Record Details

ОСОБЛИВОСТІ ЕМОЦІЙНИХ СТАНІВ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦІВ НОВОГО ПРИЗОВУ У ПЕРІОД АДАПТАЦІЇ

Наукові журнали Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title ОСОБЛИВОСТІ ЕМОЦІЙНИХ СТАНІВ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦІВ НОВОГО ПРИЗОВУ У ПЕРІОД АДАПТАЦІЇ
PECULIARITIES OF THE EMOTIONAL STATES OF SERVICEMEN OF THE NEW DRAFT DURING THE ADAPTATION PERIOD
 
Creator Дубчак, О.; Національний авіаційний університет
Караульщук, Л.; Національний авіаційний університет
 
Subject адаптація військовослужбовців; стресогенні фактори; емоційні стани; нервово-психічна нестійкість; дезадаптована поведінка
УДК 159.942:355.3(045)
adaptation of servicemen; stressful factors; neuropsychic instability; emotional states; maladaptive behavior

 
Description Стаття присвячена проблемі адаптації військовослужбовців нового призиву, особливостям їх емоційних станів. Призив і проходження військової служби є потужним психоемоційним фактором, який впливає на психіку і змушує індивіда пристосовуватися до нових умов життя і побуту. Військова служба являє собою важливий, але важкий (часто – екстремальний) етап розвитку особистості. Переважна більшість військовослужбовців відразу починають відчувати суб'єктивний дискомфорт, емоційне пригнічення або напругу, виявляють ознаки підвищеної тривожності, деякої загальмованості. У роботі визначається, що при наявності певних акцентуацій характеру, емоційно-вольовій або нервово-психічній нестійкості, нерозвиненій здатності до саморегуляції психофізіологічних станів, вплив стресогенних факторів може привести до зриву регуляторних механізмів, дезадаптованої поведінки військовослужбовця. Нервово-психічна нестійкість військовослужбовців розуміється як нездатність індивіда зберігати психічну працездатність, неадекватний рівень нервово-емоційної напруги, який не відповідає виконуваній діяльності, нестабільність психічних функцій при дії стресогенних впливів. Переважна частина нервово-психічних розладів у молодих військовослужбовців носить адаптаційний характер, обумовлений труднощами їх адаптації до нових умов життя і діяльності, характерними для військової служби. Адаптація є процесом освоєння молодими солдатами запропонованих їм соціальних ролей, службових і громадських функцій та включення їх в систему особистих контактів і відносин. Таким чином, в структурній схемі процесу адаптації можна виділити три основні напрямки: 1) освоєння службово-посадових функцій; 2) включення в суспільне життя колективу; 3) встановлення міжособистісних, дружніх зв'язків і відносин
The article focuses on the problem of adaptation of servicemen of the new draft and the features of their emotional states. The conscription and military service "is a powerful psycho-emotional factor" that affects the mentality and makes the individual adapt to new conditions of life. Military service is an important but difficult (often extreme) stage of personal development. The overwhelming majority of servicemen immediately begin to feel subjective discomfort, emotional suppression or stress; they show signs of increased anxiety and some poor mental agility. The article determines that with the presence of various character accentuations, emotional-volitional or neuropsychic instability, undeveloped ability to self-regulation of psychophysiological states, the influence of stressful factors can lead to disruption of regulatory mechanisms, maladaptive behavior of a military man. Neuropsychic instability of serviceman is thought to be as the inability of an individual to maintain mental capacity, an adequate level of neuro-emotional stress, which corresponds to the activity performed, the stability of mental functions under the influence of stressful factors. Most neuropsychic disorders in young servicemen are adaptable, that is, due to the difficulties of their adaptation to the new conditions of life and activity peculiar to military service. Adaptation is the process of assimilation by young soldiers of their social roles, service and social functions, and their inclusion in the system of personal contacts and relations. Thus, in the structural diagram of the adaptation process, three main areas can be distinguished: 1) mastering of official job functions; 2) inclusion in the public life of the collectivity; 3) the establishment of interpersonal, friendships and relationships.
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor

 
Date 2019-12-01
 
Type Рецензована стаття
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPP/article/view/14397
10.18372/2411-264X.15.14397
 
Source Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка, Психологія; № 15 (2019); 118-123
Вестник Национального авиационного университета. Серия: Педагогика, Психология; № 15 (2019); 118-123
Proceedings of the National Aviation University. Series: Pedagogy, Psychology; № 15 (2019); 118-123
 
Language uk
 
Rights Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через 6 місяців з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ