EXPERIMENTAL RESEARCH OF ENERGY LOADING OF METAL-POLYMER FRICTION PAIRS OF DRUM-SHOE BRAKES OF VEHICLES
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
EXPERIMENTAL RESEARCH OF ENERGY LOADING OF METAL-POLYMER FRICTION PAIRS OF DRUM-SHOE BRAKES OF VEHICLES
ЭКСПЕРИМЕНТАЛЬНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ ЭНЕРГОНАГРУЖЕННОСТИ МЕТАЛЛОПОЛИМЕРНЫХ ПАР ТРЕНИЯ БАРАБАННО-КОЛОДОЧНЫХ ТОРМОЗОВ АВТОТРАНСПОРТНЫХ СРЕДСТВ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНІ ДОСЛІДЖЕННЯ ЕНЕРГОНАВАНТАЖЕНОСТІ МЕТАЛОПОЛІМЕРНИХ ПАР ТЕРТЯ БАРАБАННО-КОЛОДКОВИХ ГАЛЬМ АВТОТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ |
|
Creator |
Вольченко, Николай Александрович
Красин, Петр Сергеевич Криштопа, Святослав Игоревич Стаднык, Олег Богданович |
|
Subject |
drum-shoe brake ; friction pair ; rim of brake drum ; cooling of friction units.
— барабанно-колодочный тормоз ; пара трения ; обод тормоз ного барабана ; охлаждение фрикционных узлов. — барабанно-колодкове гальмо ; пара тертя ; обід гальмівного барабана ; охолодження фрикційних вузлів. — |
|
Description |
Energy loading’s estimation of metal-polymer friction pairs of a rear brake mechanism of thecargo vehicle is given at regulated brake modes of their researches. Influence of compulsorycooling on energy loading of metal-polymer friction pairs is established and their thermalstableand metastable condition is allocated. Objective - improving the efficiency of metalpolymerfriction pairs of drum-shoe brakes of vehicles by using forced cooling and establishtheir thermal stabilization state in laboratory and road conditions. We have considered the followingquestions: forced cooling system for friction units; thermal stabilization condition ofrim of brake drum.
Дана оценка энергонагруженности металлополимерных пар трения заднеготормозного механизма грузового автотранспортного средства при регламентируемых тормозных режимах их исследований. Установлено влияние принудительного охлаждения на энергонагруженность металлополимерных партрения и выделено их термостабилизационное и метастабильное состояние. Дана оцінка енергонавантаженості металополімерних пар тертя заднього гальмівногомеханізму вантажного автотранспортного засобу при регламентованих гальмівнихрежимах їх досліджень. Встановлено вплив примусового охолодження наенергонавантаженість металополімерних пар тертя і виділено їх термостабілізаційний іметастабільний стан. |
|
Publisher |
Національний Авиаційний Університет
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2014-06-29
|
|
Type |
—
|
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/PTZ/article/view/8603
|
|
Source |
Проблеми тертя та зношування; № 3(64) (2014); 67-74
Scientific-Technical Journal "Problems of Friction and Wear"; № 3(64) (2014); 67-74 Проблемы трения и изнашивания; № 3(64) (2014); 67-74 |
|
Language |
uk
|
|