FEATURES OF DRAMA TEXT LANGUAGE. COMPETENT READING AND STAGE IMAGE STUDENT BY THE STUDENT-ARTIST
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
FEATURES OF DRAMA TEXT LANGUAGE. COMPETENT READING AND STAGE IMAGE STUDENT BY THE STUDENT-ARTIST
ОСОБЕННОСТИ ЯЗЫКА ДРАМАТИЧЕСКОГО ТЕКСТА. КОМПЕТЕНТНОЕ ПРОЧТЕНИЕ И СОЗДАНИЕСЦЕНИЧЕСКОГООБРАЗА СТУДЕНТОМ-ХУДОЖНИКОМ ТЕАТРА ОСОБЛИВОСТІ МОВИ ДРАМАТИЧНОГО ТЕКСТУ. КОМПЕТЕНТНЕ ПРОЧИТАННЯ ТА СТВОРЕННЯ СЦЕНІЧНОГО ОБРАЗУ СТУДЕНТОМ-ХУДОЖНИКОМ ТЕАТРУ |
|
Creator |
ТОМЕНКО, Олеся
|
|
Subject |
dramatic text language; character; play-fairy tale for children; theatricaldesigner student; Ukrainian as professional language
УДК 811.161.2'4+821.161.2-252 язык драматического текста; образ действующего лица; пьеса-сказка для детей; студент-художник театра, украинскиай язык за профессиональным направлением УДК 811.161.2'4+821.161.2-252 мова драматичного тексту; образ дійової особи; п’єса-казка для дітей; студент-художник театру; українська мова за професійним спрямуванням УДК 811.161.2'4+821.161.2-252 |
|
Description |
This article deals with creating an artistic image by dramaturgy means that consequently creates a stage image, and studies their relationship and interaction. The relevance of the research is that for the first timethe language of children's play-tales is studied, and that the aim is competent reading and comprehension of the dramatic text by the theatrical designer-students to help them realize the peculiarities of the language of dramaturgy, and, therefore, create properly a stage image of actors, scenery, costumes, etc.
В данной статье рассматривается вопрос формирования художественного образа средствами драматургии, который, в свою очередь, формирует образ сценический. Исследуется их взаимосвязь и взаимовлияние. Такое исследование проводится впервые на материале языка пьес-сказок для детей и направлено на компетентное прочтение и осмысление драматического текста студентами-художниками театра, выяснения ими особенностей языка драматургии, и, как следствие, соответствующих созданием сценического образа действующих лиц, декораций, костюмов и т.п. У даній статті розглядається питання формування художнього образу засобами драматургії, який, в свою чергу, формує образ сценічний. Досліджується їхній взаємозв’язок та взаємовплив. Актуальність даного дослідження полягає в тому, що таке дослідження проводиться вперше на матеріалі мови п’єс-казок для дітей і спрямоване на компетентне прочитання та осмислення драматичного тексту студентами-художниками театру, з’ясування ними особливостей мови драматургії, і, як наслідок, відповідним створенням сценічного образу дійових осіб, декорацій, костюмів і т.п. |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2019-12-05
|
|
Type |
—
— — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/go/article/view/14258
10.18372/2520-6818.40.14258 |
|
Source |
Humanitarian Education in Technical Universities; № 40 (2019); 49-52
Гуманитарное образование в технических высших учебных заведениях; № 40 (2019); 49-52 Гуманітарна освіта у технічних вищих навчальних закладах; № 40 (2019); 49-52 |
|
Language |
uk
|
|