Record Details

Методи оцінки теплових характеристик металевих фрикційних елементів гальмівних пристроїв

Наукові журнали Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title Методи оцінки теплових характеристик металевих фрикційних елементів гальмівних пристроїв
Методы оценки тепловых характеристик металлических фрикционных элементов тормозных устройств
Methods of estimation of thermal characteristics of metallic friction elements of brake devices
 
Creator СТЕБЕЛЕЦЬКА, Н. М.; Бережанський агротехнічний інститут
 
Subject гальмівні пристрої; фрикційні елементи; пара тертя; темп нагрівання; термічний опір
УДК 621.891
тормозные устройства; фрикционные элементы; пара трения, температура нагревания; термическое сопротивление
УДК 621.891
brake devices; friction elements; friction pair; rate of heating; thermal resistance
UDC 621.891
 
Description Наведено методи визначення теплових характеристик металевих фрикційни хелементів гальмівних пристроїв та використано метод регулярного режимудля оцінки темпів нагрівання та охолодження їх ободів. Усе це відіграє важливу роль при удосконаленні існуючих і конструюванні нових пар тертя барабанно-колодкових гальм. Енергоємність останніх визначає режими експлуатації гальмівних пристроїв
Приведены методы определения тепловых характеристик металлических фрикционных элементов тормозных устройств и использован метод регулярного режима для оценки темпов нагревания и охлаждения их ободов. Все это играет важную роль при усовершенствовании существующих и конструировании новых пар трения барабанно-колодковых тормозов. Энергоемкость последних определяет режимы эксплуатации тормозных устройств
The peculiarities of determining thermal characteristics of metallic friction elements of brakedevices are illustrated. The method of regular mode for estimation the rates of heating andcooling the rims of metallic friction elements of brake devices is used. The degree of participationof each type of heat exchange is established. The rates of heating the rim and lateralwall of rear brake drums of vehicles are shown. The possibility of getting the brake drum riminfo the thermal stability area for a long period of time is depicted. It is important to know thepattern of rates of heating and cooling in improvement of conventional brake devices and designingthe new ones, as well as in investigating the mode of operation of their friction pairs
 
Publisher Національний Авиаційний Університет
 
Contributor


 
Date 2016-06-02
 
Type
 
Format application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/PTZ/article/view/10401
 
Source Проблеми тертя та зношування; № 1(70) (2016); 137-142
Scientific-Technical Journal "Problems of Friction and Wear"; № 1(70) (2016); 137-142
Проблемы трения и изнашивания; № 1(70) (2016); 137-142
 
Language uk
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ