МЕТОД ПРОЕКТІВ ЯК ЗАСІБ АКТИВІЗАЦІЇ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
МЕТОД ПРОЕКТІВ ЯК ЗАСІБ АКТИВІЗАЦІЇ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ
PROJECT METHOD AS A MEANS OF ACTIVATING STUDENTS 'Cognitive ACTIVITIES |
|
Creator |
Сілакова, Т.
|
|
Subject |
проектна технологія; метод проектів; вища школа; пізнавальна активність
УДК 378.011 project technology; project method; higher school; cognitive activity — |
|
Description |
В статті проаналізовані напрямки використання проектних технологій для активізації пізнавальної діяльності студентів. Розглянуто принципи застосування проектних технологій, як ефективне доповнення до інших педагогічних технологій, що сприяють становленню особистості учня як суб'єкта діяльності та соціальних відносин. Наведено перелік умінь особистості студентів, які розвиваються в процесі проектної діяльності та основні вимоги до використання проектних технологій навчання.Також наведено система дій викладача і студентів на різних етапах роботи над проектом та вміння, які необхідні в умовах оновлення організації виховного процесу сучасної вищої школи. Встановлено, що використання проектних технологій в практиці вищої школи дозволить сформувати компетентності студентів, які дозволяють визначити готовність студента до життя, його подальшого особистісного розвитку й до активної участі в житті суспільства. Основний принцип методу проектів полягає в тому, що вихідним пунктом навчання мають виступати учнівські інтереси сьогодення. В статті також розглянуто ретроспективний аналіз становлення та розвитку проектної технології навчання у зарубіжній педагогіці XX ст., який дозволив зробити висновки щодо тенденції її розвитку та сутнісних характеристик. Зроблено висновок, що проектна технологія являє собою важливий інструмент проблемного навчання і являється відображенням дослідницького методу навчання, метод проектів є однією з інноваційних педагогічних технологій, що відповідає вимогам Національної доктрини розвитку освіти щодо переходу до нового типу гуманістично-інноваційної освіти, коли увага переноситься на процес набуття студентами знань, умінь, навичок, життєвого досвіду, які трансформуються в компетенції.
The article analyzes the directions of using project technologies for activation of students' cognitive activity. The principles of application of project technologies as an effective complement to other pedagogical technologies that contribute to the development of the student's personality as a subject of activity and social relations are considered. The list of students' personal development skills in the process of project activity and the basic requirements for the use of project-based learning technologies are given. The system of actions of the teacher and students at different stages of project work and the skills required in the conditions of updating the educational process of the modern higher education are given. It is established that the use of project technologies in the practice of higher education will allow to form the competences of students, which allow to determine the student's readiness for life, his further personal development and for active participation in the life of society. The basic principle of the project method is that the starting point of learning should be the student interests of today. The article also examines a retrospective analysis of the formation and development of project technology of teaching in foreign pedagogy of the XX century, which made it possible to draw conclusions about the tendency of its development and essential characteristics. It is concluded that project technology is an important tool for problematic learning and is a reflection of the research method of teaching, the project method is one of innovative pedagogical technologies that meets the requirements of the National Doctrine of Educational Development on the transition to a new type of humanistic-innovative education, when attention is transferred to the process gaining students knowledge, skills, life experiences that transform into competencies |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2019-12-01
|
|
Type |
Рецензована стаття
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPP/article/view/14410
10.18372/2411-264X.15.14410 |
|
Source |
Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка, Психологія; № 15 (2019); 91-99
Вестник Национального авиационного университета. Серия: Педагогика, Психология; № 15 (2019); 91-99 Proceedings of the National Aviation University. Series: Pedagogy, Psychology; № 15 (2019); 91-99 |
|
Language |
uk
|
|
Rights |
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через 6 місяців з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
|
|