Record Details

LINGUOCULTURAL APPROACH TO THE ANALYSIS OF PRINTED ADVERTISEMENTS

Наукові журнали Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title LINGUOCULTURAL APPROACH TO THE ANALYSIS OF PRINTED ADVERTISEMENTS
ЛИНГВОКУЛЬТУРНЫЙ ПОДХОД К АНАЛИЗУ ПЕЧАТНЫХ РЕКЛАМНЫХ ОБЪЯВЛЕНИЙ
ЛІНГВОКУЛЬТУРНИЙ ПІДХІД ДО АНАЛІЗУ ДРУКОВАНИХ РЕКЛАМНИХ ОГОЛОШЕНЬ
 
Creator ТИМКОВА, Валентина
 
Subject advertising; advertising text; techniques of influence; violation of rules; parts of speech; syntax; language game
УДК 81’42:659.132.22
реклама; рекламный текст; приемы влияния; нарушения норм; части речи; синтаксис; языковая игра
УДК 81’42:659.132.22
реклама; рекламний текст; прийоми впливу; порушення норм; частини мови; синтаксис; мовна гра
УДК 81’42:659.132.22
 
Description The proposed Studio is an attempt to implement linguoculture analysis of  the printed advertising from morphological and syntactic   views and with the given  violations of the norms of modern Ukrainian literary language, and the impact on readers with the help of linguistic means. Theoretical foundations of advertising texts, namely the concept of advertising, types of advertising texts and their structure are considered. The  printed advertising texts in such aspects as  morphological, syntactic are analysed according to the observance of the norms of modern Ukrainian literary language.  linguistic means  can influence  the readers.
Предложенная студия является попыткой осуществить лингвокультурный анализ печатной рекламы из морфологического и синтаксического взглядов и с учетом нарушения норм современного украинского литературного языка, а также влияния на читателей с помощью лингвистических средств. Обоснована актуальность и практическая ценность избранной темы, очерченно цель и задачи исследования, отмечены методы и выдвинут объект и предмет работы. Объектом исследования являются рекламные тексты. Предметом исследования является лингвистическая характеристика печатных рекламных объявлений.
Запропонована студія є спробою здійснити лінгвокультурний аналіз друкованої реклами з морфологічного i синтаксичного поглядів та з урахуванням порушення норм сучасної української літературної мови, а також впливу на читачів за допомогою лінгвістичних засобів. Обґрунтовано актуальність та практичну цінність обраної теми, окреслено мету і завдання дослідження, зазначено методи та висунено об’єкт і предмет роботи. Об’єктом дослідження є рекламні тексти. Предметом дослідження є лінгвістична характеристика друкованих рекламних оголошень
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor


 
Date 2020-04-16
 
Type


 
Format application/pdf
application/pdf
application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/go/article/view/14586
10.18372/2520-6818.41.14586
 
Source Humanitarian Education in Technical Universities; № 41 (2020); 51-61
Гуманитарное образование в технических высших учебных заведениях; № 41 (2020); 51-61
Гуманітарна освіта у технічних вищих навчальних закладах; № 41 (2020); 51-61
 
Language uk
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ