Record Details

КОНЦЕПЦІЯ ДОСЛІДЖЕННЯ СИНЕРГІЇ РОЛЕЙ ВИКЛАДАЧА В УМОВАХ ІНФОРМАЦІЙНО-ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Наукові журнали Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title КОНЦЕПЦІЯ ДОСЛІДЖЕННЯ СИНЕРГІЇ РОЛЕЙ ВИКЛАДАЧА В УМОВАХ ІНФОРМАЦІЙНО-ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ
CONCEPT OF THE RESEARCH OF HIGH SCHOOL TEACHER’ PROFESSIONAL ROLES SYNERGY IN THE CONDITIONS OF THE HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS INFORMATION AND EDUCATIONAL ENVIRONMENT
 
Creator Лузік, Е.
Мельник, Н.
 
Subject синергія; інформаційно-освітнє середовище; професійна підготовка; професійна діяльність
УДК 378: 371.11. 025
synergy; information and educational environment; professional training; professional activity

 
Description У статті здійснено обґрунтування та перспективи дослідження синергії професійних ролей сучасного викладача в умовах інформаційного-освітнього середовища. Визначено, що синергія ролей викладача забезпечуватиме не лише ефективність та результативність навчальних досягнень студентів, але й й, насамперед, сприятиме забезпеченню якості вищої освіти у вітчизняному освітньому просторі. Пріоритетними завданнями дослідження синергії ролей викладача закладу вищої технічної освіти визначено: вивчити і проаналізувати досвід організації і діяльності служб психолого-методичної допомоги викладача у закладах вищої освіти; сформувати нормативну діагностичну базу для виявлення психологічних особливостей викладача, визначення спектру їхніх ролей і тенденцій професійного становлення під час професійної діяльності; провести пілотажні дослідження з метою визначення актуальної психолого-педагогічної проблематики в умовах технічного закладів вищої освіти тощо. Авторами запропоновано таку етапність реалізації завдань дослідження: створення банку методик для визначення соціально-психологічних особливостей та індивідуальних потреб викладача; проведення діагностики актуальних психолого-педагогічних проблем викладача, його ролей у процесі професійної діяльності; розробка та апробація системи засобів педагогічного (дидактико-методичного) та психологічного впливу на викладача, що передбачатиме методичне та психологічне просвітництво, психологічне консультування і методичну корекцію виявлених негативних тенденцій у професійній діяльності викладачів. Перспективними напрямками здійснення дослідження визначено діагностику та вироблення критеріїв та показників синергії професійних ролей викладача закладу вищої технічної освіти в умовах інформаційно-освітнього простору. Результати дослідження вбачаються у аналітичному огляді процесу професійної діяльності викладача в контексті інтегративного поєднання і взаємоузгодження системного; застосування діяльнісного й особистісного підходів щодо поглибленням наукових знань щодо психологічних факторів професійної діяльності; розширенні та вдосконаленні методичного інструментарію досліджень у галузі психології вищої школи; розроблення систем корекційних впливів, спрямованих на оптимізацію психологічного фактору професійної діяльності у вищій технічній школі тощо
The authors of the article substantiate and prospect the research professional roles synergy of modern teacher in the conditions of information and educational environment. It is determined that the synergy of the roles of the teacher will provide not only the efficiency and effectiveness of students' educational achievements, but also, first of all, contribute to the quality assurance of higher education in the national educational space. Among the priority tasks of research authors define: to study and analyze the experience of organization and activity of services of psychological and methodological help of the teacher at the institutions of higher education; to form a normative diagnostic base for revealing the psychological peculiarities of the teacher, determining the spectrum of their roles and tendencies of professional formation during professional activity; to conduct pilot studies in order to determine the actual psychological and pedagogical problems in the conditions of technical institutions of higher education, etc. The authors propose the following stage of realization of the research’s tasks: the creation of a bank of methods for determining the socio-psychological characteristics and individual needs of the teacher; diagnostics of actual psychological and pedagogical problems of the teacher, his roles in the process of professional activity; the development and approbation of the system of pedagogical (didactic-methodical) and psychological influence on the teacher, which will provide methodical and psychological education, psychological counseling and methodical correction of the revealed negative tendencies in the professional activity of teachers. The perspective directions of the research are the diagnostics and development of criteria and indicators of synergy of professional roles of the teacher of higher technical education institution in the conditions of information and educational space. The results of the study are seen in the analytical review of the process of professional activity of the teacher in the context of integrative combination and mutual harmonization of the system; application of activity and personal approaches to deepening of scientific knowledge on psychological factors of professional activity; expanding and improving the methodological tools of research in the field of higher education psychology; development of systems of corrective influences aimed at optimization of the psychological factor of professional activity in higher technical school, etc.
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor

 
Date 2019-12-01
 
Type Рецензована стаття
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPP/article/view/14404
10.18372/2411-264X.15.14404
 
Source Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка, Психологія; № 15 (2019); 45-52
Вестник Национального авиационного университета. Серия: Педагогика, Психология; № 15 (2019); 45-52
Proceedings of the National Aviation University. Series: Pedagogy, Psychology; № 15 (2019); 45-52
 
Language uk
 
Rights Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через 6 місяців з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ