Record Details

Процесний підхід до декомпозиції транспортного процесу перевезення вантажів морським транспортом

Наукові журнали Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title Процесний підхід до декомпозиції транспортного процесу перевезення вантажів морським транспортом
ПРОЦЕССНЫЙ ПОДХОД К ДЕКОМПОЗИЦИИ ТРАНСПОРТНОГО ПРОЦЕССА ПЕРЕВОЗ-КИ ГРУЗОВ МОРСКИМ ТРАНСПОРТОМ
PROCESS APPROACH TO THE DECOMPOSITION OF THE TRANSPORTATION PROCESS OF THE CARRIAGE OF CARGO BY MARITIME TRANSPORT
 
Creator Коскіна, Юлія Олексіївна; Одеський національний морський університет
 
Subject Транспорт
морський транспорт; транспортування вантажу; рейс судна; процесний підхід
656.614(045)
Транспорт
морской транспорт; транспортировка груза; рейс судна; процессный подход
656.614(045)
Transport
maritime transport; cargo transportation; vessel’s voyage; process approach
656.614(045)
 
Description У статті процес транспортування вантажу морським транспортом подано з позицій процесного підходу, використання якого дозволяє структурувати процес за окремими складовими із визначенням входів та виходів, початку та закінчення процесу,  ресурсів процесу та його власників – осіб, відповідальних за реалізацію процесу. Об'єктом транспортування є вантаж, а результатом процесу транспортування – зміна його просторово-часового стану. Власниками процесу транспортування є покупець та/або продавець товару – у межах своєї відповідальності (відповідно до базисних умов поставки товару за контрактом його купівлі-продажу) за організацію транспортування товару до певного географічного пункту протягом визначеного часу. Транспортування товару морем як процес переміщення є сукупністю виробничих процесів окремих його учасників; отже ресурси процесу транспортування визначено як транспортну інфраструктуру (матеріальні ресурси) та документооборот учасників процесу транспортування вантажу морським транспортом (інформаційні ресурси). Однією із складових процесу транспортування є перевезення вантажу морським судном між портами завантаження і розвантаження – рейс судна. Процесний підхід дозволяє розглядати рейс судна як суб-процес транспортного процесу та одночасно як окремий процес – виробничий процес судна. У статті визначено результати (переміщення вантажу між портами завантаження і розвантаження)  і ресурси (матеріальні та інформаційні) рейса судна як його виробничого процесу, його початок та закінчення. Наголошено специфіку у визначенні власників процесу стосовно їх встановлення при виконанні рейса судном, яка полягає у тому, що зазвичай перевізник є відповідальним за виконання безпосереднього переміщення вантажу на судні між портами рейса, у той час як завантажувально-розвантажувальні роботи, які є частиною рейса, виконуються стивідорними компаніями та відповідно є їх власними виробничими процесами.
Процесс транспортировки груза морским транспортом представлен с позиций процессного подхода, применение которого позволяет структурировать процесс на отдельные составляющие с определением входа и выхода, начала и окончания процесса, ресурсов процесса и его владельцев. Объектом транспортировки является груз, а результатом процесса транспортировки — изменение его пространственно-временного состояния. Владельцами процесса транспортировки являются продавец и/или покупатель — в рамках своей ответственности (в соответствии с базисными условиями поставки товара согласно контракту его купли-продажи) за организацию транспортировки товара в определенный географический пункт в течение оговоренного времени. Транспортировка товара морем как процесс перемещения является совокупностью производственных процессов отдельных его участников; таким образом, ресурсы процесса транспортировки определены как транспортная инфраструктура (материальные ресурсы) и документооборот участников процесса транспортировки груза морским транспортом (информационные ресурсы). Одной из составляющих процесса транспортировки является перевозка груза морским судном между портами погрузки и выгрузки — рейс судна. Процессный подход позволяет рассматривать рейс судна как суб-процесс транспортного процесса и в то же время как самостоятельный процесс — производственный процесс судна. В статье определены результаты (перемещение груза между портами погрузки и выгрузки) и ресурсы (материальные и информационные) рейса судна как его производственного процесса, его начало и окончание. Отмечена специфика в установлении владельцев процесса рейса судна, которая заключается в том, что обычно перевозчик является ответственным за осуществление непосредственного перемещения груза судном между портами рейса, в то время как погрузо-разгрузочные работы, являющиеся частями рейса, выполняются стивидорными компаниями и соответственно являются ее собственными производственными процессами.
The process of cargo transportation by maritime transport using the process approach which allows to structure the process into separate components, setting the beginning and end of the process, the resources of the process and to identify the owners of the transportation process. The object of transportation is cargo, and the result of the transportation process — the change of cargo’s state in time and in geographical space. The owners of the cargo transportation process set to be the buyer and/or seller of the goods — within their responsibility (in accordance with the terms of delivery of cargo under the purchase contract) for the organization of transportation of cargo to a named geographical point within a certain time. Transportation of goods by sea is a set of processes of the individual participants of carriage, so the resources of the transportation process are defined as transport infrastructure (material) and document turnaround of the participants of the transportation of cargo by maritime transport (information resources). The vessel’s voyage on carrying the cargo from the port of loading to the port of discharging is one of the components of the cargo transportation process. The process approach allows to consider the vessel’s voyage to be a sub-process of the transportation process and in the same time — to search it as a separate one. The paper defines the result of the voyage (the movement of cargo between ports of loading and discharging) and the resources to reach the said result (material and information), the beginning and end of the voyage as vessel’s operating process. The feature with defining the owners of the searched process is emphasized in the paper: the sea carrier is responsible right for the direct movement of the cargo between ports of the voyage, while loading and discharging operations, both being the parts of the vessels voyage for sure, performs by stevedoring company and consider to be its own operating processes.
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor


 
Date 2019-12-31
 
Type


 
Format application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/14325
10.18372/2310-5461.44.14325
 
Source Наукоємні технології; Том 44, № 4 (2019); 483-493
Science-based technologies; Том 44, № 4 (2019); 483-493
Наукоемкие технологии; Том 44, № 4 (2019); 483-493
 
Language uk
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ