МУЗИКОТЕРАПІЯ ЯК МЕТОД ПСИХОКОРЕКЦІЇ АГРЕСИВНОСТІ У ОСІБ ЮНАЦЬКОГО ВІКУ
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
МУЗИКОТЕРАПІЯ ЯК МЕТОД ПСИХОКОРЕКЦІЇ АГРЕСИВНОСТІ У ОСІБ ЮНАЦЬКОГО ВІКУ
MUSIC THERAPY AS A METHOD OF PSYCHO-CORRECTING AGGRESSION IN ADOLESCENTS |
|
Creator |
Дробот, О.
Кривенок, Ю. |
|
Subject |
метод музикотерапії; юнацький вік; агресивність; корекційна програма; рівні агресивності; особливості застосування музикотерапії
УДК 129.955:373 music therapy method; adolescent age; aggressiveness; psycho-correctional program; aggression levels; particularities of applying music therapy — |
|
Description |
У статті описано особливості застосування методу музикотерапії для зниження агресивності юнаків. Визначено, що саме в юнацькому віці агресивність переходить на новий етап, від її розвитку залежить якість спрямованості особистості в майбутнє та вибудовування життєвої перспективи. Описано метод музикотерапії, який здатний стабілізувати психофізіологічний стан, та знизити агресивність. Представлено результати експериментального дослідження агресивності у юнаків (агресивної поведінки, агресивності у міжособистісних стосунках, нестриманості юнаків) на основі якого було розроблено психокорекційну програму «Оптимізація рівня агресивності юнаків засобами музикотерапії». Викладено результати повторної діагностики агресивності юнаків після впровадження програми. Зазначено, що після проходження «музикотерапії» в експериментальній групі інтенсивність зрушень значуща в напрямку зменшення агресивності. Виявлено особливості застосування музикотерапії в юнацькому віці, щодо подолання проявів агресивності: використання групового та індивідуального способу прослуховування, особливо подобається прослуховування у навушниках; використання індивідуальних тематичних «плей-листів», медитації під релаксуючу музику, прослуховування класичної музики; використання сучасних засобів отримання музики – ютуб, фейсбук, та інш.; заняття спортом під енергійну музику з метою звільнення від негативних емоцій. Підсумовуючи можна сказати, що використання методу музикотерапії є ефективним в роботі з юнаками щодо зниження їх агресивності
This article describes the particularities of applying the music therapy method to reduce aggression in adolescents. It was determined that in the adolescent age, aggressiveness reaches a new level, and its development bears upon the quality of the personality’s orientation toward the future and development of his or her life prospects. The music therapy method capable of stabilizing psychophysiological state and reducing aggression was described. Results of an experimental study of aggression in adolescents (aggressive behavior, aggression in interpersonal relationships, unrestraint in adolescents) and the psycho-correctional program “Optimizing the level of aggression in adolescents using music therapy” developed on the basis of this study were presented. Results of the follow-up diagnostics of aggression in adolescents after implementation of this program were laid out. It was noted that after the experimental group underwent music therapy, the intensiveness of shift toward reduction of aggression was significant. The following particularities of applying music therapy in the adolescent age for the purpose of overcoming manifestations of aggression have been discovered: the use of the group and individual listening method (the listening in headphones is especially liked); the use of individual thematic “playlists”, meditation under relaxing music, listening to classical music; the use of modern methods of finding music (YouTube, Facebook and other); doing physical exercises under energetic music to vent negative emotions. In sum, the use of the music therapy method proves effective when working with adolescents on reducing their aggression |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2019-12-01
|
|
Type |
Рецензована стаття
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPP/article/view/14396
10.18372/2411-264X.15.14396 |
|
Source |
Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка, Психологія; № 15 (2019); 113-118
Вестник Национального авиационного университета. Серия: Педагогика, Психология; № 15 (2019); 113-118 Proceedings of the National Aviation University. Series: Pedagogy, Psychology; № 15 (2019); 113-118 |
|
Language |
uk
|
|
Rights |
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через 6 місяців з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
|
|