MOTIVATION MECHANISM FOR ENTREPRENEURSHIP UNDER THE MODERNIZATION OF NATIONAL ECONOMY
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
MOTIVATION MECHANISM FOR ENTREPRENEURSHIP UNDER THE MODERNIZATION OF NATIONAL ECONOMY
МОТИВАЦИОННЫЙ МЕХАНИЗМ ПРЕДПРИНИМАТЕЛЬСТВА В УСЛОВИЯХ МОДЕРНИЗАЦИИ НАЦИОНАЛЬНОЙ ЭКОНОМИКИ МОТИВАЦІЙНИЙ МЕХАНІЗМ ПІДПРИЄМНИЦТВА В УМОВАХ МОДЕРНІЗАЦІЇ НАЦІОНАЛЬНОЇ ЕКОНОМІКИ |
|
Creator |
ЦИПЛІЦЬКА, О. О.; ДУ «Інститут економіки та прогнозування НАН України»
|
|
Subject |
motivation mechanism; economic modernization; entrepreneurship; values; state; institute
330.16 мотивационный механизм; модернизация экономики; предпринимательство; ценности; государство; институт 330.16 мотиваційний механізм; модернізація економіки; підприємництво; цінності, держава; інститут 330.16 |
|
Description |
In the research we considered the structure of entrepreneurship motivation mechanism to provide the economic modernization. Its main features are: 1) the purpose of motivation oriented on creation the entrepreneurship model which form the behavior of achievement the modernization goals; 2) motivation complex – needs, interests, values; motives and incentives, embodied in social and economic institutes; 3) resource expenditures – budget expenditures of a state and investment expenditures of entrepreneurs; 4) expected results – increase in rates of economic growth, innovative development, social welfare etc.; 5) benefits – which a government and society gain as a result of modernization processes. The main directions of the government economic policy, its instruments and levers, which foresees additional incentives for entrepreneurship, are determined. The limits of government institutes’ impact on entrepreneurship behavior model can be delineated by tax privileges, public-private partnership, entrepreneurship deregulation, soft loans. We suggest periodical evaluating of the results of economic reforms and improving the effectiveness of motivation mechanism.
Раскрыта структура мотивационного механизма предпринимательства, направленного на обеспечение модернизации национальной экономики. Определены составляющие мотивационного комплекса предпринимательской деятельности – потребности, интересы, ценности, мотивы и стимулы, воплощённые в социальных и экономических институтах, и их сущность. Очерчены границы влияния государственных и негосударственных институтов на формирование модели поведения предпринимателей, которая отвечает целям модернизационных преобразований. Обоснованы направления государственной экономической политики, ее инструменты и рычаги, которые обеспечивают дополнительные стимулы для предпринимательской деятельности. Розкрито структуру мотиваційного механізму підприємництва, спрямованого на забезпечення модернізації національної економіки. Визначено складові мотиваційного комплексу підприємницької діяльності – потреби, інтереси, цінності, мотиви та стимули, уособлені в соціальних та економічних інститутах, та їх сутність. Окреслено межі впливу державних та недержавних інститутів на формування моделі поведінки підприємців, що відповідає цілям модернізаційних перетворень. Обґрунтовано напрями державної економічної політики, її інструменти та важелі, що забезпечують додаткові стимули для підприємницької діяльності. |
|
Publisher |
Національний авіаційний університет
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2019-11-12
|
|
Type |
Рецензована стаття
|
|
Format |
application/pdf
application/pdf application/pdf |
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SR/article/view/14193
|
|
Source |
Стратегія розвитку України; № 1 (2019); 165-171
Strategy of Ukraine. Economics, sociology, law; № 1 (2019); 165-171 Стратегия развития Украины. Экономика, социология, право; № 1 (2019); 165-171 |
|
Language |
uk
|
|