KEY PRINCIPLES AND TRANSFORMATION CHARACTER OF ADULT EDUCATION
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
KEY PRINCIPLES AND TRANSFORMATION CHARACTER OF ADULT EDUCATION
КЛЮЧЕВЫЕ ПРИНЦИПЫ И ХАРАКТЕР ТРАНСОФОРМАЦИИ ОБРАЗОВАНИЯ ВЗРОСЛЫХ КЛЮЧОВІ ПРИНЦИПИ ТА ХАРАКТЕР ТРАНСФОРМАЦІЇ ОСВІТИ ДОРОСЛИХ |
|
Creator |
ЗЕЛЕНІН, Ю. М.; ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»
|
|
Subject |
adult education; continuing education; further education; recurrent education; permanent education; lifelong education
378:330.341.1 образование взрослых; продолженное образование; дальнейшее образование; возобновляемое образование, перманентное образование; образование в течение жизни 378:330.341.1 освіта дорослих; продовжена освіта; подальша освіта; відновлювана освіта, перманентна освіта; освіта протягом життя 378:330.341.1 |
|
Description |
The urgency of the problem of adults in modern socio-economic conditions is substantiated in thearticle. The principles and priority directions of the development of both European and national adult education areanalyzed. Attention is focused on the socio-economic need for the functioning of the adult education system. It is notedthat a comprehensive evaluation, analysis of the thematic range of the educational needs of adult citizens, as well as the possibilities for their satisfaction, the assessment of the quality, territorial and financial accessibility of different typesof educational programs constitute the basis for the development of normative, scientific and methodological components of adult education.
В статье обоснована актуальность проблемы образования взрослых в современныхсоциально-экономических условиях. Проанализированы принципы и приоритетные направления развития как европейского, так и национального образования взрослых. Акцентировано внимание на социально-экономической необходимости функционирования системы образования взрослых. Отмечено, что основу для разработки нормативной и научно-методической базы образования взрослых должны составлять комплексный анализ и оценка тематического спектра учебных потребностей взрослых, возможностей их удовлетворения, оценка качества, территориальной и финансовой доступности разных типов образовательных программ. У статті обґрунтовано актуальність проблеми освіти дорослих у сучасних соціально-економічних умовах. Проаналізовано принципи та пріоритетні напрями розвитку як європейської, так інаціональної освіти дорослих. Акцентовано увагу на соціально-економічній необхідності функціонуванн ясистеми освіти дорослих. Наголошено, що основою для розробки нормативної та науково-методичної базиосвіти дорослих мають бути комплексний аналіз та оцінка тематичного спектру навчальних потреб дорослих, можливостей їх задоволення, оцінка якості, територіальної і фінансової доступності різних типівосвітніх програм. |
|
Publisher |
Національний авіаційний університет
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2019-11-06
|
|
Type |
Рецензована стаття
|
|
Format |
application/pdf
application/pdf application/pdf |
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SR/article/view/14088
|
|
Source |
Стратегія розвитку України; № 1 (2018); 156-161
Strategy of Ukraine. Economics, sociology, law; № 1 (2018); 156-161 Стратегия развития Украины. Экономика, социология, право; № 1 (2018); 156-161 |
|
Language |
uk
|
|