Record Details

EXPERIMENTAL RESEARCH OF ENERGY LOADING OF METAL-POLYMER FRICTION PAIRS OF DRUM-SHOE BRAKES OF VEHICLES

Наукові журнали Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title EXPERIMENTAL RESEARCH OF ENERGY LOADING OF METAL-POLYMER FRICTION PAIRS OF DRUM-SHOE BRAKES OF VEHICLES
ЭКСПЕРИМЕНТАЛЬНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ ЭНЕРГОНАГРУЖЕННОСТИ МЕТАЛЛОПОЛИМЕРНЫХ ПАР ТРЕНИЯ БАРАБАННО-КОЛОДОЧНЫХ ТОРМОЗОВ АВТОТРАНСПОРТНЫХ СРЕДСТВ
ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНІ ДОСЛІДЖЕННЯ ЕНЕРГОНАВАНТАЖЕНОСТІ МЕТАЛОПОЛІМЕРНИХ ПАР ТЕРТЯ БАРАБАННО-КОЛОДКОВИХ ГАЛЬМ АВТОТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ
 
Creator Вольченко, Николай Александрович
Красин, Петр Сергеевич
Криштопа, Святослав Игоревич
Стаднык, Олег Богданович
 
Subject drum-shoe brake ; friction pair ; rim of brake drum ; cooling of friction units.

барабанно-колодочный тормоз ; пара трения ; обод тормоз ного барабана ; охлаждение фрикционных узлов.

барабанно-колодкове гальмо ; пара тертя ; обід гальмівного барабана ; охолодження фрикційних вузлів.

 
Description Energy loading’s estimation of metal-polymer friction pairs of a rear brake mechanism of thecargo vehicle is given at regulated brake modes of their researches. Influence of compulsorycooling on energy loading of metal-polymer friction pairs is established and their thermalstableand metastable condition is allocated. Objective - improving the efficiency of metalpolymerfriction pairs of drum-shoe brakes of vehicles by using forced cooling and establishtheir thermal stabilization state in laboratory and road conditions. We have considered the followingquestions: forced cooling system for friction units; thermal stabilization condition ofrim of brake drum.
Дана оценка энергонагруженности металлополимерных пар трения заднеготормозного механизма грузового автотранспортного средства при регламентируемых тормозных режимах их исследований. Установлено влияние принудительного охлаждения на энергонагруженность металлополимерных партрения и выделено их термостабилизационное и метастабильное состояние.
Дана оцінка енергонавантаженості металополімерних пар тертя заднього гальмівногомеханізму вантажного автотранспортного засобу при регламентованих гальмівнихрежимах їх досліджень. Встановлено вплив примусового охолодження наенергонавантаженість металополімерних пар тертя і виділено їх термостабілізаційний іметастабільний стан.
 
Publisher Національний Авиаційний Університет
 
Contributor


 
Date 2014-06-29
 
Type
 
Format application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/PTZ/article/view/8603
 
Source Проблеми тертя та зношування; № 3(64) (2014); 67-74
Scientific-Technical Journal "Problems of Friction and Wear"; № 3(64) (2014); 67-74
Проблемы трения и изнашивания; № 3(64) (2014); 67-74
 
Language uk
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ