Оцінка структурно-енергетичних показників пар тертя при роботі в режимі пуск - зупинка
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
Оцінка структурно-енергетичних показників пар тертя при роботі в режимі пуск - зупинка
Оценка структурно-энергетических показателей пар трения при работе в режиме пуск - остановка Evaluation of structural and energy parameters of friction pairs under start – stop mode |
|
Creator |
МИКОСЯНЧИК, О. А.; Національний авіаційний університет
МНАЦАКАНОВ, Р. Г.; Національний авіаційний університет КУМУРЖИ, А. Ю.; Інститут проблем міцності ім. Г.С. Писаренка ШАКУЛИЕВ, С. В.; Національний авіаційний університет |
|
Subject |
товщина мастильного шару; питома робота тертя; реологічні властивості; мікротвердість; знос
УДК 621.891 толщина смазочного слоя; удельная работа трения; реологические свойства; микротвердость; износ УДК 621.891 lubricating layer thickness; friction specific work; rheological characteristics; micro- hardness; wear UDC 621.891 |
|
Description |
Визначені закономірності впливу кінетики формування граничних змащувальних шарівмінеральною трансмісійною оливою на активованих тертям контактних поверхнях іприросту питомої роботи тертя на зносостійкість сталей 40Х і ШХ15 в режимі частихпусків - зупинок. Аналіз мастильної здатності оливи при пусковому максимальному моменті тертя показав, що сформована товщина масляного шару в контакті має дві складові – граничну та гідродинамічну. Встановлено відмінності в прирості питомої роботитертя для досліджуваних марок сталі як в період пуску при чистому коченні, так і принаявності проковзування, при цьому енергонавантаженість контакту вище для сталі 40Х. На кінетику зміни енергетичного параметру для досліджуваних марок стали істотновпливає структура сталі після загартування і відпуску
Определены закономерности влияния кинетики формирования граничных сма-зочных слоев минеральным трансмиссионным маслом на активированных тре-нием контактных поверхностях и приращение удельной работы трения на из-носостойкость сталей 40Х и ШХ15 в режиме частых пусков – остановок.Анализ смазочной способности масла при пусковом максимальном моментетрения показал, что сформированная толщина масляного слоя в контактеимеет двойственную природу – граничную и гидродинамическую. Установленыотличия в приращении удельной работы трения для исследуемых марок сталикак в период пуска при чистом качении, так и при наличии проскальзывания, при этом энергонапряженность контакта выше для стали 40Х. На кинетику изменения энергетического параметра для исследуемых марок стали существенное влияние оказывает структура стали после закалки и отпуска The presented study identifies patterns that influence the kinetics of the formation of theboundary layers of lubricating mineral gear oil on activated friction contact surfaces, and theincrement of the friction specific work on wear-resistant steel 40Х and ШХ15 in frequent start– stop operation mode. The analysis of the lubricating ability of oil at the starting maximumtorque of friction showed that the thickness of the oil layer formed in contact has a dual nature– boundary and hydrodynamic. The differences are indentified in the increment of the frictionspecific work for steel brands under research in the start-up period at pure rolling as well inslippage presence, herewith, the energy intensity of contact is higher for steel 40Х. On kineticsof changes in the energy parameter for the researched steel brand is significantly affected bythe structure of steel after quenching and tempering |
|
Publisher |
Національний Авиаційний Університет
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2016-06-02
|
|
Type |
—
|
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/PTZ/article/view/10376
|
|
Source |
Проблеми тертя та зношування; № 1(70) (2016); 11-19
Scientific-Technical Journal "Problems of Friction and Wear"; № 1(70) (2016); 11-19 Проблемы трения и изнашивания; № 1(70) (2016); 11-19 |
|
Language |
ru
|
|