Трансформації цивільної авіації України у ХХІ столітті
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
Трансформації цивільної авіації України у ХХІ столітті
Трансформации гражданской авиации Украины в ХХІ столетии TRANSFORMATIONS OF CIVIL AVIATION IN UKRAINE IN THE 21ST CENTURY |
|
Creator |
Grebennikov, Vоlodymyr; Національний авіаційний університет
Smolnikov, Yuri; Національний авіаційний університет |
|
Subject |
—
цивільна авіація України; трансформація; інтеграція; авіаперевезення; авіакомпанії; літакобудування; підготовка авіафахівців 629.73«20»(477):001.12/18 — гражданская авиация Украины; трансформация; интеграция; авиаперевозки; авиакомпании; самольотостроение; подготовка авиаспециалистов 629.73«20»(477):001.12/18 — civil aviation of Ukraine; transformation; integration; air transportation; airline; aircraft engineering; training of aircraft specialists 629.73«20»(477):001.12/18 |
|
Description |
Постановка проблеми. Цивільна авіація України відіграє суттєву роль в житті суспільства та на міжнародній арені. Вона виконує багатопланові функції – пасажиро- та вантажоперевезення, проведення авіаційних робіт в аграрному і лісному господарствах, надання медичної допомоги, здійснення пошуково-рятувальних операцій, пожежогасіння, будівельних робіт, культурно-спортивних заходів, наукових досліджень тощо. Наразі актуальним є об’єктивне висвітлення діяльності авіаційної галузі особливо у зв’язку з тим, що тут залишається чимало проблем, які створюють негативне враження про українську авіацію, уявлення про її занепад в сучасних умовах. Мета. Проаналізувати діяльність цивільної авіації України з початку ХХІ ст. до сьогодення і, застосовуючи проблемно-хронологічний метод, комплексно дослідити процеси трансформацій в авіаційній галузі за основними її функціональними напрямами та визначити їх характерні особливості. Акцентувати на інтеграції української авіаціі до європейського і світового авіаційного простору, тенденціях авіаперевезень, інноваціях в розвитку аеропортів і авіакомпаній, проблемах літакобудування різних типів повітряних суден та безпілотної авіації, підготовці авіафахівців в сучасних умовах. Результати: Нове ХХІ століття стало і новим етапом в розвитку цивільної авіації України, для якої, завдяки проведеним трансформаціям, характерним стала позитивна динаміка її зростання. В основному відбувався послідовний процес інтеграції вітчизняної авіації до міжнародних авіаційних організацій, активніше впроваджувалися стандарти та рекомендована практика ІКАО, зростали авіаперевезення. Застосовувалися інновації у літакобудуванні та галузевій інфраструктурі, посилювалася увага до проблем авіаційної безпеки і безпеки польотів, науково-технічних розробок, здійснювалися заходи щодо вирішення глобальних проблем, зокрема підвищення рівня екологічності авіаційного транспорту, якості підготовки авіафахівців тощо. Проте, маючи потужний потенціал в усіх сферах авіаційної галузі, він використовується з ряду зовнішніх і внутрішніх причин недостатньо, а вирішення існуючих проблем буде сприяти сталому розвитку як авіатранспортній галузі, економіки України, так і міжнародного співробітництва.
Постановка проблемы. Гражданская авиация Украины играет существенную роль в жизни общества и на международной арене. Она выполняет многоплановые функции – пассажиро- и грузоперевозки, проведение авиационных работ в аграрном и лесном хозяйствах, осуществление медицинской помощи, поисково-спасательных операций, пожаротушения, строительных работ, культурно-спортивных мероприятий, научных исследований и др. Ныне актуальным является обективное освещение деяльности авиационной отрасли, особенно в связи с тем, что здесь остается немало проблем, которые создают негативное предсталение об украинской авиации, впечатление о ее упадке в современных условиях. Цель. Проанализировать деятельность гражданской авиации Украины с начала ХХІ ст. до настоящего времени и, применяя проблемно-хронологический метод, комплексно исследовать процесы трансформаций в авиационной отрасли по основным ее функциональным направлениям и определить их характерные особенности. Акцентировать на интеграции украинськой авиации в європейськое и мировое авиационное пространство, тенденциях авиаперевозок, инновациях в развитии аэропортов и авиакомпаний, проблемах самолетостроения разных типов воздушных суден и беспилотной авиации, подготовке авиаспециалистов в современных условиях. Результаты: Новое ХХІ столетие стало и новым этапом в развитии гражданской авиации Украины, для которой, благодаря проведенным трансформациям, характерным стала позитивная динамика ее роста. В основном состоялся последовательный процес интеграции отечественной авиации к международным авиационным организациям, активнее вщедрялись стандарты и рекомендованая практика ИКАО, возросли авиаперевозки. Внедрялись инновации в самолетостроении и отраслевой инфраструктуре, повышалось внимание к проблемам авиационной безопасности и безопасности полетов, научно-техническим разработкам, осущестлялись меры относительно решения глобальних проблем, в частности повышения уровня экологичности авиационного транспорта, качеству подготовки авіаспецыалистов и др. Однако, имея мощный потенциал во всех сферах авиацонной отрасли, он используется по ряду внешних и внутренних причин недостаточно, а решение существующих проблем будет способствовать устойчивому развитию как авиатранспортной отрасли, економики України, так и международного сотрудничества. Formulation of the problem. The Civil Aviation of Ukraine plays a significant role in the Ukrainian society and in the international arena. It performs multifaceted functions - passenger and cargo transportation, conducting aviation works in agrarian and forestry farms, providing medical aid, performing search and rescue operations, fire fighting, construction works, cultural and sporting events, scientific research, etc. Currently, an objective study of the aviation industry is relevant, especially since there are some problems that create a negative impression of Ukrainian aviation and the perception of its decline in modern conditions. Goal. To analyze the activity of civil aviation of Ukraine from the beginning of the 21st century to the present and, using the problem-chronological method, to comprehensively investigate the processes of transformation in the aviation industry by its main functional directions and to identify their characteristic features, focusing on the integration of Ukrainian aviation into the European and world aviation space, air traffic trends, innovations in the development of airports and airlines, problems of aircraft construction of different types of aircraft and unmanned aerial vehicles, training aircraft specialists in modern conditions. Results: The new 21st century was also a new stage in the development of civil aviation in Ukraine, which, thanks to the transformations, was characterized by a positive dynamics of its growth. Basically there was a consistent process of integration of domestic aviation into international aviation organizations, the standards and recommended practices of ICAO were being more actively implemented, and air transportation was growing. Innovations in aviation and industrial infrastructure were applied, attention was focused on the problems of aviation safety and flight safety, scientific and technical developments; measures were taken to solve global problems, such as improving the level of environmental friendliness of aviation transport, the quality of training of aviation specialists and the like. However, the strong potential in all areas of the aviation industry is not suffiently used for a variety of external and internal reasons, and solving existing problems will contribute to the sustainable development of both the aviation industry, the economy of Ukraine and international cooperation. |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2019-11-24
|
|
Type |
—
— — |
|
Format |
application/pdf
application/pdf application/pdf |
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/visnik/article/view/14273
10.18372/2306-1472.80.14273 |
|
Source |
Proceedings of the National Aviation University; Том 80, № 3 (2019); 41-50
Вестник Национального авиационного университета; Том 80, № 3 (2019); 41-50 Вісник Національного Авіаційного Університету; Том 80, № 3 (2019); 41-50 |
|
Language |
en
|
|
Rights |
// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "jrnl.nau.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access). |
|