогнітивного моніторингу, вивчаємо та уточнюємо природу взаємозв’язку між метакогнітивним моніторингом та метакогнітивним контролем. Враховано теоретичні та порівняльні методи вивчення ролі та значення метакогнітивного моніторингу в саморегульованій парадигмі навчання. Ми розглядаємо метакогнітивний моніторинг як процес оцінки поточного прогресу та його результатів у навчанні, а також поточний стан конкретної пізнавальної діяльності студентів. Точність суджень метакогнітивного моніторингу значно впливає на саморегульоване навчання. Точний метакогнітивний моніторинг забезпечує більш ефективне регулювання, а це, в свою чергу, призводить до покращення навчання. Завдяки правильно організованому точному метакогнітивному моніторингу студенти можуть на метакогнітивному рівні вивчати когнітивні особливості здобуття знань та особливості використання навчальних стратегій. Метакогнітивний контроль також має центральне значення для метапізнання. І моніторинг, і контроль лежать в основі теорій саморегульованого навчання. Неточний моніторинг пов’язаний з рішеннями щодо контролю, які не відповідають вимогам до навчання або вимогам до завдань. Представлені ідеї сприяють дослідженню точності метакогнітивного моніторингу в навчальній діяльності студентів
The paper is focused on the theoretical analysis of some theoretical and methodological aspects of the role and importance of metacognitive monitoring in the self-regulated learning paradigm of university students. In particular, we highlight some approaches to the relation between metacognitive monitoring and students’ self-regulation that is a quite common problem in the university learning activity. Moreover, we also aim at revealing the diverse approaches to the definition of metacognitive monitoring, specifying the nature of relationship between metacognitive monitoring and metacognitive control. The theoretical and comparative methods of studying the role and significance of metacognitive monitoring in the self-regulated learning paradigm have been taken into account. Thus, we tend to consider metacognitive monitoring as the process of assessing the on-going progress and its results in learning, as well as the current state of students’ particular cognitive activity. The accuracy of metacognitive monitoring judgments strongly affects self-regulated learning. Accurate metacognitive monitoring produces more effective regulation, and this, in turn, leads to improved learning. A noteworthy finding is that through properly organized accurate metacognitive monitoring students can at the metacognitive level study cognitive features of knowledge acquisition and the use of learning strategies. Metacognitive control is also central to metacognition. Both monitoring and control form the basis for many theories of self-regulated learning. Inaccurate monitoring is connected to control decisions that are misaligned to learning requirements or task demands. The presented ideas can expand an investigation of metacognitive monitoring accuracy in the learning activity of university students
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor

 
Date 2020-12-24
 
Type Рецензована стаття
 
Format application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPP/article/view/15029
10.18372/2411-264X.2(17).15029
 
Source Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка, Психологія; № 17 (2020); 100-108
Вестник Национального авиационного университета. Серия: Педагогика, Психология; № 17 (2020); 100-108
Proceedings of the National Aviation University. Series: Pedagogy, Psychology; № 17 (2020); 100-108
 
Language uk
 
Rights Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через 6 місяців з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ