Record Details

CONCEPTUAL PRINCIPLES OF EDUCATION HUMANIZATION OF THE FUTURE ENVIRONMENTAL SPECIALISTS

Наукові журнали Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title CONCEPTUAL PRINCIPLES OF EDUCATION HUMANIZATION OF THE FUTURE ENVIRONMENTAL SPECIALISTS
КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ ПРОЦЕСУ ГУМАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ОХОРОНИ ДОВКІЛЛЯ
 
Creator Тимчук, І.
Погоріла, С.
 
Subject education humanization of ecology students; humanist-oriented personality; humanistic principles; humanistic orientation of the student learning content

гуманізація навчання; гуманізація вищої екологічної освіти; гуманістично спрямована особистість майбутнього еколога; екологічна свідомість
378.091.33:502/504
 
Description The article substantiates conceptual principles of education humanization of ecology students in the process of their professional training, and determines its efficiency conditions, namely: formation of a higher education teacher personality, able to carry out training of future ecologists on a humanistic basis; ensuring the humanistic orientation of students' learning content; adherence by teachers to pedagogically advisable humanistic principles and application of "environmentally - directed" teaching methods; humanization of relationship between teachers and future ecologists. There was substantiated the requirements system to a higher education teacher, among which special place is given to common civil features, moral and pedagogical qualities, individual psychological peculiarities and professional competence. The basic component of the teacher's personality structure is his humanistic orientation, which is manifested in relation to a student as the highest value, recognition of his right to freedom and happiness, free development and manifestation of abilities. The authors proposed a provision on the example of teaching psychological cycle disciplines, based on ensuring humanistic orientation of the student learning content, aimed at the formation of a humanist-oriented personality of a specialist-ecologist with eco-centric type of ecological consciousness. There was carried out a characteristics of ecologically oriented teaching methods. They are the methods of forming ecological consciousness, thinking; education of ecological values; methods of forming subjective attitude to nature; methods of practical interaction with the natural world. Particular attention is paid to methods of forming a subjective attitude to nature (ecological identification, ecological empathy, ecological reflection), methods of practical interaction with the world of nature (field practices), methods of objective reality cognition at the level of ecosystems (observation in nature, ecological paths) , audio-visual methods and methods for predicting and demonstrating the possible consequences of destructive behavior. The authors pay attention to the application peculiarities of active forms of work and computer networks in the educational process, which will promote increased interest in learning, formation in students the independent work skills, will teach students to adapt to modern society requirements
У статті обґрунтувано концептуальні засади  гуманізації навчання майбутніх екологів у процесі їх професійної підготовки, та визначено умови її ефективності, а саме: сформованість особистості викладача вищої школи, здатного здійснювати навчання майбутніх екологів на гуманістичних засадах; забезпечення гуманістичної орієнтованості змісту навчання студентів; дотримання викладачами педагогічно доцільних гуманістичних принципів та застосування «екологічно спрямованих» методів навчання; гуманізація взаємовідносин між викладачами та майбутніми екологами. Обґрунтовано систему вимог до викладача вищої щколи, серед яких загальногромадянським рисам, морально-педагогічним якостям, індивідуально-психологічним особливостям та фаховій компетентності відводиться особливе місце. Базовим компонентом структури особистості викладача визначено гуманістичну спрямованість його особистості, що виявляється у ставленні до студента як до найвищої цінності, визнанні його права на свободу і щастя, вільний розвиток і прояв здібностей. На прикладі викладання дисциплін психологічного циклу авторами запропоновано положення, в основі якого лежить забезпечення гуманістичної орієнтованості змісту навчання студентів, яке направлено на формування гуманістично спрямованої особистості фахівця-еколога з екоцентричним типом екологічної свідомості. Здійснено характеристику екологічно спрямованих методів навчання. Ними є методи формування екологічної свідомості, мислення; виховання екологічних цінностей; методи формування суб’єктивного ставлення до природи; методи практичної взаємодії зі світом природи. Особливу увагу приділено методам формування суб'єктивного ставлення до природи (екологічна ідентифікація, екологічна емпатія, екологічна рефлексія), методам практичної взаємодії із світом природи (польові практики), методам пізнання об’єктивної дійсності на рівні екосистем (спостереження у природі, екологічні стежки), аудіо-візуальним методам та методам прогнозування та демонстрації можливих наслідків руйнівної поведінки. Автори звертають увагу на особливості використання активних форм роботи та комп’ютерних мереж в освітньому процесі, які сприятимуть підвищенню інтересу до навчання, формуванню у студентів навичок самостійної роботи, вчать студентів адаптуватися до вимог сучасного суспільства
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor

 
Date 2019-06-21
 
Type Рецензована стаття
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPP/article/view/13738
10.18372/2411-264X.14.13738
 
Source Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка, Психологія; № 14 (2019); 95
Вестник Национального авиационного университета. Серия: Педагогика, Психология; № 14 (2019); 95
Proceedings of the National Aviation University. Series: Pedagogy, Psychology; № 14 (2019); 95
 
Language uk
 
Rights Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через 6 місяців з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ