Record Details

FEATURES OF DRAMA TEXT LANGUAGE. COMPETENT READING AND STAGE IMAGE STUDENT BY THE STUDENT-ARTIST

Наукові журнали Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title FEATURES OF DRAMA TEXT LANGUAGE. COMPETENT READING AND STAGE IMAGE STUDENT BY THE STUDENT-ARTIST
ОСОБЕННОСТИ ЯЗЫКА ДРАМАТИЧЕСКОГО ТЕКСТА. КОМПЕТЕНТНОЕ ПРОЧТЕНИЕ И СОЗДАНИЕСЦЕНИЧЕСКОГООБРАЗА СТУДЕНТОМ-ХУДОЖНИКОМ ТЕАТРА
ОСОБЛИВОСТІ МОВИ ДРАМАТИЧНОГО ТЕКСТУ. КОМПЕТЕНТНЕ ПРОЧИТАННЯ ТА СТВОРЕННЯ СЦЕНІЧНОГО ОБРАЗУ СТУДЕНТОМ-ХУДОЖНИКОМ ТЕАТРУ
 
Creator ТОМЕНКО, Олеся
 
Subject dramatic text language; character; play-fairy tale for children; theatricaldesigner student; Ukrainian as professional language
УДК 811.161.2'4+821.161.2-252
язык драматического текста; образ действующего лица; пьеса-сказка для детей; студент-художник театра, украинскиай язык за профессиональным направлением
УДК 811.161.2'4+821.161.2-252
мова драматичного тексту; образ дійової особи; п’єса-казка для дітей; студент-художник театру; українська мова за професійним спрямуванням
УДК 811.161.2'4+821.161.2-252
 
Description This article deals with creating an artistic image by dramaturgy means that consequently creates a stage image, and studies their relationship and interaction. The relevance of the research is that for the first timethe language of children's play-tales is studied, and that the aim is competent reading and comprehension of the dramatic text by the theatrical designer-students to help them realize the peculiarities of the language of dramaturgy, and, therefore, create properly a stage image of actors, scenery, costumes, etc.
В данной статье рассматривается вопрос формирования художественного образа средствами драматургии, который, в свою очередь, формирует образ сценический. Исследуется их взаимосвязь и взаимовлияние. Такое исследование проводится впервые на материале языка пьес-сказок для детей и направлено на компетентное прочтение и осмысление драматического текста студентами-художниками театра, выяснения ими особенностей языка драматургии, и, как следствие, соответствующих созданием сценического образа действующих лиц, декораций, костюмов и т.п.
У даній статті розглядається питання  формування художнього образу засобами драматургії, який, в свою чергу, формує образ сценічний. Досліджується їхній взаємозв’язок та взаємовплив. Актуальність даного дослідження полягає в тому, що таке дослідження проводиться вперше на матеріалі  мови п’єс-казок для дітей  і спрямоване на компетентне прочитання та осмислення  драматичного тексту студентами-художниками  театру, з’ясування ними особливостей мови драматургії, і, як наслідок, відповідним створенням сценічного образу дійових осіб, декорацій, костюмів і т.п.
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor


 
Date 2019-12-05
 
Type


 
Format application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/go/article/view/14258
10.18372/2520-6818.40.14258
 
Source Humanitarian Education in Technical Universities; № 40 (2019); 49-52
Гуманитарное образование в технических высших учебных заведениях; № 40 (2019); 49-52
Гуманітарна освіта у технічних вищих навчальних закладах; № 40 (2019); 49-52
 
Language uk
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ