Record Details

ДО ПИТАННЯ ОЦІНКИ ТЕПЛОВОГО БАЛАНСУ СИСТЕМИ НЕПРЯМОГО ОХОЛОДЖЕННЯ З НАНОТЕПЛОНОСІЯМИ ПАР ТЕРТЯ ДИСКОВО-КОЛОДКОВОГО ГАЛЬМА РІЗНИХ КАТЕГОРІЙ ТРАНСПОРНИХ ЗАСОБІВ

Наукові журнали Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title ДО ПИТАННЯ ОЦІНКИ ТЕПЛОВОГО БАЛАНСУ СИСТЕМИ НЕПРЯМОГО ОХОЛОДЖЕННЯ З НАНОТЕПЛОНОСІЯМИ ПАР ТЕРТЯ ДИСКОВО-КОЛОДКОВОГО ГАЛЬМА РІЗНИХ КАТЕГОРІЙ ТРАНСПОРНИХ ЗАСОБІВ
TO THE QUESTION OF THE ESTIMATION OF HEAT BALANCE OF THE SYSTEM OF ADVANCED COOLING WITH NANOTHELD CARRIERS OF THE FRIENDS OF DISC-SHOE BRAKE OF DIFFERENT CATEGORIES OF VEHICLE
К ВОПРОСУ ОЦЕНКИ ТЕПЛОВОГО БАЛАНСА СИСТЕМЫ КОСВЕННОГО ОХЛАЖДЕНИЯ С НАНОТЕПЛОНОСИТЕЛЯМИ ПАР ТРЕНИЯ ДИСКОВО-КОЛОДОЧНОГО ТОРМОЗА РАЗЛИЧНЫХ КАТЕГОРИЙ ТРАНСПОРТНЫХ СРЕДСТВ
 
Creator Александрович, Вольченко Дмитрий
Киндрачук, Мирослав Васильевич
Скрыпнык, Василий Степанович
Бекиш, Ирина Орестивна
Андрейчиков, Евгений Юрьевич
 
Subject транспортний засіб; самовентильовані дисково-колодкові гальма; напівдиски з камерами; порожнисті шипи; нанотеплоносії
УДК 629.413-592.113
vehicle; self-ventilated disc-shoe brake; half-disks with chambers; hollow spikes; nanofiber


транспортное средство; самовентилируемый дисково-колодочный тормоз; полудиски с камерами; пустотелые шипы; нанотеплоносители
 
Description Підвищення безпеки транспортних засобів в умовах неухильного зростання їх потоків на дорогах країни тісно пов'язане з ефективністю дискових гальм. Продуктивність їх пар тертя залежить від енергетичного навантаження гальмівного вузла. Використання самовентильованих дисків у гальмах не задовольняє умові зниження енергетичного навантаження. Це пояснюється тим, що гальмівні механізми мають обмеження по габаритам, тому неможливо збільшити площу теплообмінних поверхонь у самовентильованих гальмівних дисках. Крім того, коефіцієнт теплопередачі примусової конвекції повітря в десятки разів менше, ніж при інших видах примусового охолодження (наприклад, при непрямому примусовому водяному охолодженні пар тертя дискового гальма автомобіля). Динамічна в'язкість рідини обумовлена головним чином молекулярним взаємодією, що обмежує рухливість молекул. У рідині молекула може проникати в сусідній шар тільки тоді, коли в ній з'являється тріщина, що достатньо для введення молекули в неї. Утворення тріщин (до «розпушування» рідини) споживає так звану енергію активації в'язкого тертя. Ця енергія зменшується з підвищенням температури і зниженням тиску. Це одна з причин різкого зниження в'язкості рідини з підвищенням температури і її зростання при високих тисках. Поява просторових структур, утворених макромолекулами в дисперсних системах, викликає різке збільшення в'язкості. З потоком структурованої рідини робота зовнішньої сили витрачається не тільки на подолання справжньої (ньютонівської) в'язкості, але і на руйнування структури. В'язкість рідини залежить від хімічної структури молекул і зростає зі збільшенням молекулярної маси. Коефіцієнт теплопровідності нанорідини є функцією часу. На коефіцієнт теплопровідності нанорідини впливають наступні компоненти: кінетична, потенційна, ударна, потенційно-кінетична, ударно-кінетична, потенційно-ударна. При цьому взаємодія носія з наночастинкою визначається потенційно-кінетичним потенціалом. Згідно молекулярно-динамічної теорії фазових траєкторій наночастинок в рідині і насиченому вологому парі, що знаходяться в системі охолодження дискового гальма, відбувається їх локальна нестійкість і перемішування. Слід мати на увазі, що наночастинки у воді покриті плівкою, що сприяє збільшенню коефіцієнта теплопередачі. Спосіб оцінки теплового балансу системи непрямого охолодження з парами нанорідинного тертя дискового гальма різних категорій транспортних засобів, що рухаються в гальмівному режимі і вільно реалізується в чотири етапи. Метод оцінки теплового балансу системи непрямого охолодження з наноносіями пар тертя дискового гальма різних категорій транспортних засобів в режимі руху і гальмування реалізується у два етапи. Таким чином, прогнозування теплового балансу системи непрямого охолодження з нано-теплоносіями вузлів тертя дискового гальма різних транспортних засобів дозволяє оцінити кожне з двофазних станів охолодження ефективності зниження енергетичного навантаження на тертя пари гальма.
Improving the safety of vehicles in steadily increasing their flows on the roads of the country is closely linked to the effectiveness of the disc-shoe brakes. The performance of their friction pairs depends on the energy loading of the brake assembly. The use of self-ventilated discs in the brakes does not satisfy the condition for reducing their energy load. This is explained by the fact that the brake mechanisms have a limited construction volume; therefore, it is not possible to increase the area of heat exchange surfaces in self-ventilated brake discs. In addition, the heat transfer coefficient of forced air convection is tens of times less than with other types of forced cooling (for example, with indirect forced water cooling of friction pairs of a vehicle disk-brake brake). The dynamic viscosity of a fluid is primarily due to the molecular interaction that limits the mobility of molecules. In a liquid, a molecule can penetrate into the neighboring layer only when a crack appears in it, which is sufficient to introduce the molecule into it. The formation of cracks (to “loosening” the liquid) consumes the so-called activation energy of viscous friction. This energy decreases with increasing temperature and decreasing pressure. This is one of the reasons for the sharp decrease in the viscosity of a liquid with increasing temperature and its growth at high pressures. The appearance of spatial structures formed by macromolecules in dispersed systems causes a sharp increase in viscosity. With the flow of a structured fluid, the work of an external force is expended not only to overcome the true (Newtonian) viscosity, but also to destroy the structure. The viscosity of a liquid depends on the chemical structure of the molecules and increases with increasing molecular weight. The thermal conductivity coefficient of nanofluid is a function of time. The following components influence the thermal conductivity coefficient of nanofluids: kinetic, potential, collisional, potential-kinetic, collisional-kinetic, potential-collisional. In this case, the interaction of the carrier medium with the nanoparticle is determined by the potential-kinetic potential. According to the molecular-dynamic theory of the phase trajectories of nanoparticles in a liquid and in saturated wet steam that are in the cooling system of a disk-brake brake, their local instability and mixing take place. It should be borne in mind that the nanoparticles in the water are covered with a film, which contributes to an increase in the heat transfer coefficient. The method of estimating the heat balance of an indirect cooling system with nano-fluid friction pairs of a disk-brake brake of various categories of vehicles moving in the brake mode and freely implemented in four stages. The method for estimating the heat balance of an indirect cooling system with nano-carriers of friction pairs of a disk-brake brake of various categories of vehicles in motion and braking mode is implemented in two stages. Thus, the prediction of the thermal balance of the indirect cooling system with nano-heat carriers of friction units of the disk-brake brake of various vehicles allows evaluating each of the two-phase coolant states of the effectiveness of reducing the energy load of friction pairs of the brake.
В материалах статьи рассмотрен метод оценки теплового баланса самовентилируемого тормозного диска с камерами, заполненными нанотеплоносителями, дисково-колодочного тормоза транспортного средства. Оценка теплового баланса диска произведена температурным методом в режимах движения и торможения транспортного средства.
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor


 
Date 2019-06-04
 
Type
 
Format application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/PTZ/article/view/13686
10.18372/0370-2197.2(83).13686
 
Source Проблеми тертя та зношування; № 2(83) (2019); 4-12
Problems of Friction and Wear; № 2(83) (2019); 4-12
Проблемы трения и изнашивания; № 2(83) (2019); 4-12
 
Language uk
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ