ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕКТРОННИХ НАВЧАЛЬНИХ КУРСІВ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕКТРОННИХ НАВЧАЛЬНИХ КУРСІВ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ
ORGANIZATIONAL AND PEDAGOGICAL CONDITIONS OF E-LEARNING COURSE USING IN THE HIGHER EDUCATION PROCESS IN UKRAINE |
|
Creator |
Бобрицька, В. І.
Процька, С. |
|
Subject |
електронні навчальні курси; організаційно-педагогічні умови; системи управління навчальною діяльністю; формування професійної компетентності
УДК 378:159.9.072.433 electronic training courses; pedagogical conditions; management systems of educational activity; professional competence formation — |
|
Description |
У статті обґрунтовано організаційно-педагогічні умови використання електронних навчальних курсів (ЕНК) в освітньому процесі закладів вищої освіти (ЗВО) України. З’ясовано, що спільною ознакою у застосуванні ЕНК у ЗВО є системний, компетентнісний, особистісно-орієнтований та діяльнісний підходи, що свідчить про пріоритетну спрямованість у їх розробленні й використанні на комплексність, практичну зорієнтованість, персоніфікованість в організації освітнього процесу. Особливістю у доборі педагогічних умов застосування ЕНК є акценти на формуванні інформаційно-комп’ютерної грамотності, ціннісних настанов, пізнавального інтересу у майбутніх фахівців різних спеціальностей, що зумовлено специфікою їх професійної підготовки. Застосовано методи дослідження – логіко-структурний аналіз для визначення структури ЕНК та його побудови на платформі MOODLE у ЗВО; аналітико-системний метод, педагогічний експеримент для обґрунтування й визначення педагогічної доцільності реалізації організаційно-педагогічних умов у процесі використання ЕНК під час професійної підготовки студентів різних галузей знань і спеціальностей у ЗВО. Схарактеризовано орієнтовну структуру побудови ЕНК «Освітня політика» (Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова) та «Педагогіка загальна» (Київський університет імені Бориса Грінченка) на платформі MOODLE для студентів галузі знань 01 Освіта / педагогіка. З огляду на практичний досвід розроблення й використання досліджуваних ЕНК дидактично логічною визначено таку структуру: інформація про дисципліну; лекційний курс; завдання для семінарських та практичних занять; блок самостійної роботи; блок підсумкового контролю знань студентів. Запропоновано рекомендації щодо удосконалення змістового наповнення ЕНК. Експериментально досліджено педагогічну доцільність реалізації визначених умов у процесі професійної підготовки студентів, що навчаються за освітньо-професійними програмами у Галузях знань 01 Освіта/Педагогіка та 03 Гуманітарні науки. Наведено аналіз результатів педагогічного експерименту щодо ефективності використання ЕНК, що свідчить про підвищення рівня сформованості професійної компетентності студентів досліджуваних ЗВО
The article is substantiated the pedagogical conditions for the e-learning course using (ELC) in the educational process of the Ukrainian higher education institutions (HEI). There had been found out that systemic, competent, personality-oriented and activity-based approaches are common in the HEI, that indicated the priority orientation in the development and using of the ELCs for complexity, practical orientation, personification in the organization of the educational process. The peculiarity of the selection of pedagogical conditions for the application of the ELC is emphasised on the formation of information and computer literacy, value guidance, cognitive interest in future specialists of different specialties, due to the specificity of their professional training. The research methods are applied some logic and structural analysis for the structure determining of construction of ELCs on the MOODLE platform in HEI; analytical-system method, pedagogical experiment for substantiation and determination of pedagogical realization expediency of pedagogical conditions in the process of using ELC during professional training of different-specialty students in HEI The structure of the ELC "Educational Policy" (National Dragomanov National Pedagogical University) and "General Pedagogy" (Boris Grinchenko University of Kyiv) on MOODLE platform for students of specialty 01 “The Educational Sciences” has been characterized. In view of the practical experience of designing and using the studied ELCs, the following structure is didactically logical: an IT course; a lecture course; some assignments for seminars and practical classes; an independent-working unit; a block of final progress tests for students etc. The improving the content recommendations of the ELC are offered. The pedagogical realization expediency of certain conditions in the process of vocational students training in educational and professional programs for the speciality “The Educational Sciences”01 Education / Pedagogy and 03 Humanities was experimentally investigated. The analysis of the results of pedagogical experiment on the efficiency of the using of ELC is presented, which testifies to the increase of the level of professional competence formation of the HEI-studied students |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2019-12-01
|
|
Type |
Рецензована стаття
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPP/article/view/14394
10.18372/2411-264X.15.14394 |
|
Source |
Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка, Психологія; № 15 (2019); 9-18
Вестник Национального авиационного университета. Серия: Педагогика, Психология; № 15 (2019); 9-18 Proceedings of the National Aviation University. Series: Pedagogy, Psychology; № 15 (2019); 9-18 |
|
Language |
uk
|
|
Rights |
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через 6 місяців з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
|
|