WAYS OF METAPHORIZATION OF LEXIC UNITS IN ADVERTISING TEXT (BASED ON MODERN ENGLISH LANGUAGE)
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
WAYS OF METAPHORIZATION OF LEXIC UNITS IN ADVERTISING TEXT (BASED ON MODERN ENGLISH LANGUAGE)
СПОСОБЫ МЕТАФОРИЗАЦИИ ЛЕКСИЧЕСКИХ ЕДИНИЦ В РЕКЛАМНОМ ТЕКСТЕ (НА МАТЕРИАЛЕ СОВРЕМЕННОГО АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА). СПОСОБИ МЕТАФОРИЗАЦІЇ ЛЕКСИЧНИХ ОДИНИЦЬ У РЕКЛАМНОМУ ТЕКСТІ (НА МАТЕРІАЛІ СУЧАСНОЇ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ) |
|
Creator |
КУЛЬЧИЦЬКИЙ, Віктор
ПОПАДЮК, Сергій |
|
Subject |
metaphorization; metaphor; advertisement; advertising text; lexical units; communicative influence.
УДК 659.123.4:81.373.612.2 метафоризация; метафора; реклама; рекламный текст; лексические единицы; коммуникативное воздействие УДК 659.123.4:81.373.612.2 метафоризація; метафора; реклама; рекламний текст; лексичні одиниці; комунікативний вплив УДК 659.123.4:81.373.612.2 |
|
Description |
The article explores ways of metaphorization of lexical units in advertising texts. Main attention of the study is paid to such ways of forming metaphors as word-formation, lexical and semantic, and grammatical ones. The analysis of the material showed that the purpose of metaphorization is to exert communicative and manipulative influence on the recipient of the advertising text. Itisrevealedthat metaphorizationis a peculiar way of creating special vocabulary of advertising texts.
В статье исследованы способы метафоризации лексических единиц в рекламном тексте. Материаломн аучной работы послужили современные англоязычные рекламы. Основное внимание сосредоточено на таких способах образования метафоры, как словообразовательные, лексико-семантические и грамматические. Анализ конкретного материала показывает, что цель метафоризации состоит в осуществлении коммуникативного и манипулятивного воздействия на реципиента рекламного текста. Выявлено, что метафоризация является своеобразным способом создания «собственной» лексики рекламных текстов. У статті досліджено способи метафоризації лексичних одиниць у рекламному тексті. Матеріалом наукової праці слугували сучасні англомовні реклами. Основну увагу зосереджено на таких способах утворення метафори, як-от словотворчі, лексико-семантичні та граматичні. Аналіз конкретного матеріалу засвідчив, що метою метафоризації є здійснення комунікативного та маніпулятивного впливу на реципієнта рекламного тексту. Виявлено, що метафоризація є своєрідним способом створення «власної» лексики рекламних текстів. |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2019-12-05
|
|
Type |
—
— — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/go/article/view/14265
10.18372/2520-6818.40.14265 |
|
Source |
Humanitarian Education in Technical Universities; № 40 (2019); 22-27
Гуманитарное образование в технических высших учебных заведениях; № 40 (2019); 22-27 Гуманітарна освіта у технічних вищих навчальних закладах; № 40 (2019); 22-27 |
|
Language |
uk
|
|