ОЦІНКА ДОВГОВІЧНОСТІ МЕТАЛОПОЛІМЕРНИХ ЗУБЧАСТИХ ПЕРЕДАЧ З ПОЛІАМІДУ, АРМОВАНОГО ДИСПЕРСНИМИ СКЛО- І ВУГЛЕЦЕВИМИ ВОЛОКНАМИ, З ВИСОТНИМ КОРИГУВАННЯМ ЗАЧЕПЛЕННЯ
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
ОЦІНКА ДОВГОВІЧНОСТІ МЕТАЛОПОЛІМЕРНИХ ЗУБЧАСТИХ ПЕРЕДАЧ З ПОЛІАМІДУ, АРМОВАНОГО ДИСПЕРСНИМИ СКЛО- І ВУГЛЕЦЕВИМИ ВОЛОКНАМИ, З ВИСОТНИМ КОРИГУВАННЯМ ЗАЧЕПЛЕННЯ
|
|
Creator |
Чернець, Мирон Васильович
Кіндрачук, Мирослав Васильович Корнієнко, Анатолій Олександрович Федорчук, Світлана Володимирівна |
|
Subject |
метод розрахунку довговічності; циліндрична металополімерна прямозуба передача; поліамідні наповнені композити; вуглецеві та скляні дисперсійні волокна; висотне коригування зачеплення; довговічність передач
— |
|
Description |
Згідно розробленого методу розрахунку зубчастих передач проведено оцінку довговічності металополімерних прямозубих циліндричних передач з поліамідними колесами, армованими вуглецевими або скляними дисперсійними волокнами. Досліджено вплив висотного коригування зачеплення на ресурс передач з урахуванням зміни парності зачеплення зубів при їх взаємодії (дво – одно – двопарне). Розглянуто два підходи до оцінки довговічності передач: уточнений, де враховується зміна умов контактної взаємодії зубів внаслідок зношування, та спрощений за незмінних умов контакту. За спрощеним методом обчислень довговічність передач буде в 1.3 …1.005 рази меншою при збільшенні коефіцієнтів корекції, ніж за уточненим. Встановлено, що довговічність передачі з вуглекомпозитною шестернею є у 8.1 … 9.3 разів більшою, ніж зі склокомпозитною. Має місце оптимум значень коефіцієнтів корекції x1 = – x2= 0.1, при яких мінімальна довговічність передач, обчислена за обома підходами, досягає найбільшої величини. Зносостійкість поліамідного композиту, зміцненого вуглеволокнами, згідно трибоекспериментальних досліджень є у 3.92 рази вищою, ніж композиту, зміцненого скловолокнами. Отримані результати подано графічно, що унаочнює встановлені закономірності.
|
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
|
|
Date |
2020-06-10
|
|
Type |
—
|
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/PTZ/article/view/14722
10.18372/0370-2197.2(87).14722 |
|
Source |
Проблеми тертя та зношування; № 2(87) (2020); 29-37
Problems of Friction and Wear; № 2(87) (2020); 29-37 Проблемы трения и изнашивания; № 2(87) (2020); 29-37 |
|
Language |
uk
|
|