Research of exhaust-screen devices for jet-engine
Репозитарій Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
Research of exhaust-screen devices for jet-engine
|
|
Creator |
Kapitanchuk, Kostiantyn
Bohdanov, Mykola Grekov, Pavlo Капітанчук, Костянтин Іванович |
|
Subject |
gas turbine engine
screen-exhaust device ground-air missile system blades of turning flow газотурбінний двигун екранно-вихлопний пристрій ракетний комплекс земля-повітря лопатки повороту потоку газотурбинный двигатель экранно-выхлопное устройство ракетный комплекс земля-воздух лопатки поворота потока 621.694.2:629.3082.3(045) |
|
Description |
The article addresses scientific issues of design of exhaust screens as the most common and reliable method of protecting aircraft from guided infrared homing head missiles and surface-to-air missile systems. The array of experiments was conducted for different types of jet engines, all of which achieve forward thrust from the principle of jet propulsion: turbojet, turbofan, turboprop, and ramjet. Using non-axial flow turbines result in a drop of thrust power. For purposes of reducing energy loss and achieving less field flow fractionation, static exhaust blades should be used.
У статті розглядаються наукові питання проектування екранно-вихлопних пристроїв як найбільш поширеного і надійного способу захисту повітряних суден від керованих ракет з інфрачервоними головками самонаведення і ракетних комплексів земля-повітря. Комплекс експериментів проводився для різних типів реактивних двигунів, а саме: турбореактивного, турбовентиляторного, турбогвинтового і прямоточного реактивного двигунів. Використання неосьових турбін призводить до падіння потужності тяги. Для зниження втрат енергії запропоновано використовувати статичні лопаті повороту потоку. В статье рассматриваются научные вопросы проектирования экранно-выхлопных устройств как наиболее распространенного и надежного способа защиты воздушных судов от управляемых ракет с инфракрасными головками самонаведения и ракетных комплексов земля-воздух. Комплекс экспериментов проводился для различных типов реактивных двигателей, а именно: турбореактивного, турбовентиляторного, турбовинтового и прямоточного реактивного двигателей. Использование неосьових турбин приводит к падению мощности тяги. Для снижения потерь энергии предложено использовать статические лопасти поворота потока. |
|
Date |
2019-07-19T06:57:32Z
2019-07-19T06:57:32Z 2016-08-19 |
|
Type |
Working Paper
|
|
Identifier |
Kapitanchuk, K.I. Research of exhaust-screen devices for jet-engine / К.І. Капітанчук, М.Ю. Богданов, П.І. Греков П.І. // Engines and Power Installations: Safety in Aviation And Space Technologies: The Seventh World Congress. “Aviation in the XXI-st Century”. September 19-21, 2016. – Кyiv.: NAU. – 2016. – v.1. – С. 1.5.6 -1.5.10.
http://er.nau.edu.ua:8080/handle/NAU/39858 |
|
Language |
en_US
|
|
Relation |
Engines and Power Installations;
|
|
Format |
application/pdf
|
|
Publisher |
Національний авіаційний університет
|
|