Record Details

Cтохастичні інформаційні системи керування авіаційним газотурбінним двигуном

Наукові журнали Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title Cтохастичні інформаційні системи керування авіаційним газотурбінним двигуном
Стохастические информационные системы управления авиационным газотурбинным двигателем
STOCHASTIC CONTROL INFORMATION SYSTEMS THE AVIATION GAS TURBINE ENGINE
 
Creator Tovkach, Serhii; Національний авіаційний університет
 
Subject
самоналаштовування; газотурбінний двигун; стохастичні процеси; послідовність мережевого запиту
681.51:519.71:621.452.3

самонастройка; газотурбинный двигатель; случайные процессы; последовательность сетевого запроса
681.51:519.71:621.452.3

: self-tuning; gas turbine engine; stochastic processes; sequence net request
681.51:519.71:621.452.3
 
Description Розробка надійної системи визначення самоналаштовуваних параметрів регулятора в автоматичних системах керування газотурбінними двигунами (САК ГТД) принесе користь як військовій, так і цивільній авіації за рахунок підвищення надійності та ремонтопридатності повітряного судна. Представлена стохастична інформаційна система газотурбінного двигуна, яка об’єднує інформацію з різних сучасних методів аналізу керування для досягнення надійної поінформованості контуру самоналаштовування. У статті представлені обчислювальні методи ідентифікації точної послідовності параметрів регулятора за допомогою: по-перше, застосування функції Ляпунова з аналізатором характеристик для забезпечення стабільності процесів оптимізації; по-друге, застосування функції Вінера-Хопфа з генератором білого шуму (випадкові процеси) для визначення інтенсивності та імпульсної перехідної функції сигналу, як результат, точного налаштування блоку управління авіаційним двигуном. Основний контур керування представлений передавальною функцією об'єкта та регулятора, їх моделями самоналаштовування, критеріями встановлення параметрів регулятора та чутливою функцією. Важливою особливістю інформаційної системи газотурбінного двигуна є наявність неоднорідного апаратного та програмного забезпечення, яке часто пов'язане з тривалим періодом підтримування експлуатації системи, необхідно використовувати мобільний обслуговуючий пристрій і хост запиту для задоволення вимог правильної експлуатації двигуна.
Разработка надежной системы обнаружения самонастраивающихся параметров регулятора в системе автоматического управления газотурбинными двигателями (САУ ГТД) принесет пользу как военной, так и гражданской авиации за счет повышения надежности и ремонтопригодности воздушного судна. Представлена стохастическая информационная система газотурбинного двигателя, которая объединяет информацию из различных современных методов анализа управления для достижения надежного самонастраивающегося контура. В данной статье представлены вычислительные методы для идентификации точной регулятора последовательности параметров с использованием: во-первых, применением функции Ляпунова с анализатором характеристик для обеспечения стабильности процессов оптимизации; во-вторых, применением функции Винера-Хопфа с генератором белого шума (случайные процессы) для определения интенсивности и импульсной переходной функции сигнала, в результате чего выполняется точная настройка блока управления авиационным двигателем. Основной контур управления представлен передаточной функцией объекта и регулятора, их самонастраивающимися моделями, критериями настройки параметров регулятора и чувствительной функцией. Важной особенностью информационной системы газотурбинного двигтеля является наличие разнородного аппаратного и программного обеспечения, что часто связано с длительным периодом ввода системы в эксплуатацию, необходимо использовать мобильное обслуживающее устройство и хост запроса для удовлетворения требований правильной работы двигателя.
Development of a robust system for the detection of self-tuning parameter regulator in automatic control system gas turbine engines (ACS GTE) will benefit both military and civil aviation through improved aircraft reliability and maintainability. Presented is a gas turbine engine stochastic information system that integrates information from various advanced control analysis techniques to achieve robust self-tuning loop awareness. This paper presents the computational techniques for identifying the accurate sequence parameter regulator by using: firstly, the Lyapunov function application with the performance analyzer for ensuring the stability of optimization processes; secondly, the Wiener-Hoph function application with the white noise generator (random processes) for defining the intensity and impulse transition function of the signal, as a result, accurate set up of the aviation engine control unit. The main control loop is represented by a transfer function of the object and the regulator, their self-tuning models, criteria for setting regulator parameters and sensitive function. An important feature of the information system GTE is the presence of heterogenous hardware and software, which is often associated with a long period of taking system into operation, it is necessary to use the portable serving device and request host for satisfying the requirements of the correct engine operation.
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor


 
Date 2019-11-24
 
Type


 
Format application/pdf
application/pdf
application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/visnik/article/view/14269
10.18372/2306-1472.80.14269
 
Source Proceedings of the National Aviation University; Том 80, № 3 (2019); 21-29
Вестник Национального авиационного университета; Том 80, № 3 (2019); 21-29
Вісник Національного Авіаційного Університету; Том 80, № 3 (2019); 21-29
 
Language uk
 
Rights // o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "jrnl.nau.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ