Способи і прийоми візуалізації часу у дизайні
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
Способи і прийоми візуалізації часу у дизайні
Methods and receptions of time visualization in a design Способы и приемы визуализации времени в дизайне |
|
Creator |
Skliarenko, N.; Луцький національний технічний університет
|
|
Subject |
Час; дизайн-система; дизайн; візуалізація; абсолютний час; відносний час; умовний час; фіксація; організація; інтерпретація; моделювання часу.
72.012 Time; design-system; design; visualization; absolute time; relative time; conditional time; fixing; organization; interpretation; design of time; systems approach. 72.012 Время; дизайн-система; дизайн; визуализация; абсолютное время; относительное время; условное время; фиксация; организация; интерпретация; моделирование времени. 72.012 |
|
Description |
У статті обґрунтовано способи та прийоми візуалізації часу засобами дизайну. Багатоаспектність сприйняття часу розкрито у концепціях абсолютного, відносного та уявного часу. Виявлено, що концепція абсолютного часу пов’язана із циклічними перетвореннями у природі. Джерелом проектних ідей виступають біологічні ритми живих організмів та явища природи. Такі дизайн-системи ґрунтуються на циклічній візуалізації плину часу у глобальному контексті змін природи та здатні до самоорганізації. Концепція відносного часу базується на візуалізації послідовних часових проміжків та пов’язана із усвідомленням лінійного часу. У проектуванні відносний час використовується як маркер подій та призначений для впорядкування процесів життєдіяльності людини. Способом візуалізації концепції уявного часу стає його інтерпретація на основі емоційно-психологічного сприйняття. Час як мистецька категорія знаходить відображення у візуально-видовищних формах мистецтва. Категорія часу є структуроутворюючим фактором організації дизайн-систем, що визначає їх проектні особливості. Досліджено, що візуалізація часу здійснюється способами фіксації циклічних змін; впорядкування часових проміжків та інтерпретації часу. Прийоми візуалізації (універсальність, трансформація структури, форми і розмірів, статика/динаміка, поява/зникнення) засвідчують безмежні можливості використання часу як концепції та проектного засобу. Пошук способів і прийомів візуалізації обґрунтовує прагнення до пізнання сутності часу та впорядкування структури всіх процесів життєдіяльності людини. Аналіз часу як однієї із категорій, що забезпечує цілісне сприйняття дійсності, дозволив переосмислити значення часу в теоретичних та художньо-проектних аспектах.
Methods and receptions of time visualization by design facilities are reasonable in the article. The multidimensionalness of time perception is exposed in conceptions of absolute, relative and conditional time. It is discovered that conception of absolute time is related to cyclic transformations in the nature. The biological rhythms of living organisms and phenomenon of nature come forward as a source of project ideas. Such design-systems are base on cyclic visualization of time flow in the global context of nature changes and apt at self organization. Conception of relative time is based on visualizations of successive temporal intervals and related to realization of linear time. In design relative time is used as a marker of events and intended for organization of processes of man vital functions. His interpretation becomes the method of visualization the conception of conditional time on the basis of emotionally-psychological perception. Time as an artistic category finds a reflection in the by-spectacle forms of art. A time category is the forming factor of design-system organization that determines their design features. It is investigational, that time visualization comes true by the methods of fixing cyclic changes; organizations of temporal intervals and interpretation of time. The receptions of visualization (universality, transformation of structure, form and sizes, statics/dynamics, appearance/disappearance) show boundless possibilities of the use of time as conception and project means. The search of methods and receptions of visualization grounds aspiring to cognition of essence of time and structure organization all processes of man vital functions. Analysis of time as one of categories, that provides integral perception of reality, allows to correlate the value of time in theoretical and artistically-project aspects. В статье обоснованы способы и приемы визуализации времени средствами дизайна. Многоаспектность восприятия времени раскрыта в концепциях абсолютного, относительного и условного времени. Обнаружено, что концепция абсолютного времени связана с циклическими превращениями в природе. В качестве источника проектных идей выступают биологические ритмы живых организмов и явления природы. Такие дизайн-системы основываются на циклической визуализации течения времени в глобальном контексте изменений природы и способны к самоорганизации. Концепция относительного времени базируется на визуализации последовательных временных промежутков и связана с осознанием линейного времени. В проектировании относительное время используется в качестве маркера событий и предназначено для организации и упорядочения процессов жизнедеятельности человека. Способом визуализации концепции условного времени становится его интерпретация на основе эмоционально-психологического восприятия. Время как художественная категория находит отражение в визуально-зрелищных формах искусства. Категория времени является структурообразующим фактором организации дизайн-систем, который определяет их проектные особенности. Исследовано, что визуализация времени осуществляется способами фиксации циклических изменений; упорядочения временных промежутков и интерпретации времени. Приемы визуализации (универсальность, трансформация структуры, формы и размеров, статика/динамика, появление/исчезновения) показывают безграничные возможности использования времени как концепции и проектного средства. Поиск способов и приемов визуализации обосновывает стремление к познанию сущности времени и упорядочения структуры всех процессов жизнедеятельности человека. Анализ времени как одной из категорий, которая обеспечивает целостное восприятие действительности, позволяет переосмыслить значение времени в теоретических и художественно-проектных аспектах. |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2018-05-22
|
|
Type |
—
— — |
|
Format |
application/pdf
application/pdf application/pdf |
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Design/article/view/13460
10.18372/2415-8151.14.13460 |
|
Source |
Теорія та практика дизайну; № 14 (2018); 147-159
Теория и практика дизайна; № 14 (2018); 147-159 Theory and practice of design; № 14 (2018); 147-159 |
|
Language |
uk
|
|