Record Details

РЕЗУЛЬТАТИ ПЕДАГОГІЧНОГО ЕКСПЕРИМЕНТУ З ФОРМУВАННЯ У МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ-ПРИКОРДОННИКІВ ПРОФЕСІЙНОЇ КУЛЬТУРИ

Наукові журнали Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title РЕЗУЛЬТАТИ ПЕДАГОГІЧНОГО ЕКСПЕРИМЕНТУ З ФОРМУВАННЯ У МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ-ПРИКОРДОННИКІВ ПРОФЕСІЙНОЇ КУЛЬТУРИ
RESULTS OF THE PEDAGOGICAL EXPERIMENT ON THE FORMATION OF FUTURE BORDER GUARD OFFICERS’ PROFESSIONAL CULTURE
 
Creator Шумовецька, С.
 
Subject експеримент; методичні рекомендації; офіцер-прикордонник; професійна культура; технологія.
УДК 378.091.33: [355.23:356.13] (043.3)
experiment; recommendations; border guard officer; professional culture; technology.

 
Description У статті розкрито актуальність дослідження проблематики формування професійної культури у зв’язку з її значенням для офіцера-прикордонника, для належної організації ним повсякденної та оперативно-службової діяльності прикордонного підрозділу. Метою статті є висвітлення результатів експериментальної перевірки концепції та технології формування професійної культури офіцера-прикордонника у вищому військовому навчальному закладі. Використання загальнонаукових та спеціальних методів теоретико-емпіричного дослідження, насамперед аналізу наукової літератури з проблеми, систематизації та узагальнення матеріалів, логічного та системного підходів, дозволило окреслити педагогічну сутність ключових понять дослідження, охарактеризувати концептуальні засади формування професійної культури майбутніх офіцерів-прикордонників. Детально висвітлено концепцію формування професійної культури майбутніх офіцерів-прикордонників, що являє собою сукупність взаємопов’язаних закономірностей, принципів, ідей і способів діяльності щодо формування професійної культури офіцера-прикордонника та розкривається на трьох рівнях: методологічному, теоретичному і технологічному. Розкрито сутність технології формування професійної культури у майбутніх офіцерів-прикордонників, що передбачає поетапне впровадження педагогічних умов, відповідного змісту, форм і методів формування професійної культури протягом чотирьох етапи, кожен з яких відповідає курсу навчання, зокрема етапу ознайомлення, етапу становлення, етапу актуалізації та етапу індивідуалізації. Охарактеризовано основні напрями педагогічного впливу протягом усіх чотирьох етапів, насамперед щодо формування мотивації до вивчення професійної культури офіцера-прикордонника; розвитку комунікативних умінь курсантів, необхідних для професійної комунікації з громадянами у пунктах пропуску через державний кордон; удосконалення навичок міжособистісної взаємодії засобами тренінгу проблемної комунікації; стимулювання пізнавальної активності курсантів засобами проблемних методів; поглиблення знань з проблематики лідерства та управління прикордонним підрозділом за допомогою дослідницьких методів; організації спеціального факультативу для ознайомлення курсантів з цінностями прикордонної служби, історією прикордонної служби та україно-російських відносин та ін. Наведено дані, що засвідчують необхідність і доцільність впровадження технології формування професійної культури майбутніх офіцерів-прикордонників у вищому військовому навчальному закладі, а також запропоновано методичні рекомендації науково-педагогічним працівникам щодо формування професійної культури офіцера-прикордонника
The article reveals the topicality of the investigation into the issues of professional culture formation in respect of its importance for a border guard officer as well as for the proper organization of their daily and operational activities of the border unit. The purpose of the article is to cover the results of the experimental verification of the concept and technology of border guard officers’ professional culture formation in a higher military educational institution. The use of general scientific and specific methods of theoretical and empirical research, primarily analysis of scientific literature on the problem, systematization and generalization of materials, logical and systematic approaches, allowed to outline the pedagogical essence of the key concepts of the study, to characterize the conceptual foundations of the formation of future border guard officers’ professional culture. The future border guard officers’ professional culture formation concept, which is a set of interrelated rules, principles, ideas and methods concerning border guard officer's professional culture formation that is revealed at three levels: methodological, theoretical and technological, is explained in detail. The basic nature of the technology, which presupposes future border guard officers’ professional culture formation is developed. Each of these stages corresponds to the training course, including the familiarization, formation, actualization and individualization stages. The main directions of pedagogical influence during all four stages, first of all, on the formation of motivation to the study of the border guard officers’ professional culture; the development of cadets' communicative skills necessary for professional communication with citizens at the state border crossing points; the interpersonal interaction skills improvement by means of problem-based communication training; stimulation of cadets’ cognitive activity by means of problem-based learning methods; extending knowledge on the issues of leadership and border management through research methods; organizing a special optional course aimed at familiarizing cadets with the border guard service values, history of border service and Ukrainian-Russian relations, etc., are described. The data confirming the necessity and expediency of introducing the future border guard officers’ professional culture formation technology at a higher military educational institution are provided. In addition to the above, the methodological recommendations for scientific and pedagogical executives on border guard officers’ professional culture formation are offered.
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor

 
Date 2019-12-01
 
Type Рецензована стаття
 
Format application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPP/article/view/14417
10.18372/2411-264X.15.14417
 
Source Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка, Психологія; № 15 (2019); 106-112
Вестник Национального авиационного университета. Серия: Педагогика, Психология; № 15 (2019); 106-112
Proceedings of the National Aviation University. Series: Pedagogy, Psychology; № 15 (2019); 106-112
 
Language uk
 
Rights Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через 6 місяців з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ