Record Details

ОЦІНКА ЗМІНИ ФІЗИКО-МЕХАНІЧНИХ ХАРАКТЕРИСТИК КОНСТРУКЦІЙНИХ ВУГЛЕПЛАСТИКІВ В ПРОЦЕСІ ЕКСПЛУАТАЦІЇ НЕРУЙНІВНИМИ МЕТОДАМИ КОНТРОЛЮ

Наукові журнали Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title ОЦІНКА ЗМІНИ ФІЗИКО-МЕХАНІЧНИХ ХАРАКТЕРИСТИК КОНСТРУКЦІЙНИХ ВУГЛЕПЛАСТИКІВ В ПРОЦЕСІ ЕКСПЛУАТАЦІЇ НЕРУЙНІВНИМИ МЕТОДАМИ КОНТРОЛЮ
 
Creator Борозенець, Григорій Михайлович; Національний авіаційний університет
Семак, Інна Вікторівна; Національний авіаційний університет
Демидко, Валерій Григорович; Національний авіаційний університет,
 
Subject авіаційні вуглепластики; експлуатаційні пошкодження; вихреструмовий та ультразвуковий контроль; діелектрична проникність; теплова активність; питома електропровідність; методика контролю

 
Description Виконано дослідження конструкційних елементів авіаційних вуглепластиків типу КМУ-3Л із широким спектром армування. При цьому вивчалась зміна фізико-механічних характеристик вуглепластиків руйнівними та неруйнівними  методами контролю із врахуванням особливостей  структури, органічного походженням армуючих волокон. Дослідження взаємозв’язків між показниками фізико-механічних характеристик композитів є однією із важливих задач при  вирішенні проблеми розробки і застосування їх діагностики методами неруйнівного контролю серійними засобами в процесі експлуатації. На основі досвіду експлуатації конструкцій із вуглепластиків вітчизняних літаків (носки і закінцівки крила, обшивка пілонів, конструкції повітрязабирачів, створки шасі, інтерцептори, кермо напряму) виконано аналіз накопичення пошкоджень в конструкціях. Найбільш розповсюдженими є: тріщини, пробоїни, вм’ятини, розшарування. Близько 80% відсотків всіх пошкоджень виникають у процесі технічного обслуговування. Результати руйнівних випробувань стандартних зразків на розтягання, стиск, зсув та застосування неруйнівних методів контролю серійними засобами дозволило запропонувати методику визначення несучої спроможності конструкції із вуглепластиків. Такими  характеристиками є показники вихреструмового дефектоскопа про наявність тріщин, питомої електропровідності та ємності в залежності від кількості циклів навантажень; тепловий метод, що показує ступінь пористості та розрихлення матриці, імппедансно-акустичний та ультразвуковий методи про наявність концентрації напружень.
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor
 
Date 2019-09-18
 
Type
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/PTZ/article/view/13858
10.18372/0370-2197.3(84).13858
 
Source Проблеми тертя та зношування; № 3(84) (2019); 90-96
Problems of Friction and Wear; № 3(84) (2019); 90-96
Проблемы трения и изнашивания; № 3(84) (2019); 90-96
 
Language uk
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ