GLOBAL MEDIA AND NATIONAL IMAGE: THE CASE OF UKRAINE IN BBC WORLD AND CNN INTERNATIONAL
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
GLOBAL MEDIA AND NATIONAL IMAGE: THE CASE OF UKRAINE IN BBC WORLD AND CNN INTERNATIONAL
Глобальные медиа и национальный имидж: пример Украины в BBC World и CNN International Глобальні ЗМІ та імідж країни: приклад України в BBC World and CNN International |
|
Creator |
VENDEL, Aliona; Автономний університет Барселони, Іспанія
|
|
Subject |
—
имидж страны; информационные ресурсы государства; глобальные медиа; BBC World и CNN International; мировые информационные процессы; бренд Украины 070.41 (045) image of the country; informational resources of the state; global media; BBC World and CNN International; world informational processes; brand of Ukraine 070.41 (045) імідж країни; інформаційні ресурси держави; глобальні медіа; BBC World та CNN International; світові інформаційні процеси; бренд України 070.41 (045) |
|
Description |
The article is devoted to the problem of media factor in the process of national image creation in global media with the case of Ukraine’s coverage on BBC World and CNN International. Firstly, the article focuses on the fact that the national image is one of the key-elements of the foreign policy which could affect essentially the relations of the state with other actors on the international scene. Secondly, there analyzed the impact of globalization on mass media, which today have a decisive role in the process of creation and promotion of national images abroad. This work analyses the news about Ukraine during the first half of 2010 on websites of BBC World and CNN International and proves the importance of media factor in the process of building the brand of Ukraine, which is prevalently negative today.
Статья посвящена проблеме медиа фактора в процессе формирования имиджа страны в глобальных медиа на примере освещения новостей об Украине в BBC World и CNN International. Во-первых, статья акцентирует внимание на том, что национальный имидж является одним из ключевых элементов внешней политики каждого государства, который может значительно влиять на взаимоотношения с другими акторами на международной арене. Во-вторых, рассматривается влияние процессов глобализации на средства массовой информации, которые сегодня играют решающую роль в процессе создания и улучшения имиджа страны за рубежом. Данная работа анализирует новости об Украине на протяжении первой половины 2010 года в электронных версиях BBC World и CNN International и доказывает важность медиа фактора в процессе построения бренда Украины, который сегодня является преимущественно негативным. Стаття присвячена проблемі медіа фактору в процесі формування національного іміджу країни у глобальних медіа на прикладі висвітлення новин про Україну в BBC World та CNN International. По-перше, стаття акцентує увагу на тому, що національний імідж є одним із ключових елементів зовнішньої політики кожної країни, який може суттєво впливати на відносини з іншими акторами на міжнародній арені. По-друге, розглядається вплив процесів глобалізації на культуру та засоби масової інформації, які сьогодні мають вирішальну роль в процесі створення та покращення іміджу країни закордоном. Дана робота аналізує новини про Україну протягом першої половини 2010 року в електронних версіях BBC World та CNN International та доводить важливість медіа фактору в процесі будування бренду України, який сьогодні є переважно негативним. |
|
Publisher |
Національний Авіаційний Університет
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2011-01-17
|
|
Type |
—
— — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/IMV/article/view/3152
|
|
Source |
Scientific Bulletin of the Institute of International Relations at NAU. Series: economics,law,political science,tourism; Том 1, № 3 (2011); 17
Научный вестник Института международных отношений НАУ. Серия: экономика, право, политология, туризм; Том 1, № 3 (2011); 17 Науковий вісник Інституту міжнародних відносин НАУ. Серія: економіка, право, політологія, туризм; Том 1, № 3 (2011); 17 |
|
Language |
ru
|
|