Record Details

ПІДВИЩЕННЯ РЕСУРСУ АВІАЦІЙНОЇ НАЗЕМНОЇ ТЕХНІКИ УДОСКОНАЛЕННЯМ ТЕХНОЛОГІЇ ВІДНОВЛЕННЯ ДЕТАЛЕЙ ТИПУ ВАЛ

Репозитарій Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title ПІДВИЩЕННЯ РЕСУРСУ АВІАЦІЙНОЇ НАЗЕМНОЇ ТЕХНІКИ УДОСКОНАЛЕННЯМ ТЕХНОЛОГІЇ ВІДНОВЛЕННЯ ДЕТАЛЕЙ ТИПУ ВАЛ
 
Creator БРУСИЛО Юрій Володимирович
 
Subject ремонт
ресурс
авіаційна наземна техніка
 
Description ЗМІСТ
Перелік умовних скорочень ............................................................................................... 4
Вступ ..................................................................................................................................... 5
Розділ I. Стан проблеми. Мета та задачі дослідження .................................................. 10
1.1. Сучасні принципи експлуатації та ремонту вітчизняного парку АНТ ............. 10
1.2. Шляхи збільшення терміну служби АНТ ............................................................ 17
1.3. Особливості методу електродугового напилення ............................................... 23
1.4. Значення деталей типу "вал" в забезпеченні працездатності АНТ ................... 31
Висновки по розділу I ................................................................................................... 42
Розділ II. Методика експериментальних досліджень .................................................... 43
2.1. Зальна методика та етапи дослідження ................................................................ 43
2.2. Технологічне обладнання, що застосовується .................................................... 45
2.3. Матеріали для дослідження .................................................................................. 46
2.4. Методики виміру параметрів газотермічного потоку під час ЕДН .................. 47
2.5. Методики дослідження мікроструктури, фазових та структурних
перетворень в покриттях, які відновлені за допомогою ЕДН ........................... 53
2.6. Методики дослідження фізико-механічних властивостей покриттів ............... 54
2.7. Методика трибовипробувань відновлених поверхонь ....................................... 64
Висновки по розділу I I ................................................................................................. 69
Розділ III. Дослідження шляхів удосконалення технології ремонту деталей
електродуговими покриттями ......................................................................... 70
3.1. Особливості технології відновлення деталей АНТ ЕДН ................................... 70
3.2. Моделювання технологічного процесу відновлення деталей АНТ ЕДН ......... 75
3.3. Експериментальні дослідження параметрів газотермічного
потоку під час ЕДН ................................................................................................ 92
3.4. Вплив факторів процесу ЕДН на структуроутворення та властивості
поверхонь, що відновлювались .......................................................................... 102
3.5. Вплив попередньої підготовки поверхонь, що відновлюються, на їх
властивості після нанесення покриття ............................................................... 103
3.6. Вплив методів обробки поверхонь, що відновлюються, на якість
відремонтованої деталі ........................................................................................ 106

2

3.7. Удосконалення технології ремонту деталей АНТ шляхом активації
процесу їх відновлення методом ЕДН ............................................................... 110
3.8. Методика побудови математичної моделі за результатами експерименту ... 112
Висновки по розділу III .............................................................................................. 114
Розділ IV. Дослідження властивостей поверхонь, що відновлені стальними
електродуговими покриттями ....................................................................... 116
4.1. Дослідження властивостей поверхонь, що відновлені у взаємозв'язку з
режимами ЕДН ..................................................................................................... 116
4.2. Дослідження мікротвердості поверхонь, що відновлені ЕДН ......................... 128
4.3. Мікроструктурні та рентгеноспектральні дослідження покриттів ................. 129
4.4. Дослідження триботехнічних характеристик поверхонь,
що відновлені ЕДН ............................................................................................... 133
4.5. Дослідження втомленої міцності поверхонь, що відновлені ЕДН ................. 145
4.6. Оптимізація технологічних параметрів процесу відновлення поверхонь
деталей АНТ ЕДН ................................................................................................ 147
Висновки по розділу IV .............................................................................................. 153
Розділ V. Практичні рекомендації із застосування електродугового напилення
для відновлення деталей типу "вал" ............................................................. 154
5.1. Розробка технологічного процесу відновлення деталей АНТ електродуговими
покриттями ............................................................................................................ 154
5.2. Попередня обробка поверхонь, що відновлюються ......................................... 158
5.3. Нанесення електродугових покриттів із дротових сталей ............................... 163
5.4. Обладнання для відновлення поверхні ЕДН ..................................................... 168
5.5. Обробка поверхні, що відновлена ЕДН ............................................................. 172
5.6. Контроль якості поверхонь, що відновлені ЕДН .............................................. 173
5.7. Рекомендації з організації дільниці з відновлення деталей ЕДН .................... 174
Висновки по розділу V ............................................................................................... 178
Загальні висновки ............................................................................................................ 179
Список використаних джерел ........................................................................................ 181
Додатки ............................................................................................................................. 230
Брусило Ю.В. Підвищення ресурсу авіаційної наземної техніки
удосконаленням технології відновлення деталей типу вал. – Рукопис.
Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за
спеціальністю 05.22.20 – Експлуатація та ремонт засобів транспорту. –
Національний авіаційний університет, Київ, 2015.
Дисертація спрямована на удосконалення технології ремонту деталей типу
вал авіаційної наземної техніки. Для цих деталей, робочі поверхні яких при
виготовленні й ремонті підлягають хіміко-термічній обробці, наплавленню або
загартуванню СВЧ, запропонована і науково обґрунтована в якості
альтернативної технологія електродугового напилення. За допомогою моделей
газодинамічних і фізико-хімічних процесів встановлено, що збільшення
швидкості й температури струменя транспортуючого газу і частинок дозволяє
зменшити діаметр розпилюваних крапель, підвищити щільність та знизити
окислювальність відновлених поверхонь, забезпечити їх максимальні
експлуатаційні властивості та ресурс. З використанням методів математичного
планування експерименту встановлені оптимальні режими відновлення
удосконаленою технологією електродугового напилення. Результати
досліджень апробовані в лабораторних і виробничих умовах і дозволили
встановити, що при застосуванні запропонованих методів керування
технологічним процесом вдається забезпечити у порівнянні з аналогами
збільшення міцності зчеплення в 2-3 рази, забезпечити пористість
сформованих шарів менше 9 %, твердість поверхні не менше 40 HRC.
Ключові слова: ремонт, ресурс, електродугове напилення, міцність
зчеплення, пористість, триботехнічні характеристики, сталь,
ремонтопридатність, вал, технологія, авіаційна наземна техніка.
 
Date 2015-06-03T11:34:48Z
2015-06-03T11:34:48Z
2015-06-03
 
Type Thesis
 
Identifier http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/14886
 
Language uk
 
Format application/pdf
 
Publisher Національний авіаційний університет
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ