Record Details

CONSUMER EXTREMISM AND THE UNENVIABLE POSITION OF THE SELLER'S

Наукові журнали Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title CONSUMER EXTREMISM AND THE UNENVIABLE POSITION OF THE SELLER'S
СПОЖИВЧИЙ ЕКСТРЕМІЗМ І НЕЗАВИДНЕ СТАНОВИЩЕ ПРОДАВЦЯ
 
Creator Filinovych, Valeriya V.; Національний авіаційний університет
 
Subject consumer protection; protection of the rights of the contractor; consumer extremism; consumer terrorism; protection of the rights of the seller; protection of the rights of the service provider

захист споживачів; захист прав виробника продукції; споживчий екстремізм; споживчий тероризм; захист прав продавця; захист прав постачальника послуг
366.54(045)
 
Description Purpose: to explore the notion and the essence of the consumer extremism (terrorism) and to find out an adequate solution for disputes between the seller and the customer. The methodological basis of the research comprises philosophical, ideological, general scientific and special methods. Results: the concept of the consumer extremism as the illegal action is defined as the dishonest actions of consumers operating under the law, aimed at receiving money from the seller (manufacturer of products, supplier of services) in order to profit from it, and not to renew their violated right. Also the author found out that there is no adequate regulation of this issue in Ukrainian legislation. The author suggested the list of actions to be taken while dealing with the consumer extremist. Discussion: improvement of the national legislation in the sphere of consumer terrorism; search for actions to be taken while dealing with the consumer terrorist.
Наші співвітчизники відчули себе більш захищенними під час отримання послуг та купівлі товарів, коли у 1991 році Постановою № 1024-XII Верховної Ради було введено в дію Закон України про захист прав споживачів. Ми звикли до того, що клієнт завжди правий у відносинах із постачальником послуги, продавцем чи виробником товару. Тим не менш, деякі із клієнтів ведуть себе нечесно, тим самим виступаючи споживчими екстремістами. Українське законодавство має серйозні прогалини щодо даного питання. Більш того, у Законі України про захист прав споживачів можна простежити тенденцію завчасного ставлення до продавця (виконавця робіт, виробника продукції) як до винної та несумлінної сторони, бо саме для такого суб’єкта нашим недосконалим законодавством передбачено більша кількість о обов’язків, аніж прав, при цьому у «постраждалого» споживача - все навпаки. Метою написання даної статті стало вивчення поняття і сутності споживчого екстремізму (тероризму). Автор спробує знайти дієве рішення для суперечок між продавцем і покупцем. Методологічну основу дослідження склали філософські, ідеологічні, загальнонаукові та спеціальні методи. У даній статті в ході дослідження були проаналізовані такі відомі справи як Liebeck v. McDonald's Restaurants, Microwaved poodles, Armed Robbery in Disneyland та інші. Для ілюстрації описуваного поняття споживчого тероризму автором наводяться найбільш вдалі повсякденні приклади такої поведінки, як на прикладі молоді, так і на прикладі відносин між дорослими людьми та підприємцями. Результатом дослідження стало формування поняття споживчого екстремізму як недобросовісних дій, якими оперують відповідно до закону споживачі з метою отримання прибутку від продавця, а не відновлення свого порушеного права. Також автор з’ясує, що в українському законодавстві немає адекватного регулювання цього питання та запропонує перелік дій, які необхідно вжити при взаємодії зі споживчим екстремістом. Дискусія в статті торкнеться вдосконалення національного законодавства в сфері споживчого тероризму, а також пошуку методів, які необхідно вжити при спілкуванні з терористом-споживачем.
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor

 
Date 2019-07-08
 
Type


 
Format application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/UV/article/view/13786
10.18372/2307-9061.51.13786
 
Source Наукові праці Національного авіаційного університету. Серія: Юридичний вісник «Повітряне і космічне право»; Том 2, № 51 (2019); 105-109
Scientific works of National Aviation University. Series: Law Journal "Air and Space Law"; Том 2, № 51 (2019); 105-109
Научные труды Национального авиационного университета. Серия: Юридический вестник "Воздушное и космическое право»; Том 2, № 51 (2019); 105-109
 
Language en
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ