Організація розподілених інформаційних систем авіаційного газотурбінного двигуна
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
Організація розподілених інформаційних систем авіаційного газотурбінного двигуна
ORGANIZATION OF DISTRIBUTED INFORMATION SYSTEMS THE AVIATION GAS TURBINE ENGINE Организация распределенных информационных систем авиационного газотурбинного двигателя |
|
Creator |
Tovkach, S. S.; Національний авіаційний університет, Київ
|
|
Subject |
автоматична система керування; авіаційний газотурбінний двигун; розподілена система; мережеві моделі; пропускна здатність
УДК 681.51:621.452.3(045) automatic control system; aviation gas turbine engine; distributed system; nets models; bandwidth UDC 681.51:621.452.3(045) система автоматического управления; авиационный газотурбинный двигатель; распределенная система; сетевые модели; пропускная способность УДК 681.51:621.452.3(045) |
|
Description |
Розглянуто спосіб організації розподілених інформаційних систем авіаційного двигуна, який визначається як взаємодія компонентів системи автоматичного керування в її технологічній діяльності. Завдяки використанню інтерфейсу зв'язку ZigBee проведено дослідження електронної системи керування відповідно до заданого показника перехідного пакету та запропоновано використання розподіленої системи керування авіаційним двигуном. За допомогою моделювання виявлено залежності якості запиту пакета передачі від параметрів максимального потоку розподіленої мережі для закритих систем з пропускною здатністю комутації; виявлені залежності можна використовувати для формування математичної моделі заміни двостороннього потоку на односторонню передачу інформації із налаштуванням розподіленої системи газотурбінного двигуна за умови використання заданої смуги комутації.
The article deals with the method of distributed information systems organization the aviation engine, which is considered as a interaction of the components of the automatic control system in its technological activity. Due to the use of the ZigBee interface communication, the research of the electronic control system according to the given index of transitive packet has been carried out and the distributed control system usage of the aviation engine has been proposed. Through the simulation, the dependences of the quality the transmission packet request on the parameters of the maximum flow the distributed net for closed systems with switching bandwidth were revealed; detected dependencies can be used to form a mathematical model of replacing two-way flow and one-way flow information transmission to configure gas turbine engine distributed net from the condition of fulfilling the specified switching bandwidth. Рассмотрен способ организации распределенных информационных систем авиационного двигателя, который определяется как взаимодействие компонентов системы автоматического управления в ее технологической деятельности. С использованием связи по интерфейсу ZigBee было проведено исследование электронной системы управления в соответствии с заданным индексом переходного пакета, и было предложено использование распределенной системы управления авиационным двигателем. В результате моделирования выявлены зависимости качества запроса пакета передачи от параметров максимального потока распределенной сети для закрытых систем с полосой коммутации; обнаруженные зависимости могут быть использованы для формирования математической модели замены двустороннего потока на одностороннюю передачу информации с настройкой распределенной сети газотурбинного двигателя при условии использования заданной полосы коммутации. |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2019-11-14
|
|
Type |
—
— |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/ESU/article/view/14210
10.18372/1990-5548.61.14210 |
|
Source |
Electronics and Control Systems; Том 3, № 61 (2019); 29-35
Электроника и системы управления; Том 3, № 61 (2019); 29-35 Електроніка та системи управління; Том 3, № 61 (2019); 29-35 |
|
Language |
en
|
|
Rights |
Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
|
|