COMPUTER SIMULATION OF THE ENERGY LOADING OF THE METAL-POLYMER FRICTION PAIRS OF THE BAND-BLOCK BRAKES OF THE DRAW-WORKS (part one)
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
COMPUTER SIMULATION OF THE ENERGY LOADING OF THE METAL-POLYMER FRICTION PAIRS OF THE BAND-BLOCK BRAKES OF THE DRAW-WORKS (part one)
КОМПЬЮТЕРНОЕ МОДЕЛИРОВАНИЕ ЭНЕРГОНАГРУЖЕННОСТИ МЕТАЛЛОПОЛИМЕРНЫХ ПАР ТРЕНИЯ ЛЕНТОЧНО-КОЛОДОЧНЫХ ТОРМОЗОВ БУРОВЫХ ЛЕБЕДОК (часть первая) КОМП’ЮТЕРНЕ МОДЕЛЮВАННЯ ЕНЕРГОНАВАНТАЖЕННОСТІ МЕТАЛОПОЛІМЕРНИХ ПАР ТЕРТЯ СТРІЧКОВО-КОЛОДКОВИХ ГАЛЬМ БУРОВИХ ЛЕБІДОК (частина перша) |
|
Creator |
Журавльов, Дмитро Юрійович
Криштопа, Святослав Ігорович Бекіш, Ірина Орестівна Возний, Андрій Володимирович Стадник, Олег Богданович |
|
Subject |
mathematical model ; micro-projection contact ; contact spots ; metal-polymer friction pairs ; computer model ; field (mechanical ; electrical and thermal) ; band-block brake.
— математическая модель ; контакт микровыступов ; пятна контакта ; металлополимерные пары трения ; компьютерная модель ; поле: ме ханическое ; электрическое и тепловое ; ленточно-колодочный тормоз — математична модель ; контакт мікровиступів ; плями контакту ; металополімерні пари тертя ; комп’ютерна модель ; поле: механічне ; електричне та теплове; стрічково-колодкове гальмо. — |
|
Description |
The article examines a computer model of the spots of the micro-projection contacts of themetal-polymer friction pairs of the band-block brake of draw-works during the friction interaction,taking into account the parameters of the mechanical, electrical and thermal fields. Duringthe contact-impulse interaction of the micro-projections of the friction surfaces of the metalpolymerpairs of the braking devices, the friction elements feel the electrothermalmechanicaland strained and distorted state and we’ve observed the distribution of the electric and thermalfields near the contact interaction area. The calculation characteristics of the mechanical, electricaland thermal contacts by means of the mathematical model has several advantages incomparison with the analytical methods. Thus, the deformation calculation of each microprojectioncan more accurately take into account the peculiarities of the contact than during theanalytical calculation that is related to the averaging of its characteristics. The discrete contactin the metal-polymer friction pairs of the braking devices depends on the constant positionchange of its basic sites. The latter turn out to be the centers of the electrical and thermal inequalitieswith different energy levels. The mathematical model of the electrothermalmechanicalcontact is formed of the characteristics received from the mechanical, electrical and thermalfields that occur on the micro-projection spots.
Рассмотрена компьютерная модель пятен контакта микровыступов металлополимерных пар трения ленточно-колодочного тормоза буровой лебедки прифрикционном взаимодействии с учетом параметров механического, электрического и теплового полей. Розглянута комп’ютерна модель плям контактів мікровиступів металополімерних партертя стрічково-колодкового гальма бурової лебідки при фрикційній взаємодії зурахуванням параметрів механічного, електричного та теплових полів. |
|
Publisher |
Національний Авиаційний Університет
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2014-06-29
|
|
Type |
—
|
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/PTZ/article/view/8616
|
|
Source |
Проблеми тертя та зношування; № 4(65) (2014); 47-59
Scientific-Technical Journal "Problems of Friction and Wear"; № 4(65) (2014); 47-59 Проблемы трения и изнашивания; № 4(65) (2014); 47-59 |
|
Language |
uk
|
|