Record Details

ФІЛОСОФСЬКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ КРИПТОГРАФІЇ

Наукові журнали Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title ФІЛОСОФСЬКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ КРИПТОГРАФІЇ
 
Creator Онопрієнко, М. В.; Інститут досліджень науково-технічного потенціалу
та історії науки імені Г.М. Доброва НАН України
 
Subject криптографія; код; знак; шифр; тайнопис; пізнання як творчість; інформація; медіа; віртуальна реальність; безпека даних; інформаційне суспільство
001+165: 316
 
Description Те, що інформація має цінність, люди усвідомили давно - недарма листування сильних світу цього здавна було об'єктом пильної уваги їх недругів і друзів. Тоді й виникло завдання захисту цього листування від надмірно цікавих очей. Стародавні намагалися використовувати для вирішення цього завдання найрізноманітніші методи, і одним із них був тайнопис – вміння складати повідомлення у такий спосіб, щоб його зміст був недоступним нікому, крім посвячених у таємницю. В наш час інформація набула самостійної комерційної цінності і перетворилася на поширений, майже звичайний товар. Її виробляють, зберігають, транспортують, продають і купують, а значить, – крадуть і підробляють - і, отже, її необхідно захищати. Широке застосування комп'ютерних технологій та постійне збільшення обсягу інформаційних потоків викликає постійне зростання інтересу до криптографії. Пріоритетним завданням криптографії є вдосконалення способів кодування значних масивів інформації, що динамічно оновлюються, змінюючи статус шифрування з активного індивідуального на пасивне масове. Системи захисту шифру корелюють із домінуючими світоглядними парадигмами та напрямами наукової та філософської рефлексії. В сучасному інформаційному просторі переважає інформаційно-образне мислення, виникли нові можливості трансляції, реплікації та діджиталізації знакових систем не тільки у фізичній, але й і у віртуальній реальності. В епоху цифрових комп’ютерних технологій значно розширюється сфера застосування криптографічного кодування як у науково-технічних галузях, так і в широкому контексті людської життєдіяльності (засоби масової інформації, реклама, економічні розрахунки, Інтернет-комунікації, повсякденне життя тощо).
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor
 
Date 2020-07-18
 
Type


 
Format application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPK/article/view/14830
10.18372/2412-2157.31.14830
 
Source Proceedings of the National Aviation University. Series: Philosophy, Cultural; Том 31, № 1 (2020); 72-75
Вестник Национального авиационного университета. Серия: Философия, Культурология; Том 31, № 1 (2020); 72-75
Вісник Національного Авіаційного Університету. Серія: Філософія. Культурологія; Том 31, № 1 (2020); 72-75
 
Language uk
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ