LINGUOCULTURAL APPROACH TO THE ANALYSIS OF PRINTED ADVERTISEMENTS
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
LINGUOCULTURAL APPROACH TO THE ANALYSIS OF PRINTED ADVERTISEMENTS
ЛИНГВОКУЛЬТУРНЫЙ ПОДХОД К АНАЛИЗУ ПЕЧАТНЫХ РЕКЛАМНЫХ ОБЪЯВЛЕНИЙ ЛІНГВОКУЛЬТУРНИЙ ПІДХІД ДО АНАЛІЗУ ДРУКОВАНИХ РЕКЛАМНИХ ОГОЛОШЕНЬ |
|
Creator |
ТИМКОВА, Валентина
|
|
Subject |
advertising; advertising text; techniques of influence; violation of rules; parts of speech; syntax; language game
УДК 81’42:659.132.22 реклама; рекламный текст; приемы влияния; нарушения норм; части речи; синтаксис; языковая игра УДК 81’42:659.132.22 реклама; рекламний текст; прийоми впливу; порушення норм; частини мови; синтаксис; мовна гра УДК 81’42:659.132.22 |
|
Description |
The proposed Studio is an attempt to implement linguoculture analysis of the printed advertising from morphological and syntactic views and with the given violations of the norms of modern Ukrainian literary language, and the impact on readers with the help of linguistic means. Theoretical foundations of advertising texts, namely the concept of advertising, types of advertising texts and their structure are considered. The printed advertising texts in such aspects as morphological, syntactic are analysed according to the observance of the norms of modern Ukrainian literary language. linguistic means can influence the readers.
Предложенная студия является попыткой осуществить лингвокультурный анализ печатной рекламы из морфологического и синтаксического взглядов и с учетом нарушения норм современного украинского литературного языка, а также влияния на читателей с помощью лингвистических средств. Обоснована актуальность и практическая ценность избранной темы, очерченно цель и задачи исследования, отмечены методы и выдвинут объект и предмет работы. Объектом исследования являются рекламные тексты. Предметом исследования является лингвистическая характеристика печатных рекламных объявлений. Запропонована студія є спробою здійснити лінгвокультурний аналіз друкованої реклами з морфологічного i синтаксичного поглядів та з урахуванням порушення норм сучасної української літературної мови, а також впливу на читачів за допомогою лінгвістичних засобів. Обґрунтовано актуальність та практичну цінність обраної теми, окреслено мету і завдання дослідження, зазначено методи та висунено об’єкт і предмет роботи. Об’єктом дослідження є рекламні тексти. Предметом дослідження є лінгвістична характеристика друкованих рекламних оголошень |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2020-04-16
|
|
Type |
—
— — |
|
Format |
application/pdf
application/pdf application/pdf |
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/go/article/view/14586
10.18372/2520-6818.41.14586 |
|
Source |
Humanitarian Education in Technical Universities; № 41 (2020); 51-61
Гуманитарное образование в технических высших учебных заведениях; № 41 (2020); 51-61 Гуманітарна освіта у технічних вищих навчальних закладах; № 41 (2020); 51-61 |
|
Language |
uk
|
|