Про вплив завад у сигналі глісадної радіомаякової системи на точність автоматичного заходу літака на посадку
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
Про вплив завад у сигналі глісадної радіомаякової системи на точність автоматичного заходу літака на посадку
О ВЛИЯНИИ ПОМЕХ В СИГНАЛЕ ГЛИССАДНОЙ РАДИОМАЯЧНОЙ СИСТЕМЫ НА ТОЧНОСТЬ АВТОМАТИЧЕСКОГО ЗАХОДА САМОЛЕТА НА ПОСАДКУ ABOUT THE INTERFERENCES INFLUENCE IN THE SIGNAL OF A GLIDESLOPE RADIO BEACON SYSTEM ON THE ACCURACY OF THE AUTOMATIC APPROACH FOR LANDING OF THE PLANE |
|
Creator |
Полухін, Анатолій Васильович; Національний авіаційний університет
Закалата, Дарина Юріївна; Національний авіаційний університет Ляховський, Васіліос; Національний авіаційний університет |
|
Subject |
Інформаційні технології
безпека польотів; захід літака на посадку; глісада; завади 629.735.33:656.052.7(045) Информационные технологии безопасность полётов; заход самолета на посадку; глиссада; помехи 629.735.33:656.052.7(045) Information Technology flight safety; aircraft landing approach; glide path; interference 629.735.33:656.052.7(045) |
|
Description |
Забезпечення безпеки польотів є актуальною, але й водночас складною проблемою. Її складність полягає в тому, що рівень безпеки польотів визначається багатьма чинниками, які проявляються на всіх етапах життєвого циклу авіаційної техніки. До основних чинників, які істотно впливають на рівень безпеки польотів, відносяться: стан авіаційної техніки (технічний чинник), правильність дій авіаційного персоналу (людський чинник), стан зовнішнього середовища, в якому відбувається експлуатація авіаційної техніки, та інші Статистика свідчить, що близько 36% усіх катастроф на світовому авіаційному транспорті відбувається на етапах заходу на посадку і посадки. тому що вони характеризуються значними змінами швидкості, висоти, курсу літака, режимів роботи його двигунів, зміною конфігурації з польотної на посадкову в умовах психологічного тиску на екіпаж чиннику близькості землі і незначного запасу швидкості та дефіциту часу на аналіз ситуації і прийняття правильних рішень щодо управління літаком. На рівень безпеки польотів у процесі заходу літака на посадку за сигналом глісадної радіомаякової системи, поруч з іншими технічними чинниками, впливає точність «захвату» глісади та точність руху по ній з погляду на те, що зазначений сигнал містить статичні та динамічні завади. Для проведення дослідження впливу динамічних завад у сигналі глісадної радіомаякової системи на точність автоматичного заходу літака на посадку авторами статті розроблена цифрова математична модель динаміки польоту середньомагістрального літака, яка дозволяє дослідити процеси його стабілізації на заданій висоті кола при довипуску закрилків у посадкове положення перед входом у глісаду, «захвату» глісади та стабілізації літака на ній в умовах відсутності або дії завад у сигналі глісадної радіомаякової системи. Проведено дослідження впливу на точність автоматичного заходу літака на посадку низькочастотних та високочастотних завад у сигналі глісадної радіомаякової системи максимальної, передбаченої нормативними документами, інтенсивності. Показано, що зазначені завади оказують незначний вплив на траєкторні параметри польоту літака, але викликають його «розкачування» за тангажем та вертикальним перевантаженням з амплітудами, які збільшуються по мірі наближення літака до глісадного радіомаяка, залишаючись в межах допустимих нормативними документами значень.
Обеспечение безопасности полетов является актуальной и одновременно сложной проблемой. Ее сложность заключается в том, что уровень безопасности полетов определяется многими факторами, которые проявляются на всех этапах жизненного цикла авиационной техники. К числу основных факторов, которые существенно влияют на уровень безопасности полетов, относятся: состояние авиационной техники (технический фактор), правильность действий авиационного персонала (человеческий фактор), состояние внешней среды, в которой происходит эксплуатация авиационной техник, и другие. Статистика свидетельствует, что около 36 % всех катастроф на мировом авиационном транспорте происходит на этапах захода на посадку и посадки. потому что они характеризуются значительными изменениями скорости, высоты, курса самолета, режимов работы его двигателей, изменением конфигурации с полетной на посадочную в условиях психологического давления на экипаж фактора близости земли и незначительного запаса скорости и дефицита времени на анализ ситуации и принятие решений по управлению самолетом. На уровень безопасности полетов в процессе захода самолета на посадку по сигналу глиссадной радиомаячной системы, вместе с другими техническими факторами, влияет точность «захвата» глиссады и точность движения по ней с точки зрения того, что указанный сигнал содержит статические и динамические помехи. Для проведения исследования влияния динамических помех в сигнале глиссадной радиомаячной системы на точность автоматического захода самолета на посадку авторами статьи разработана цифровая математическая модель динамики полета среднемагистрального самолета, которая позволяет исследовать процессы его стабилизации на заданной высоте круга при довыпуске закрылков в посадочное положение перед входом в глиссаду, «захвату» глиссады и стабилизации самолета на ней в условиях отсутствия или действия помех в сигнале глиссадной радиомаячной системы. Проведено исследование влияния на точность автоматического захода самолета на посадку низкочастотных и высокочастотных помех в сигнале глиссадной радиомаячной системы максимальной, предусмотренной нормативными документами, интенсивности. Показано, что указанные помехи оказывают незначительное влияние на траекторные параметры полета самолета, но вызывают его «раскачивание» по тангажу и вертикальной перегрузке с амплитудами, которые увеличиваются по мере приближения самолета к глиссадному радиомаяку, оставаясь в пределах допустимых нормативными документами значений. Flight safety assurance is an urgent and at the same time complex problem. Its complexity lies in the fact that the level of flight safety is determined by many factors that manifest themselves at all stages of the aircraft’s life cycle. The main factors that significantly affect the level of flight safety include: the state of aviation equipment (technical factor), the correctness of the aviation personnel actions (human factor), the state of the environment in which the operation of aviation equipment occurs, and others. Statistics shows that about 36% of all accidents in the world’s air transport occur at the stages of approach and landing, because they are characterized by significant changes in speed, altitude, heading of the aircraft, the modes of engines operation, a change in configuration from flight- to landing- in conditions of psychological pressure on the crew the following factors: proximity to the earth and a small margin of speed and lack of time to analyze the situation and make decisions as to aircraft operation. The level of flight safety during the approach of an aircraft by a glide path beacon system signal, together with other technical factors, is affected by the accuracy of glide path “capture” and the accuracy of movement along it from the point of view that the signal contains static and dynamic noise. To conduct a study of the dynamic noise influence in the signal of a glide path beacon system on the accuracy of an aircraft's automatic approach, the authors of the article developed a digital mathematical model of the flight dynamics of a medium-haul aircraft, that allows to study the processes of its stabilization at a given holding zone altitude while extending flaps into landing position before entering the glide path, "capture" the glide path and stabilizing the aircraft on it in the absence or presence of interference in the signal of glide path beacon system. The influence of the low-frequency and high-frequency interference on the glide path of a glide path beacon system on the maximum intensity provided for by regulatory documents on the accuracy of the automatic approach of an aircraft has been studied. It has been shown that the specified interference has an insignificant effect on the aircraft’s trajectory parameters, but causes it to “swing” in pitch and vertical acceleration with amplitudes that increase as the aircraft approaches the glide path beacon, while remaining within the limits allowed by regulatory documents. |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2019-12-31
|
|
Type |
—
— — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/14316
10.18372/2310-5461.44.14316 |
|
Source |
Наукоємні технології; Том 44, № 4 (2019); 409-416
Science-based technologies; Том 44, № 4 (2019); 409-416 Наукоемкие технологии; Том 44, № 4 (2019); 409-416 |
|
Language |
uk
|
|