Record Details

ІМІТАТОР ПСИХОТРОПНИХ ОЗНАК АВІАЦІЙНОЇ ПОДІЇ – ЕРГОНОМІЧНИЙ АСПЕКТ ТРЕНАЖЕРНОЇ ПІДГОТОВКИ

Наукові журнали Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title ІМІТАТОР ПСИХОТРОПНИХ ОЗНАК АВІАЦІЙНОЇ ПОДІЇ – ЕРГОНОМІЧНИЙ АСПЕКТ ТРЕНАЖЕРНОЇ ПІДГОТОВКИ
THE ARTIFICIAL IMITATOR OF PSYCHOTROPIC SIGNS OF FLIGHT ACCIDENT – ERGONOMIC ASPECT OF SIMULATOR TRAINING
ИМИТАТОР ПСИХОТРОПНЫХ ПРИЗНАКОВ АВИАЦИОННОГО ПРОИСШЕСТВИЯ –ЭРГОНОМИЧЕСКИЙ АСПЕКТ ТРЕНАЖЕРНОЙ ПОДГОТОВКИ
 
Creator Горбунов, В.В.; Національний авіаційний університет
 
Subject авіаційний тренажер; льотна безпека; людський фактор; тренажерна підготовка; штучний імітатор психотропних ознак авіаційної події
УДК 629.735.072.8.08:681.3(045)
aircraft simulator; flight safety; human factor; simulator training; the artificial imitator of psychotropic signs of flight accident
UDC 629.735.072.8.08:681.3(045)
авиационный тренажер; искусственный имитатор психотропных признаков авиационного происшествия; летная безопасность; тренажерная подготовка; человеческий фактор
УДК 629.735.072.8.08:681.3(045)
 
Description  Розглянуто тренажерну підготовку екіпажу як різновид сучасної авіаційної технології забезпечення льотної безпеки. Показано ергономічний аспект цієї технології, який полягає в підвищенні емоційної стійкості екіпажу у стресових умовах реальної відмовної ситуації. Описано імітатор «психотропних» ознак авіаційної події як складову авіаційного тренажера, що сприяє надбанню пілотом навичок зі збереження прийнятного емоційного стану в умовах стресу. Проаналізовано здатність екіпажу усувати небезпечні наслідки аварійної польотної ситуації, що підвищує льотну безпеку з позицій людського фактора.
 Simulator training of the crew is a kind of modern aviation technology to ensure flight safety. The ergonomic aspect of this technology is to increase the emotional stability of the crew under stressful conditions of real flight refusal situation. Its implementation is possible by modeling the effect of psychotropic signs of the flight accident on the crew when they failed the task on simulator. Such a “procedural punishment” causes pilot’s increased emotional tension, which hinders to performance his professional duties with high quality in real flight. At the same time on the simulator this tension promotes the acquisition of practical skills to preserve an acceptable emotional condition, due to psychological overcoming the emotional stress. As a result the pilot maintains high professional ability to eliminate the dangerous consequences of an emergency successfully. In this connection the artificial imitator of psychotropic signs of the flight accident as a “pedagogical means” for ergonomic improving the flight safety has to be “methodical and technical” component of any flight simulator, to improve the quality of simulator training of the crew and flight safety in general in terms of human factor.
 Рассмотрена тренажерная подготовка экипажа как разновидность современной авиационной технологии для обеспечения летной безопасности. Показан эргономический аспект этой технологии - повышение эмоциональной стойкости экипажа в стрессовых условиях реальной отказной полетной ситуации. Предложено моделирование влияния психотропных признаков авиационного происшествия на экипаж при неудачном выполнении тренажерного задания, создающем у пилота повышенное эмоциональное напряжение, которое в реальном полете мешает качественному выполнению профессиональных обязанностей. Проанализированы приобретенные на тренажере навыки сохранения приемлемого эмоционального состояния благодаря психологическому преодолению стресса, позволяющие пилоту сохранять способность успешно устранять опасные последствия аварийной ситуации. Описан имитатор психотропных признаков авиационного происшествия как педагогическое средство для эргономического повышения летной безопасности и обязательная методико-техническая составляющая любого пилотажного тренажера для повышения качества тренажерной подготовки экипажа и летной безопасности.
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor


 
Date 2012-10-19
 
Type


 
Format application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/visnik/article/view/2344
10.18372/2306-1472.52.2344
 
Source Proceedings of the National Aviation University; Том 52, № 3 (2012); 28-31
Вестник Национального авиационного университета; Том 52, № 3 (2012); 28-31
Вісник Національного Авіаційного Університету; Том 52, № 3 (2012); 28-31
 
Language ru
 
Rights // o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "jrnl.nau.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "jrnl.nau.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "jrnl.nau.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "jrnl.nau.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ