Record Details

CURRETNLY CONDUCTED EDUCATIONAL REFORMS IN UKRAINE: ACHIEVEMENTS AND NEW CHALLENGES

Наукові журнали Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title CURRETNLY CONDUCTED EDUCATIONAL REFORMS IN UKRAINE: ACHIEVEMENTS AND NEW CHALLENGES
СУЧАСНІ ОСВІТНІ РЕФОРМИ В УКРАЇНІ: ДОСЯГНЕННЯ ТА НОВІТНІ ВИКЛИКИ
 
Creator Бобрицька, В. І.
 
Subject education of Ukraine; educational reforms; stakeholders of the educational process

освіта України; освітні реформи; суб’єкти освітнього процесу
378:159.9.072.433
 
Description The article proves the fact that current reforms take place in the system of education of Ukraine taking into account the latest social challenges and priority tasks of the legislative and executive branches of power, in particular, those which aimed to improve the efficiency of education, to overcome territorial differences in the quality of providing it, to modernize the content of education in accordance with relevant labour market demands, to support the process of implementing academic integrity in both educational and academic institutions. The goal of the study has been met, namely there has been conducted the analysis of the effectiveness of educational reforms in Ukraine by processing the data obtained from interviews with different stakeholders of the educational process, who were the students (future teachers), practicing teachers, and lecturers of higher education institutions. There were applied the further outlined research methods like: first, logical and system analysis was intended to summarize the views of the participants of the focus groups on the requests and expectations of the state, civil society and educators to reforms in the field of education; second, documents examination was supposed to identify the participants’ standpoints on the amendments made to the Law of Ukraine «On Education» (2017) and the Conceptual Principles of Secondary Education Reform «New Ukrainian School» (2016). The article reveals the requests and expectations of the state, civil society and educators from conducting the reforms in the field of education. Based on the opinions of the focus group participants on the strategic aspects of the Law of Ukraine «On Education» and the Conceptual Principles for the Reform of the Secondary School «New Ukrainian School», we performed the ranking of the respondents’ standpoints on the relevance of amendments, and we discovered those concepts needed further clarification (decentralization and effective management that will provide real autonomy to the school, a new school structure that allows mastering the new content and gaining competencies for life, the timeline for implementation of the reform). We revealed the prevailing attitudes of educators, their needs and expectations concerning outputs of educational reforms in Ukraine, namely: respect for their job from the society, trust for the teacher; decent fees, proper and transparent financing of educational institutions; real academic freedom, etc.
У статті обґрунтовано, що сучасні реформи в системі освіти України відбуваються з урахуванням новітніх суспільних викликів і пріоритетних завдань законодавчої і виконавчої гілок влади, зокрема щодо поліпшення ефективності освіти, подолання територіальних відмінностей у якості її надання, модернізації змісту освіти відповідно до актуальних запитів ринку праці, підтримки процесу впровадження академічної доброчесності у закладах освіти та наукових установах. Досягнуто мету дослідження: здійснено аналіз ефективності освітніх реформ в Україні шляхом проведення фокусованих групових інтерв’ю з учасниками освітнього процесу – студентами (майбутніми вчителями), практикуючими учителями, викладачами закладу вищої освіти. Застосовано методи дослідження – логіко-системний аналіз для узагальнення думок учасників фокус-груп щодо запитів і очікувань держави, громадянського суспільства й освітян до реформ у сфері освіти; вивчення документів з метою виявлення позицій учасників дослідження щодо нововведень Закону України «Про освіту» (2017) та Концептуальних засад реформування середньої освіти «Нова українська школа» (2016). У статті виявлено перелік запитів і очікувань держави, громадянського суспільства й освітян до реформ у сфері освіти. На основі думок учасників фокус-груп щодо ключових позицій Закону України «Про освіту» та Концептуальних засад реформування середньої школи «Нова українська школа» було здійснення ранжування позицій респондентів щодо актуальності нововведень, а також виявлено ті теми, що потребують додаткового роз’яснення (децентралізація та ефективне управління, що надасть школі реальну автономію; нова структура школи, яка дає змогу добре засвоїти новий зміст і набути компетентності для життя; графік упровадження реформи). Виявлено провідні настрої освітян, їх потреби і очікування щодо освітніх реформ в Україні, а саме: повага суспільства, довіра до педагога; гідна оплата праці, належне й прозоре фінансування закладів освіти; реальні академічні свободи та ін.
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor

 
Date 2019-06-21
 
Type Рецензована стаття
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPP/article/view/13707
10.18372/2411-264X.14.13707
 
Source Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка, Психологія; № 14 (2019); 16
Вестник Национального авиационного университета. Серия: Педагогика, Психология; № 14 (2019); 16
Proceedings of the National Aviation University. Series: Pedagogy, Psychology; № 14 (2019); 16
 
Language uk
 
Rights Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через 6 місяців з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ