ОЦІНКА ЗМІНИ ФІЗИКО-МЕХАНІЧНИХ ХАРАКТЕРИСТИК КОНСТРУКЦІЙНИХ ВУГЛЕПЛАСТИКІВ В ПРОЦЕСІ ЕКСПЛУАТАЦІЇ НЕРУЙНІВНИМИ МЕТОДАМИ КОНТРОЛЮ
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
ОЦІНКА ЗМІНИ ФІЗИКО-МЕХАНІЧНИХ ХАРАКТЕРИСТИК КОНСТРУКЦІЙНИХ ВУГЛЕПЛАСТИКІВ В ПРОЦЕСІ ЕКСПЛУАТАЦІЇ НЕРУЙНІВНИМИ МЕТОДАМИ КОНТРОЛЮ
|
|
Creator |
Борозенець, Григорій Михайлович; Національний авіаційний університет
Семак, Інна Вікторівна; Національний авіаційний університет Демидко, Валерій Григорович; Національний авіаційний університет, |
|
Subject |
авіаційні вуглепластики; експлуатаційні пошкодження; вихреструмовий та ультразвуковий контроль; діелектрична проникність; теплова активність; питома електропровідність; методика контролю
— |
|
Description |
Виконано дослідження конструкційних елементів авіаційних вуглепластиків типу КМУ-3Л із широким спектром армування. При цьому вивчалась зміна фізико-механічних характеристик вуглепластиків руйнівними та неруйнівними методами контролю із врахуванням особливостей структури, органічного походженням армуючих волокон. Дослідження взаємозв’язків між показниками фізико-механічних характеристик композитів є однією із важливих задач при вирішенні проблеми розробки і застосування їх діагностики методами неруйнівного контролю серійними засобами в процесі експлуатації. На основі досвіду експлуатації конструкцій із вуглепластиків вітчизняних літаків (носки і закінцівки крила, обшивка пілонів, конструкції повітрязабирачів, створки шасі, інтерцептори, кермо напряму) виконано аналіз накопичення пошкоджень в конструкціях. Найбільш розповсюдженими є: тріщини, пробоїни, вм’ятини, розшарування. Близько 80% відсотків всіх пошкоджень виникають у процесі технічного обслуговування. Результати руйнівних випробувань стандартних зразків на розтягання, стиск, зсув та застосування неруйнівних методів контролю серійними засобами дозволило запропонувати методику визначення несучої спроможності конструкції із вуглепластиків. Такими характеристиками є показники вихреструмового дефектоскопа про наявність тріщин, питомої електропровідності та ємності в залежності від кількості циклів навантажень; тепловий метод, що показує ступінь пористості та розрихлення матриці, імппедансно-акустичний та ультразвуковий методи про наявність концентрації напружень.
|
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
|
|
Date |
2019-09-18
|
|
Type |
—
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/PTZ/article/view/13858
10.18372/0370-2197.3(84).13858 |
|
Source |
Проблеми тертя та зношування; № 3(84) (2019); 90-96
Problems of Friction and Wear; № 3(84) (2019); 90-96 Проблемы трения и изнашивания; № 3(84) (2019); 90-96 |
|
Language |
uk
|
|