ФІЛОСОФСЬКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ КРИПТОГРАФІЇ
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
ФІЛОСОФСЬКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ КРИПТОГРАФІЇ
|
|
Creator |
Онопрієнко, М. В.; Інститут досліджень науково-технічного потенціалу та історії науки імені Г.М. Доброва НАН України |
|
Subject |
криптографія; код; знак; шифр; тайнопис; пізнання як творчість; інформація; медіа; віртуальна реальність; безпека даних; інформаційне суспільство
001+165: 316 |
|
Description |
Те, що інформація має цінність, люди усвідомили давно - недарма листування сильних світу цього здавна було об'єктом пильної уваги їх недругів і друзів. Тоді й виникло завдання захисту цього листування від надмірно цікавих очей. Стародавні намагалися використовувати для вирішення цього завдання найрізноманітніші методи, і одним із них був тайнопис – вміння складати повідомлення у такий спосіб, щоб його зміст був недоступним нікому, крім посвячених у таємницю. В наш час інформація набула самостійної комерційної цінності і перетворилася на поширений, майже звичайний товар. Її виробляють, зберігають, транспортують, продають і купують, а значить, – крадуть і підробляють - і, отже, її необхідно захищати. Широке застосування комп'ютерних технологій та постійне збільшення обсягу інформаційних потоків викликає постійне зростання інтересу до криптографії. Пріоритетним завданням криптографії є вдосконалення способів кодування значних масивів інформації, що динамічно оновлюються, змінюючи статус шифрування з активного індивідуального на пасивне масове. Системи захисту шифру корелюють із домінуючими світоглядними парадигмами та напрямами наукової та філософської рефлексії. В сучасному інформаційному просторі переважає інформаційно-образне мислення, виникли нові можливості трансляції, реплікації та діджиталізації знакових систем не тільки у фізичній, але й і у віртуальній реальності. В епоху цифрових комп’ютерних технологій значно розширюється сфера застосування криптографічного кодування як у науково-технічних галузях, так і в широкому контексті людської життєдіяльності (засоби масової інформації, реклама, економічні розрахунки, Інтернет-комунікації, повсякденне життя тощо).
|
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
|
|
Date |
2020-07-18
|
|
Type |
—
— — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPK/article/view/14830
10.18372/2412-2157.31.14830 |
|
Source |
Proceedings of the National Aviation University. Series: Philosophy, Cultural; Том 31, № 1 (2020); 72-75
Вестник Национального авиационного университета. Серия: Философия, Культурология; Том 31, № 1 (2020); 72-75 Вісник Національного Авіаційного Університету. Серія: Філософія. Культурологія; Том 31, № 1 (2020); 72-75 |
|
Language |
uk
|
|