Record Details

COMPARATIVE ANALYSIS OF CHARACTERS OF UKRAINIAN AND TURKISH TALES

Наукові журнали Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title COMPARATIVE ANALYSIS OF CHARACTERS OF UKRAINIAN AND TURKISH TALES
СРАВНИТЕЛЬНЫЙ АНАЛИЗ ПЕРСОНАЖЕЙ УКРАИНСКИХ И ТУРЕЦКИХ НАРОДНЫХ СКАЗОК
ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ ПЕРСОНАЖІВ УКРАЇНСЬКИХ ТА ТУРЕЦЬКИХ НАРОДНИХ КАЗОК
 
Creator СЕНЧИЛО, Надія
КУЗНЕЦОВА, Тетяна
 
Subject Ukrainian folk tale; Turkish folk tale; character; plot
УДК 398.21 : 82-34 (045)
украинская народная сказка; турецкая народная сказка; персонажp; сюжет
УДК 398.21 : 82-34 (045)
українська народна казка; турецька народна казка; персонаж; сюжет.
УДК 398.21 : 82-34 (045)
 
Description The work provides a comparative analysis of the heroes of Ukrainian and Turkish folk tales. Based on the material of social everyday tales and fairy tales about animals, comparisons are made of the most striking features of the character's characters, their actions and actions. The structural elements of the texts of fairy tales of two peoples are analyzed.
В работе осуществлен сравнительный анализ героев украинских и турецких народных сказок. На материале социально-бытовых сказок и сказок о животных сделано сравнения наиболее ярких особенностей характера персонажей, их действий и поступков. Анализируются структурные элементы текстов сказок двух народов.
У роботі здійснено порівняльний аналіз героїв українських та турецьких народних казок. На матеріалі соціально-побутових казок та казок про тварин,порівнюються характерні риси персонажів,  їхні дії та вчинки. Аналізуються структурні елементи текстів казок двох народів.
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor


 
Date 2019-12-05
 
Type


 
Format application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/go/article/view/14264
10.18372/2520-6818.40.14264
 
Source Humanitarian Education in Technical Universities; № 40 (2019); 81-86
Гуманитарное образование в технических высших учебных заведениях; № 40 (2019); 81-86
Гуманітарна освіта у технічних вищих навчальних закладах; № 40 (2019); 81-86
 
Language uk
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ