THE RATE OF HEATING OF METAL-POLYMER FRICTION PAIRS UNDER PULSE AND CONTINUOUS MODE OPERATION OF THE HEAT IN BAND-BLOCK BRAKE
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
THE RATE OF HEATING OF METAL-POLYMER FRICTION PAIRS UNDER PULSE AND CONTINUOUS MODE OPERATION OF THE HEAT IN BAND-BLOCK BRAKE
ТЕМПЫ НАГРЕВАНИЯ МЕТАЛЛОПОЛИМЕРНЫХ ПАР ТРЕНИЯ ПРИ ИМПУЛЬСНОМ И ДЛИТЕЛЬНОМ ПОДВОДЕ ТЕПЛОТЫ В ЛЕНТОЧНО-КОЛОДОЧНОМ ТОРМОЗЕ ТЕМПИ НАГРІВАННЯ МЕТАЛЛОПОЛИМЕРНЫХ ПАРА ТЕРТЯ ПРИ ІМПУЛЬСНОМУ І ТРИВАЛОМУ ПІДВЕДЕННІ ТЕПЛОТИ В СТРІЧКОВО-КОЛОДКОВОМУ ГАЛЬМІ |
|
Creator |
Джанахмедов, Ахад Хамідович; National Aviation Academy, Azerbaijan
Вольченко, Олександр Іванович; Ivano-Frankovsk National Technical University of Oil and Gas, Ukraine Вольченко, Дмитро Олександрович; Ivano-Frankovsk National Technical University of Oil and Gas, Ukraine Вольченко, Микола Олександрович; Kuban State Technological University, Russia Стебелецька, Наталія Михайлівна; National aviation university, Ukraine |
|
Subject |
metal-polymer friction pairs; band-block brake; surface and near-surface layer; pulse and continuous mode operation of the heat; rate of heating; temperature gradients on surfaces and depth of friction materials
— металлополимерные пары трения; ленточно-колодочныйтормоз; поверхностный и приповерхностный слой; импульсное и длительноеподведение теплоты; темп нагревания; градиенты температуры по поверхности и глубине фрикционных элементов. — металополімерні пари тертя; стрічково-колодкове гальмо; поверхневий іприповерхневий шар; імпульсне і тривале підведення теплоти; темп нагрівання; градієнтитемператури по поверхні і глибині фрикційних елементів — |
|
Description |
We've illustrated the interconnection of the rate of heating of the metal and polymer friction elements in the band-block brakes with temperature gradients on their surfaces and depth of materials under pulsed and continuous mode operation of the heat.
Показана взаимосвязь темпов нагревания металлического и полимерного элементов трения в ленточно-колодочном тормозе с градиентами температурыпо их поверхностям и по глубине материалов при импульсном и длительномрежимах подвода теплоты Показаний взаємозв'язок темпів нагрівання металевого і полімерного елементів тертя встрічково-колодковому гальмі з градієнтами температури по їх поверхнях і по глибиніматеріалів при імпульсному і тривалому режимах підведення теплоти. |
|
Publisher |
Національний Авиаційний Університет
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2013-09-18
|
|
Type |
—
|
|
Format |
application/pdf
application/pdf application/msword |
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/PTZ/article/view/6554
|
|
Source |
Проблеми тертя та зношування; № 2(61) (2013); 20-28
Scientific-Technical Journal "Problems of Friction and Wear"; № 2(61) (2013); 20-28 Проблемы трения и изнашивания; № 2(61) (2013); 20-28 |
|
Language |
uk
|
|