Record Details

СТРУКТУРНО-СЕМАНТИЧНІ ТИПИ ІННОВАЦІЙ У МОВІ СУЧАСНИХ ЗМІ

Наукові журнали Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title СТРУКТУРНО-СЕМАНТИЧНІ ТИПИ ІННОВАЦІЙ У МОВІ СУЧАСНИХ ЗМІ
СТРУКТУРНО-СЕМАНТИЧЕСКИЕ ТИПЫ ИННОВАЦИЙ В ЯЗЫКЕ СОВРЕМЕННЫХ СМИ
STRUCTURAL-SEMANTIC TYPES OF INNOVATION IN THE LANGUAGE OF MODERN MEDIA
 
Creator ДЯЧУК, Тетяна
 
Subject мовна інновація; неологізм; масмедійний дискурс; неолексема; запозичення; оказіоналізм; лексико-семантична структура; лексико-семантичний варіант
УДК 811.161.2
языковая инновация; неологизм; масмедийный дискурс; неолексема; заимствование; окказионализм; лексико-семантическая структура; лексико-семантический вариант
УДК 811.161.2
linguistic innovation; neologism; mass media discourse; neolexemia; borrowing; Occasionalism; lexical-semantic structure; lexical-semantic variant
УДК 811.161.2
 
Description У статті розглянуто мовні інновації, відібрані з сучасних періодичних та електронних видань. Виокремлено загальні тенденції, характерні для сучасної української літературної мови, зокрема в масмедійному дискурсі. З’ясовано, що серед інновацій чимало таких, у яких нові як форма, так і значення: бот, тімлід, треш, кеш; а також тих, у яких форма стара, а лексико-семантична структура розширилася за рахунок появи додаткових лексико-семантичних варіантів: «Зелений принтер», соціальний ліфт, Е-малятко. У мові масмедіа функціонують різноструктурні неологізми. Продуктивністю з них відзначаються ті лексеми, що утворюються за допомогою префіксального способу словотвору, особливою валентністю відзначаються префікси зі зниженою семантикою:    де-, псевдо-, недо- та ін.
В статье рассмотрены языковые инновации, отобраные из современных периодических и электронных изданий. Выделено общие тенденции, характерные для современного украинского литературного языка, в частности в масмедийном дискурсе.  Выявлено, что среди инноваций много таких, в которых новыми есть и форма, и значение: бот, тімлід, треш, кеш; а также тех, в которых форма старая, а лексико-семантическая структура увеличилась за счет появления новых лексико-семантических вариантов: «Зелений принтер», соціальний ліфт, Е-малятко. В языке масмедиа функционируют разноструктурные неологизмы. Производительностью отличаются  лексемы, образованы при помощи приставок, особенной валентностью отличаются приставки со сниженой семантикой:   де-, псевдо-, недо- и др.
The article deals with linguistic innovations selected from modern periodicals and electronic publications. The general tendencies that characterize the contemporary Ukrainian literary language, in particular in the mass media discourse, are emphasizeds. It has been found out that there are many innovations that have new forms and meanings, for example: bot, timlid, thrash, cash; as well as there are innovations in which the form is old, but lexical-semantic structure has expanded due to the emergence of additional lexical-semantic variants: «Green printer», social elevator, E-baby. Multistructural neologisms function in the language of the mass media.  Among them those tokens are productive that are formed by the prefix method of word formation, the special valence is marked by prefixes with reduced semantics:    de-, pseudo-, nedo- etc.
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor


 
Date 2020-04-16
 
Type


 
Format application/pdf
application/pdf
application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/go/article/view/14568
10.18372/2520-6818.41.14568
 
Source Humanitarian Education in Technical Universities; № 41 (2020); 21-25
Гуманитарное образование в технических высших учебных заведениях; № 41 (2020); 21-25
Гуманітарна освіта у технічних вищих навчальних закладах; № 41 (2020); 21-25
 
Language uk
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ