Record Details

ОЦІНКА ДОВГОВІЧНОСТІ МЕТАЛОПОЛІМЕРНИХ ЗУБЧАСТИХ ПЕРЕДАЧ З ПОЛІАМІДУ, АРМОВАНОГО ДИСПЕРСНИМИ СКЛО- І ВУГЛЕЦЕВИМИ ВОЛОКНАМИ, З ВИСОТНИМ КОРИГУВАННЯМ ЗАЧЕПЛЕННЯ

Наукові журнали Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title ОЦІНКА ДОВГОВІЧНОСТІ МЕТАЛОПОЛІМЕРНИХ ЗУБЧАСТИХ ПЕРЕДАЧ З ПОЛІАМІДУ, АРМОВАНОГО ДИСПЕРСНИМИ СКЛО- І ВУГЛЕЦЕВИМИ ВОЛОКНАМИ, З ВИСОТНИМ КОРИГУВАННЯМ ЗАЧЕПЛЕННЯ
 
Creator Чернець, Мирон Васильович
Кіндрачук, Мирослав Васильович
Корнієнко, Анатолій Олександрович
Федорчук, Світлана Володимирівна
 
Subject метод розрахунку довговічності; циліндрична металополімерна прямозуба передача; поліамідні наповнені композити; вуглецеві та скляні дисперсійні волокна; висотне коригування зачеплення; довговічність передач

 
Description Згідно розробленого методу розрахунку зубчастих передач проведено оцінку довговічності металополімерних прямозубих циліндричних передач з поліамідними колесами, армованими вуглецевими або скляними дисперсійними волокнами. Досліджено вплив висотного коригування зачеплення на ресурс передач з урахуванням зміни  парності зачеплення зубів при їх взаємодії (дво – одно – двопарне). Розглянуто два підходи до оцінки довговічності передач: уточнений, де враховується зміна умов контактної взаємодії зубів внаслідок зношування, та спрощений за незмінних умов контакту. За спрощеним методом обчислень довговічність передач буде в 1.3 …1.005 рази меншою при збільшенні коефіцієнтів корекції, ніж за уточненим. Встановлено, що  довговічність передачі з вуглекомпозитною шестернею є у 8.1 … 9.3 разів більшою, ніж зі склокомпозитною. Має місце оптимум значень коефіцієнтів корекції x1 = – x2= 0.1, при яких мінімальна довговічність передач, обчислена за обома підходами, досягає найбільшої величини. Зносостійкість поліамідного композиту, зміцненого вуглеволокнами, згідно трибоекспериментальних досліджень є у 3.92 рази вищою, ніж композиту, зміцненого скловолокнами. Отримані результати подано графічно, що унаочнює встановлені закономірності.
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor
 
Date 2020-06-10
 
Type
 
Format application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/PTZ/article/view/14722
10.18372/0370-2197.2(87).14722
 
Source Проблеми тертя та зношування; № 2(87) (2020); 29-37
Problems of Friction and Wear; № 2(87) (2020); 29-37
Проблемы трения и изнашивания; № 2(87) (2020); 29-37
 
Language uk
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ