Record Details

ВИКОРИСТАННЯ ПОЛЬОТНОЇ ІНФОРМАЦІЇ ПРИ ОЦІНЦІ НАВАНТАЖЕННЯ ФРИКЦІЙНИХ ВУЗЛІВ АВІАЦІЙНИХ ГАЛЬМ

Наукові журнали Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title ВИКОРИСТАННЯ ПОЛЬОТНОЇ ІНФОРМАЦІЇ ПРИ ОЦІНЦІ НАВАНТАЖЕННЯ ФРИКЦІЙНИХ ВУЗЛІВ АВІАЦІЙНИХ ГАЛЬМ
UTILIZATION OF THE AIRCRAFT FLIGHT DATA FOR ASSESSMENT OF THE AVIATION WHEEL BRAKES ENERGY STRENGTH
 
Creator Максимов, Володимир Олексійович
Юрченко, Олена Іванівна
 
Subject авіаційне гальмо; фрикційні елементи гальм; польотна інформація
УДК 62.932.4:629.7(045)
aviation brakes; friction brake elements; flight data

 
Description В статті запропоновано використання польотної інформації для оцінки енергонавантаженості авіаційних колісних гальм. Метою проведення такого аналізу енергонавантаженості гальмівних пристроїв повітряного судна (ПС) було уточнення експлуатаційного спектру навантаженості фрикційних елементів для подальшого використання в імітаційній моделі формування потоку зйомів гальмівних пристроїв Відомо, що експлуатаційний ресурс фрикційного вузла авіаційного колісного гальма визначається інтенсивністю зношування його фрикційних елементів (дисків) й ця інтенсивність залежить від рівня кінетичної енергії, яку гальмо поглинає при посадці повітряного судна. Навантаженість фрикційного вузла авіаційного гальма це частка енергії поступального руху ПС на етапі післяпосадкового пробігу, яка поглинається та розсіюється одним гальмівним пристроєм. Під час пробігу на повітряне судно діють сили аеродинамічного опору, зворотна тяга гвинтів або реверсна тяга двигунів, гальмівна сила, яка виникає за рахунок роботи фрикційного вузла, сила тертя кочення, сила ваги повітряного судна та підйомна сила. Для визначення навантаженості гальма з об’єктивної польотної інформації було визначено посадкову масу повітряних суден, швидкості початку гальмування та рулювання, роботу реверсу й аеродинамічних сил. Для дослідження було обрано чотири типи повітряних суден із різною максимальною злітною масою, різної конфігурації та різними типами і кількістю двигунів. Застосовуючи певні математичні залежності було проведено розрахунки й доведено, що частка енергії, яка поглинається силою тертя кочення пневматиків складає 3% від повної посадкової енергії повітряного судна. Також, було визначено розподіл середнього часу роботи пристрою реверсу або дії зворотної тяги. Оснащеність ПС різними типами гальмівних, аеродинамічних або реверсивних пристроїв, а також інтенсивність їхнього застосування для поглинання кінетичної енергії поступального руху мають значний вплив на рівень експлуатаційної навантаженості фрикційних вузлів колісних гальм. Визначення повної кінетичної енергії поступального руху повітряного судна на етапі після посадкового пробігу, а також частка енергії, яка поглинається аеродинамічними засобами гальмування і пристрою реверсу (дією зворотної тяги) дозволило, з урахуванням прийняти допущень, визначити навантаженість фрикційного вузла дискового гальма в реальних умовах експлуатації повітряного судна. Отримані дані можуть бути застосовані в подальшому для розрахунку показників техніко-економічної ефективності гальмівних пристроїв за допомогою імітаційного моделювання. 
The utilization of flight data for assessing of the energy loading of aviation wheel brakes is proposed. The operational ranges of the main characteristics of the aircraft, which affect the load capacity of the wheel brakes, namely, landing speed, landing mass of the different aircraft using the flight data on-board means of objective control and registration (FDR), are studied.
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor

 
Date 2019-06-04
 
Type
 
Format application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/PTZ/article/view/13696
10.18372/0370-2197.2(83).13696
 
Source Проблеми тертя та зношування; № 2(83) (2019); 85-92
Problems of Friction and Wear; № 2(83) (2019); 85-92
Проблемы трения и изнашивания; № 2(83) (2019); 85-92
 
Language uk
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ