Record Details

ELECTRO-MECHANICAL WEAR AND DESTRUCTION OF RIM OF BRAKE PULLEYS OF DRAW-WORKS (part two)

Наукові журнали Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title ELECTRO-MECHANICAL WEAR AND DESTRUCTION OF RIM OF BRAKE PULLEYS OF DRAW-WORKS (part two)
ЭЛЕКТРОМЕХАНИЧЕСКИЙ ИЗНОС И РАЗРУШЕНИЕ ОБОДОВ ТОРМОЗНЫХ ШКИВОВ БУРОВЫХ ЛЕБЕДОК (часть вторая)
ЕЛЕКТРОМЕХАНІЧНИЙ ЗНОС І РУЙНУВАННЯ ОБОДІВ ГАЛЬМІВНИХ ШКІВІВ БУРОВИХ ЛЕБІДОК (частина друга)
 
Creator Вольченко, Александр Иванович
Вольченко, Николай Александрович
Журавлев, Дмитрий Юрьевич
Джавадов, Максим Ягуб оглы
Возный, Андрей Владимирович
Красин, Петр Сергеевич
 
Subject band-block brake ; pulley and rim ; process heating and forced cooling ; electrical and thermal currents electric-thermal-mechanical friction and wear ; occurrence and development of cracks ; compressive ; tensile and residual stresses ; pulse normal forc

ленточно-колодочный тормоз ; шкив с ободом ; процессы на гревания и вынужденного охлаждения ; электрические и тепловые токи ; элек тротермомеханическое трение и износ ; зарождение и развитие трещин ; сжимающие ; растягивающие и остаточные напряжения ;

стрічково-колодкове гальмо ; шків з ободом ; процеси нагрівання і вимушеного охолодження ; електричні та теплові струми ; електротермомеханічне тертя і знос ; зародження і розвиток тріщин ;стискаючі ; розтягуючі і залишкові напруження ; імпульсні нормальн

 
Description We’ve illustrated the experimental (laboratory and industrial) research energyloading and destructionof rims of brake pulleys in metal-polymer friction pairs of band-block brakes ofdrawworks. Objective: justify the formation and development of cracks on the working surfaceof the rim of brake pulley at the micro level, based on its complex stress state. We have consideredthe following questions: evaluation of energy loading of metal-polymer friction pairs ofband-block brake in an industrial environment; circulation of thermal currents in the brake pulley;nature of origin and development of cracks on the working surface of the rim of a pulley;evaluation of thermal stress state of pulley of rim in the laboratory conditions and determinationof stress cracking resistance and wear of the working surfaces of the rims of pulleys.
Проиллюстрированы экспериментальные (лабораторные и промышленные)исследования энергонагруженности и разрушения ободов тормозных шкивов вметаллополимерных парах трения ленточно-колодочных тормозов буровыхлебедок.
Проілюстровані експериментальні (лабораторні та промислові) дослідженняенергонавантаженості і руйнування ободів гальмівних шківів в металополімерних парахтертя стрічково-колодкових гальм бурових лебідок.
 
Publisher Національний Авиаційний Університет
 
Contributor


 
Date 2014-06-29
 
Type
 
Format application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/PTZ/article/view/8597
 
Source Проблеми тертя та зношування; № 3(64) (2014); 4-16
Scientific-Technical Journal "Problems of Friction and Wear"; № 3(64) (2014); 4-16
Проблемы трения и изнашивания; № 3(64) (2014); 4-16
 
Language uk
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ