МІСЦЕ І РОЛЬ КУРСУ «ОСНОВИ ПСИХОЛОГІЇ ТРАВМИ» У ПРОФЕСІНІЙ ПІДГОТОВЦІ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
МІСЦЕ І РОЛЬ КУРСУ «ОСНОВИ ПСИХОЛОГІЇ ТРАВМИ» У ПРОФЕСІНІЙ ПІДГОТОВЦІ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ
PLACE AND ROLE OF THE COURSE «FUNDAMENTALS OF TRAUMA PSYCHOLOGY» IN THE TRAINING OF SOCIAL WORKERS |
|
Creator |
Радченко, М.
|
|
Subject |
психологічна травма; посттравматичний стресовий розлад (ПТСР); концентричний принцип; лінійний принцип; «аверсивні» методи; метод «знакової економії»; лист самоконтролю
УДК 364.2:378:159.9:378.091.12:36-051 (045) psychological trauma; post-traumatic stress disorder (PTSD); concentric principle; linear principle; aversive methods; sign-saving method; letter of self-control — |
|
Description |
У статті визначається роль та місце навчальної дисципліни «Основи психології травми» у професійній підготовці соціальних працівників. Підкреслюється особлива роль соціального працівника в сучасних умовах зростання кількості психотравмуючих ситуацій. На основі аналізу наукової літератури досліджується зміст поняття «психологічна травма», простежується історія виникнення терміну «посттравматичний стресовий розлад» (ПТСР). Визначається специфіка роботи соціального працівника в процесі допомоги психотравмованим людям та обґрунтовується актуальність викладання даного курсу майбутнім соціальним працівникам. Перераховуються методи дослідження запропонованих автором статті завдань. Наводиться інформація про одне з джерел даної дисципліни - тренінговому курсі з психології травми, який провела канадська дослідниця Дарія Шевчук. Пропонується тематичий план курсу «Основи психології травми» та «Лист самоконтролю», використання якого спрямовано на поліпшення навичок саморегуляції майбутніх фахівців. Наведені результати анкетування студентів: визначаються їх очікування від вивчення курсу, найкорисніші та найцікавіші теми, навички, що мають бути сформовані, принципи подання навчального матеріалу, співвідношення практичної та теоретичної частин курсу, а також ставлення студентів до системи оцінювання, що впроваджується автором курсу. Розкрито зміст програми «знакової економії». Наводяться приклад «Листа самоконтролю» та типові висловлювання студентів, які брали участь в анкетуванні. Пропонуються етапи роботи з дітьми та дорослими особами, які зазнали впливу психотравмуючих чинників. Визначається специфіка запропонованої дисципліни, основні вимоги до викладання навчального матеріалу. Окреслюються перспективи подальших пошуків у даному напрямку, які полягають у поглибленні практичної складової даного курсу
The article defines the role and place of the discipline "The basics of trauma psychology" in the training of social workers. The special role of the social worker in the current conditions of increasing number of psycho-traumatic situations is emphasized. The content of the concept of "psychological trauma" is investigated on the basis of the scientific literature analysis, and the history of the term "post-traumatic stress disorder" (PTSD) is traced. The specifics of the work of the social worker in the process of assisting psycho-traumatized people are determined and the relevance of teaching this course to future social workers is substantiated. Listed are the methods of research proposed by the author of the article tasks. Information is provided about one of the sources of this discipline - a training course in trauma psychology. conducted by Canadian researcher Daria Shevchuk. The thematic plan of the course “The basics of trauma psychology” and “Letter of self-control” is offered, the use of which is aimed at improving the self-regulation skills of future specialists. The results of the questionnaire of students are given: they determine their expectations from the study of the course, the most useful and interesting topics, the skills to be formed, the principles of presentation of educational material, the ratio of practical and theoretical parts of the course, as well as the attitude of students to the assessment system implemented by the course author. the content of the program "sign savings". The following is an example of a "Letter of self-control and typical statements of students who participated in the survey. The stages of work with children and adults who have been affected by psycho-traumatic factors are proposed. The specifics of the proposed discipline, the basic requirements for teaching teaching material are determined. The prospects for further research in this direction, which are to deepen the practical component of this course, are outlined |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2019-12-01
|
|
Type |
Рецензована стаття
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPP/article/view/14407
10.18372/2411-264X.15.14407 |
|
Source |
Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка, Психологія; № 15 (2019); 75-84
Вестник Национального авиационного университета. Серия: Педагогика, Психология; № 15 (2019); 75-84 Proceedings of the National Aviation University. Series: Pedagogy, Psychology; № 15 (2019); 75-84 |
|
Language |
uk
|
|
Rights |
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через 6 місяців з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
|
|